Woensdag 27 januari cozy corner

20 februari 2021 - Cosy Corner Beach, Australië

De volgende ochtend rijden we richting Denmark en stoppen bij cozy corner. Een beetje hippie free camping. Klein en met nog 1 plek over. De overbuurvrouw komt gelijk even buurten en we maken gezellig een praatje. Ik krijg later nog een hippie jurk van haar. Ze was toch haar spullen aan het uitzoeken. Grappig!! Ik gebruik nog steeds het woord hippie maar weet niet of dat eigenlijk nog van toepassing is. Vooroordeel door de vintagebus met peaceteken erop en de kleurige kleding.

In de jaren 60 waren hippies vooral voor vrijheid en liefde. Acceptatie en peace not war. En dat was makkelijker te realiseren met drugs denk ik. De moderne hippie heeft ook een avontuurlijke geest, peace teken op hun vintage bus en de geur van wierrook om hun heen. Maar verder weet ik niet of ze nog dezelfde idealen nastreven. 🤔

Ondanks dat de camping gratis is zijn er wel camp rangers. Je mag er namelijk maar max 5 dagen verblijven omdat het een geliefde plek is voor veel mensen. Dat snap ik al gauw want het strand en de zee is praktisch naast de camping. We besluiten naar een winkel te lopen een paar kilometer verderop. Het blijkt ook een beetje hippie winkel te zijn. Een houten hut met binnen leuk ingericht. Met houten borden met wanneer de cursus yoga is enzo.

Buiten kun je kruidenthee drinken op zitzakken. Superleuk!! Maar wel duur. Flink inslaan hier kunnen we ons niet veroorloven. We kopen een dure advacado. Gezond haha. In de avond horen we overal live muziek en worden we ook overal uitgenodigd om aan te schuiven. Maar we zijn moe. Maybe tomorow!!

Donderdag 28 januari

We rijden vandaag naar een fotogalerij. Het duurt even voordat we er zijn want de borden brengen ons langs diverse slingerpaadjes. Het laatste stuk lopen we een prachtig bospad op. We zien uiteindelijk een gewoon woonhuis met een vrouw op de veranda. Ze bedankt ons voor de moeite die we hebben gedaan om haar galerie te bezoeken. Ze blijkt een vrolijk en sprankelende persoonlijkheid te zijn. Soms kom je mensen tegen die een energie om zich heen hebben van positiviteit en enthousiasme. En dat is aanstekelijk want dat soort mensen zorgen er voor dat je zelf ook vrolijk word.

In haar kleine atelier heeft ze prachtige foto's. Haar foto's zijn meer kunst en dingen gefotografeerd van dichtbij. Ze is ook in Nederland geweest en laat trots de foto's zien van fietsen in Amsterdam en van de kubushuizen in Rotterdam. Ze is dol op Nederland en vertelt over de vriendelijke mensen en de "gezellige" sfeer overal. Ik mis nu wel Nederland en fietsen en bakkie doen en stroopwafels en rechts rijden. 😁

Mike verteld dat hij ook in Amsterdam is geweest en overal als straatmuzikant heeft gespeeld. Ook bij het Van Gogh museum en daar kwam al gauw iemand van het museum naar hem toe. Mike wilde al gaan inpakken want niet iedereen houd van straatmuzikanten. Maar hij werd vriendelijk gevraagd of hij intresse had om in het Museum zelf op te treden. Dat voelde als een hele eer, dus Ofcourse Mike said yes. Hij wilde er een speciaal optreden van maken dus schreef hij in de 2 tussenliggende weken een lied over Vincent van Gogh. Maar om het op te nemen vloog Mike ook nog even naar een producer en vriend in Engeland. Toen kon je nog vrijuit heen en weer vliegen.

Het concert was een groot succes en het lied over Vincent werd fantastisch ontvangen. De fotograve werd ook enthousiast over dit verhaal en zocht gelijk het lied en Mike op, op you tube. Grappig om in haar atelier te lopen met Mike zijn muziek op de achtergrond. 😄 Voor wie het ook wil horen, you tube, Mike barnett, Vincent.

We konden natuurlijk geen ingelijste foto's van haar kopen. To expansive!! Maar we kopen wel een paar kaarten. Ze geeft ons nog een tip over een mooi snorkelstrand en we bedanken haar uitvoerig.

We rijden gelijk naar het strandje toe en snorkelen daar een tijdje rond. Het is er heel rustig en in het water is een soort eiland waar je naartoe kan zwemmen. Aan de zijkant van het strand is een mooi stukje natuur met zelfs een watervalletje. We maken een paar foto's en Mike wil terug. Hij is moe en wil in de landcruiser een dutje doen bij de camping. Ik heb nog steeds genoeg energie en besluit een wandeling te maken op het strand.

Ik heb geen schoenen nodig dacht ik. Maar op het strand aangekomen lag het letterlijk vol met blue bottels. Die blauwe kwallen die heel gemeen gif in zich hebben. Ik heb er eentje eerder gezien in Denmark en een foto gemaakt. Nu lag het hele strand er bezaaid mee. Ik heb moeite om mijn voeten zig zaggend tussen de kwallen neer te zetten. Ik heb een net mee genomen en even verderop  haal ik mijn net een paar keer door het water om hem vervolgens loodzwaar er weer uit te halen. Wat is dat???? Een soort gelei met hier en daar wat roze zit in mijn net. De hele zee lijkt er mee bezaaid.

Ik loop terug met een beetje gelei in mijn net maar er is niemand op het strand om het aan te vragen. Op de camping vraag ik het aan een man. Hij haalt zijn hand erdoorheen en hij heeft werkelijk geen idee. De overbuurvrouw komt ook even buurten en zij nodigt me uit voor een vrouwen meeting op het strand vanavond vanwege full moon. Soort meditatie met olie en zingen. Ja waarom niet.  Ik mis het om vriendinnen om me heen te hebben. 🙂

En dan ineens klikt het bij me. De blue bottels op het strand hebben eieren gelegd en sterven daarna op het strand. En ze doen dat alleen in een bepaalde periode zoals volle maan.  Ja dat moet het zijn. Dan slaat het weer ineens om met wind en regen. De strand meditatie word gecanceld en Mike en ik spelen scrabble in de landcruiser. Iets andere avond dan verwacht, maar ach. 😊

Even een update!! Ik heb mijn ticket terug geboekt en land 1 maart op Schiphol. Dan zit mijn jaar er in West australie op. Wat een bijzonder jaar om in een bijzonder land te zijn. Ik voel me bevoorrecht en happy!! 😊 Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien!! Love you all!! 😘

Everything is temporary!! Emotions, thoughts, People and scenery. Just flow with it!! ❤

1. Monique:
    20 februari 2021
    Yeeehhh 1 maart ik kan niet wachten... Hoe we dat gaan doen zien we dan wel..... love you en tot snel💖😘
  2. Renate:
    20 februari 2021
    Wat super fijn dat je weer terug komt. 1 maart is al best snel. Zin om weer een bakkie te doen 🤗😘