Vrijdag 29 januari Denmark

21 februari 2021 - Denmark, Australië

Inpakken en afscheid nemen van hippie friends. We belanden toch even kort in een gesprek over het leven. Conclusie is dat vrienden in je leven ontzettend belangrijk zijn. Ze helpen je door moeilijke tijden heen in je leven en een sociaal netwerk om je heen geeft je kansen en mogelijkheden. Omdat er dan altijd wel iemand iets weet voor bv een huis of baan. En nobody is perfect!! We ergeren ons allemaal wel eens aan de mensen om ons heen. En iedereen maakt stomme fouten en vaak reageer je het af op degene die het dichtst bij je staan.

Maar vergeven en samen weer doorgaan vergt moed maar maakt je samen ook sterker. Over je eigen ongenoegen heen stappen is niet makkelijk en je ego wil graag de ander de schuld geven. Anyway, daar ging ons vluchtige gesprek over. Na vele knuffels want dat is nog steeds hippie eigen denk ik, stap ik weer in de landcruiser. Op naar shelley beach! Dat strand heeft een prachtig hoog uitkijkpost waar een houten platform is gebouwd voor kite surfers en paragliders. En er was een oudere man net bezig om zijn halve parachute te ordenen en om met goede windsnelheid op te stijgen. 🪂

Er staan nog wat mensen te kijken. Dan is er genoeg wind en probeert de man op te stijgen. Hij gaat de verkeerde op en beland uiteindelijk in de bosjes. Truc mislukt!! Er volgt nog een poging en er gebeurt exact hetzelfde. Zie film!! 🤓 iedereen draait zich op hetzelfde moment om en iedereen loopt naar hun landcruisers. Arme man!!  Mike wilde al eerder weg want hij was bang om de man te zien verongelukken voor onze ogen. Geen gemakkelijke sport denk ik!! 🪂😅

We rijden door naar Denmark. Naar Aly en Suzie. Fijn om ze weer te zien en bij te kletsen.

Zaterdag 30 januari rustdag

Zondag 31 januari

Vandaag is iedereen vrij van werk en gaan we naar olifantrock. Daar om de grote rock gaan we snorkelen. Wauw!! Zoveel mooie vissen gezien, maar lastig dat je niet kan zien waar je heen zwemt. Dus paar keer tegen een rots opgeknald!! Oepsie!! 😆 We zwemmen naar green Pool. Een vrij toeristisch strand. Mike is wat verbrand op zijn schouders en voelt zich ineens in het koude water niet zo lekker. We besluiten het voor gezien te houden en Mike slaapt de rest van de middag. Gelukkig voelt hij zich tegen de avond een stuk beter.

We gaan naar Suzie haar werk. Een restaurant met de lekkerste hamburgers die ik ooit heb geproefd. En ze serveren er een heerlijke cider bij. Zelfs een soort Chili cider. Heel apart qua smaak!! Het was een gezellige afsluiting van een prachtige dag. We rijden nog gauw naar het strand waar veel vrienden van Aly en Suzie een ondergaande zon borrel hebben. Ook Jen is daar en het is leuk om haar ook weer te zien. Ze nodigd ons uit om ook bij haar te komen logeren eerdaags. En dat vinden we een goed idee.

Jen wil morgenavond naar de rivier waar een lichtgevende alg is waargenomen. Oh dat heb ik ooit gezien in Nederland op het strand. Toen was het de avond van de rode maan. Dat was een heel bijzondere avond. Dus ik ben gelijk enthousiast. We spreken af om contact te houden!! 🤩

Dan horen we in de avond op het nieuws dat Perth en een groot gebied eromheen in een lockdown was beland. (1 persoon met corona🤔) De rivier met de lichtgevende alg valt net over de grens dus daar konden we nu niet heen. Maar ook onze terugreis naar Perth zou zomaar anders kunnen uitpakken. We gaan het zien!! Eerst maar een nacht goed slapen want Mike is nog steeds niet helemaal ok vanwege de verbranding. 🥵☀️

1. JAN:
    21 februari 2021
    Mooie foto's! Jammer voor de bosjesparachutist!
    Dat wordt een ticket kopen om deze zomer weer terug te gaan? ;-)
  2. Jona:
    21 februari 2021
    Fijn dat je weer terug kom 😊 heb je gemist hier!❤️