Zaterdag 26 Augustus 2023 yokohama

8 september 2023 - Yokohama, Japan

Ik word fris en blij wakker in onze mooie airbenb. Lekker uitgeslapen gaan we op pad naar Yokohama, vlakbij Tokyo. Daar hebben we kort rondgelopen in China town met veel leuke winkeltjes. Een hele leuke plek maar te warm voor mij om lang te slenteren. Wel heerlijk geluncht. En zo grappig dat je in japan soms bediend word door robots. Je geeft op je tablet aan wat je wilt eten en de robot komt het brengen.

En we hebben grappige foto's gemaakt in een fotoboot hokje. Je kan je foto's dan aankleden met grappige figuurtjes etc. En je lijkt op die foto's op een pop. Tenminste, dat vind ik. Grote ogen, effen huid. Heel even waan ik me weer jong. 🤪

We lopen van Chinatown naar de yamashito pier. Daar is de Gundam factory met de 18 meter grote Gundam robot atractie. Deze mechanische robot heeft een menselijke bestuurder erin. Het komt van de Japanse animatie franchise Gundam. Japaners zijn dol op robots. We zitten op de grond met nog meer mensen te wachten tot de robot gaat bewegen.

Heel luid begint de robot in het japans te praten en begint hij ook te bewegen. Cameras flitsen en mensen roepen oh en ah. En Wendy........die ligt in een deuk. Ik krijg een mega lach stuip. Het is gewoon komisch om zoveel adoratie te zien voor deze transformer. Maar ik word op mijn vingers getikt door Jona. Het is geen transformer mam, je snapt er niks van. Dan voel ik me weer oud en kijk ik gauw naar mijn poppefoto. Waar ik getransformed ben. 😅

We nemen afscheid van robot en wandelen naar het strand waar duizenden mensen ook zitten te wachten op de prachtige vuurwerk show. In Japan zijn vuurwerk shows vooral populair in de zomer. We ploffen snel ergens neer want de show begint al. Ongelovelijk mooi!! Ik geniet. Het is heel bijzonder om met zoveel mensen op een strand dit schouwspel te bekijken. Maar daarna.........willen die duizenden mensen ook weer naar huis. Tegelijkertijd!! 😳

Maar ook al onstaan er overal files en moet iedereen wachten, er valt geen onvertogen woord. Iedereen blijft vriendelijk en geduldig!! En we schuifelen voetje voor voetje naar de trein. Jona gaat haar 2e koffer ophalen bij een vriend en geeft aan dat ik wel zelf naar de airbenb kan gaan. WAT!! 😬

Ze schrijft op waar ik eruit moet en daar neem ik dan een taxi. Alhoewel ik best een bereist persoon ben, breekt toch het zweet me uit. Ik kijk steeds op het briefje. Want mijn korte termijn geheugen werkt niet en het woord Chigasaki kan ik niet onthouden. Dapper zit ik alleen in de volle trein. Ik hou mijn ogen op de veranderende tekst met plaatsen boven de deur. Het word ook omgeroepen waar je bent maar op zijn japans klinkt chigasaki toch heel anders dan op zijn boeren fluitjes.

Maar I did it. Dus opgelucht stap ik in de taxi en laat het adres van de airbenb op mijn telefoon zien. De man kijkt me wat verdwaald aan en begint een heel japans verhaal. Eh, ik niet begrijp!! English, no. De oude man heeft geen idee en we komen er samen niet uit. Bezorgd stap ik maar weer uit. Ik sluit moe weer achteraan in de rij. Misschien heb ik bij een volgende taxi meer geluk en verhip. Deze Jonge man weet waar het is. Arigato!! 🙏

Het was weer een mooie dag in Japan land!! 😊

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade