On the road

Zaterdag 27 juni

Mike is al vlot uit bed om de laatste dingen in te pakken. Ik blijf nog even liggen, genieten van het feit dat ik vakantie heb voor een lange tijd. Mike geeft aan dat zijn ouders weg zijn voor koffie in het dorp. Misschien een goed moment om in het huis te douchen. Misschien wel de laatste douche voor een lange tijd. Als zijn ouders terug zijn hebben ze een heerlijke lam quiche meegenomen voor lunch. En zijn moeder kan niet stoppen met ons dingen toe te stoppen die misschien handig kunnen zijn. Een echte moeder haha.....!! We laten haar daar maar van genieten.

En dan is het echt tijd om in de volgepropte landcruiser te stappen. Nog een laatste foto en knuffels en of we go. Deze 1e Dag is vooral rijden op de Nothern highway. Het is grappig dat je hersenen een bepaald beeld hebben van hoe een snelweg eruit ziet. En zat ik er even ver naast. Het is geen snelweg zoals in Nederland.  Het is een onafgebroken lange weg met aan beide zijde Australische ongerepte natuur. We rijden uren zonder dat je naar links of naar rechts af kan slaan. Vreemde gewaarwording!! Je komt ook niet veel auto's tegen. Dus als er iemand langs de kant staat moet je altijd checken of het goed gaat met degene. Wat we wel veel zien zijn lange grote roadtrains.  Grote vrachtwagens die wel 4 ladingen achter zich kunnen hebben. Inhalen duurt dan best lang zeg maar!! En ook grote oversized halpak. Grote monstertrucks die de hele Weg in beslag nemen. Ruim voor hun en achter rijden kleine auto's met zwaailichten om te waarschuwen dat er zo'n monster aankomt. Een lange tijd hebben we achter zo'n monster aangereden. Inhalen is geen optie en heel snel gaan ze niet. Maar ach, we hebben vakantie!! 🏕

Onderweg 1 grote levende kangeroe gezien en vele dode kangeroes langs de weg. Ontelbare eigenlijk!! Ze kunnen ineens voor je auto verschijnen uit de bosjes. Heel gevaarlijk!! Een grote mannetjes kangeroe kan je auto totallos maken. Op die dode kangeroes komen weer andere dieren op af zoals haviken en adelaars. Prachtige grote beesten met enorme vleugels. Maar als ze zich hebben volgegeten dan duurt opstijgen even. En tja.....als er dan een enorme roadtrain aankomt. Dus ook veel roofvogels dood langs de weg. We hebben een paar veren meegenomen als souvenir. En ze ook even van dichtbij bekeken. Vooral die snavel en die klauwen. Indrukwekkend

Af en toe de benen strekken en ruim voor donker zoeken we een kampeerplek vlakbij thunder laarra station. We rijden vanaf de weg op een track. Een soort verborgen weggetje midden in de natuur. Onder een berg parkeren we de landcruiser. We maken een wandeling om de omgeving te verkennen en beklimmen de berg. Echt prachtig!! Ik zoek stenen voor een vuurcirkel en Mike zoekt hout voor een mooi kampvuur. We eten de beef van gisteren met een wijntje erbij. Wat een belevenis om zo midden in de natuur te kamperen.  De maan geeft veel licht af en de sterrenhemel is werkelijk adembenemend!! Best bijzonder om op een uitklapbare stoel midden in de Bush in Australië te zitten, starend naar een kampvuur. Goed begin van de vakantie!! 🍷⭐🔥

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maureen:
    Waauuuwww Wen!!! Wat een avontuur! Geniet ervan... kus, Maureen
  2. Patricia:
    4 juli 2020
    Echt heerlijk door jouw mooie omschrijving kan ik mezelf daar ook even heen visualiseren 😍
  3. JAN:
    4 juli 2020
    Goed vervolg gewenst! Zonder aanrijdingen. ;-)
  4. Esther Wolters:
    Klinkt goed !
  5. JAN:
    8 juli 2020
    Nu weer met sluiting van staatsgrenzen in het zuidoosten, met nieuwe Corona-gevallen, hoe is de situatie in noordwest Australië? Jullie kunnen rustig rondreizen?