Zondag 28 juni Bush woman

16 juli 2020 - Broome, Australië

Sorry, ik loop erg achter met het plaatsen van mijn blogs. Omdat we zoveel mogelijk willen zien in zo kort mogelijke tijd is het voor mij niet mogelijk om alles bij te houden. Ik heb alles met pen bijgehouden in een Schrift. Schrijven onderweg in de landcruiser. Terwijl Mike steeds weer naar dingen wijst onderweg. Look, a big tree or a beautifull eagle. Haha. En na een lange intensieve dag van allemaal belevenissen ben ik moe. Maar ook hebben we geen WiFi om iets te versturen in de bush en laden we om beurten de telefoons op via de landcruiser. Mike zijn telefoon is belangrijker omdat hij vaak bereik heeft en dus voor noodgevallen opgelaad moet zijn. Maar wees niet bang, de aankomende weken zal ik jullie alles vertellen over mijn ongelofelijke,  adembenemende,  magische en eigenlijk niet na te vertellen belevenissen. Een avontuur om nooit meer te vergeten!!

Zondagochtend wakker worden midden in de natuur. Met een rotsachtige berg aan de ene kant en mulgabush en eucalyptus en gum trees aan de andere kant. Dan wrijf je wel even in je ogen of je droomt. Maar nee, het is allemaal echt. En dan roept een ander natuur verschijnsel. Ik moet echt nodig.......en grote boodschap. Mike is lief als altijd en springt vol energie uit de landcruiser. Hij haalt de gouden Bush toilet van het dak en overhandigd me de schep en de toiletrol in waterafstotend materiaal. Ik loop dapper weg maar waarheen?? Mike roept nog om uit te kijken voor de spinnefixs. Dat zijn gele plantjes die overal groeien en gemeen prikken. En natuurlijk de bul ants. Gemene grote mieren die je overal steken. Ja, geen probleem roep ik dapper. Ik vind een plek met uitzicht op de berg. En dat alleen al werkt ontspannend. Wat een fantastisch uitzicht. Ik ben blij met mijn gouden troon. Poepen iedere dag op je hurken is ook geen doen.

Als ik terug kom heeft Mike al het ontbijt gemaakt. Koffie en melk, banaan en cruesli. Na het ontbijt beklimmen we nogmaals de berg. Het voelt alsof we explorers zijn en nieuw grondgebied ontdekken haha. Op sommige plekken in Australië is geen mens ooit geweest en zo voelt het ook wanneer we op de berg staan. Maar we hebben meer te zien dus terug naar de landcruiser en weer op weg. Dat is het nadeel van Australië. Het is zo'n immens groot land dat je veel en lang onderweg bent van de ene naar de andere plaats. We rijden nu naar Magnet. Daar is paynes find, een oude gold town waar vroeger een goudmijn was. Onderweg zien we hier en daar blauw geschilderde bomen en woorden erop zoals "are you ok??". De uitzichtloze lange wegen en vermoeidheid. In de zomer ook de hitte vergen veel van de mensen die daar wonen. Voor de jongere is er ook weinig te doen. Dus depressies komen veel voor.

Bij de gold town kijken we wat rond. Het hotel annex winkel annex alles is gesloten vanwege de coronavirus. We maken wat foto's en praten met mensen die daar ook rondkijken. Mike is hier eerder geweest en verteld het verhaal van de cellar.  Als je wil laat de eigenaar van het hotel je in de kelder. Mike daalde alleen in het donker van het houten trapje af. Op de tast op zoek naar het licht. De eigenaar gaat expres niet mee om het spannend te houden. In de kelder is het koud en vochtig. Mike zoekt met zijn hand langs de koude muur vol spinnenwebben naar het lichtknopje. Met een kloppend hart kijkt hij rond. Hij ziet twee stenen graftombes. Op 1 tombe ligt het karkas van een geit met een mijn helm op zijn hoofd. De kelder werd vroeger gebruikt om de dode mijnwerkers zolang in te bewaren totdat ze uiteindelijk werden opgehaald. Kelder is koel. Nu een leuke bezigheid voor de eigenaar om mensen te laten schrikken!! 😱

Mike maakt foto's van een map van de man die hele mooie plekjes weet om te kamperen. We gaan weer op weg en besluiten op tijd een bush kamp te zoeken.

We vinden een track (een soort verborgen inrit vanaf de weg waar je met een landcruiser doorheen kan.) Ook hier is weer een prachtige rots berg om te beklimmen. Gedurende de track zien we een grote kangeroe voorbij hopsen. Wow wat een mooie rode kleur en te snel voor mijn camera. Ook zien we een stel geiten en een klein jong geitje schreeuwt heel hard. We parkeren de landcruiser en gaan op onderzoek naar het geitje. Maar we vinden hem niet en Mike wil niet teveel afdwalen van de landcruiser. Je wilt echt niet verdwalen in de bush. We maken weer een kampvuur. Ik zoek grote stenen en Mike hout. Op de een of andere manier vind ik het een bevredigende activiteit. Al snel hebben we een mooi vuur. We eten wraps, drinken rode wijn en kijken naar de sterrenhemel. Another day in paradise!!

1. Petra:
    Supergaaf lieverd! Freedom! Enjoy! Dikke knuffel
  2. John:
    16 juli 2020
    Wat een mooie avonturen beleef je toch. En fijn om te weten dat er delen in de wereld zijn waar nog geen WiFi is!!! ;-)
  3. Adrienne:
    In 1 woord: FANTASTISCH!!!🤩☀️🦋👌🏼😘💜
  4. Renate:
    18 juli 2020
    Wauw Wen. Wat moet dat een enorm gevoel van vrijheid geven om daar rond te rijden en kamperen. Fantastisch 😍