Zondag 20 Augustus 2023. Hakuba

1 september 2023 - Hakuba, Japan

Het is een beetje vreemd om nu nog mijn japanse avonturen op te schrijven terwijl ik alweer thuis ben in Nederland. Maar het is ook zonde om het niet te doen. Ik hoop dat ik alles nog een beetje weet. Ik heb wel aantekeningen gemaakt.  Mijn geheugen werkt niet zo best.

Maar wat was het geweldig om iedereen op schiphol te zien staan. Zo lief dat John, Mees, me zus, me moeder, me vriendin, me lieve nicht en later ook haar dochter er allemaal waren. Dan voel je je rijk en geliefd!! Dank jullie wel voor dit warm welcome!! ♥️

Zondag, Hakuba, ik heb gelukkig redelijk geslapen. Op naar het ontbijt waar ik een leuk gesprek voer met de eigenaar van de hostel en waar Jona dus voor gewerkt heeft. Ah, your the mum!! Yes, I am. Hij woont hier met zijn vriend en hij komt uit Vancouver, Canada. Maar veel tijd om te kletsen is er niet want Jona wil op pad. Ze wil me vandaag de Iwatake berg laten zien. Ik vind het allemaal prima!! Buiten de hostel is de natuur al prachtig. En de cicaden maken een lawaai van jewelste. Soort grote japanse krekels. I love nature!!

We nemen de gratis taxi die in hakuba rondrijdt en die brengt ons keurig naar de berg. Het is niet zo druk in Hakuba omdat het plaatsje vooral bekend staat om zijn sneeuw toerisme. Maar de berg is zonder sneeuw evengoed prachtig. We nemen de dichte gondel naar boven en genieten van het prachtige uitzicht bij een Restaurant. Er is een foto uitkijk post waar een hele rij staat. Maar ik ben wat duizelig dus dat slaan we over. Eerst rustig zitten en veel drinken vanwege de hitte!! 🥵

We nemen nog een open gondel verder naar boven. Ook weer prachtig. Ik ben dol op open gondels. Ik vind het rustgevend in zo'n bakkie boven de natuur te zweven. Ik wil wel de hele dag zo rond zweven. Maar Jona wil nog naar de rivier dus dalen we weer naar beneden.

De rivier is ijskoud vol met rotsen en stenen. Zei iemand stenen.......en vol enthousiasme begin ik stenen te rapen, te onderzoeken en te keuren met mijn voeten in het water. Tja, Mike heeft me nu eenmaal het steenvirus aangeleerd. Misschien vind ik wel goud. En verhip, ik vind een Steen die glinstert. My precious!! 💍

Maar Jona wil eten en dus gaan op zoek naar een restaurant. Maar omdat het seizoen voorbij is, zijn ook veel restaurants dicht. Dus het word een hele zoektocht maar uiteindelijk vinden we een schattig restaurant met overal lichtjes en tipi's. De kaart is schaars dus we nemen genoegen met pizza en salade. Met rupsie. Hij kruipt onschuldig over Jona haar blaadje sla. Gelukkig heeft Jona hem niet opgegeten. Nu kan hij nog een mooie vlinder worden. 🤣🐛Er is ook een vuurpit waar je marshmallows boven mag roosteren. Ander keertje, ik ben moe. Tijd om naar het hostel te gaan. 😅 Het begint ook te regenen. Heerlijk die frisse buitjes af en toe!

1. Lianne:
    2 september 2023
    Merci Wen voor je mooie blogs! Nu weer acclimatiseren in homeland, liefs!
  2. Wendy Muntjewerf:
    8 september 2023
    Blij dat je plezier hebt gehad aan mijn blogs!! 😊
    En het is enorm wennen om weer in Anna Paulowna te zijn. Maar ook wel weer grappig!! 😘
  3. Monique:
    2 september 2023
    Ook al zijn jullie weer back home. toch leuk om nog ff terug te zijn in Japan via je blog en leuke foto's te zien .Maar wat was het fijn om jullie afgelopen Woensdag weer in onze armen te sluiten💗!!!!