Woensdag 2 september vakantie dip!!

2 september 2020 - Perth, Australië

Ik ben nu ruim een half jaar in Australië. En eigenlijk voelt het langer omdat ik zoveel meemaak. Het is altijd even een worsteling om het gewone leven weer op te pakken na een heerlijke vakantie. Ik kan nog steeds niet geloven hoeveel we hebben gezien en meegemaakt! En zo fijn om even weg te zijn van alles en alleen te denken over wat je zal eten en wat handig is om aan te trekken die dag. Compleet genieten in het nu. 🦘

Maar bij terugkomst komt de realiteit al snel om de hoek zeilen. Leigh wil graag haar huis weer voor zichzelf.  En ze heeft veel zorgen om haar schizofrene zoon. Die logeert af en toe bij haar. Ik snap alles prima maar een ander onderkomen is niet zo 1 2 3 gevonden. Mike heeft genoeg vrienden en uiteindelijk vinden we een plek bij Ben in Bassendean. Waar Mike ook meer dan welkom is. So far, so good. Totdat de auto van de aupair gezin het begeeft. Ze laten hem repareren maar er zitten ook grote kosten aan te komen. Ik weet niet wat, want ik heb no verstand van auto's. 🙈

Een paar weken hebben we een onhandige constructie gehad dat mark, moeders naar haar werk bracht en ik de auto had van moeder. En dan haalde ik haar met de kinderen weer van het werk. Volgen jullie het nog. Toen ik aangaf dat ik in Bassendean ging wonen was dat niet ok. De auto zou zo'n lange rit iedere dag niet aankunnen en sneller stuk gaan. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik ook wel op zag tegen zo ver rijden iedere dag. Mike en ik verblijven daar nu wel in de weekenden.

Tijd begon te dringen en ik had geen andere keus dan weer bij het gezin in te trekken. Mijn kamer is nog steeds bezet door Aishe.  Het 21 jarige meisje die in mijn maand vakantie op de kinderen heeft gepast. Ze heeft nogal wat problemen in haar leven en Mark en Sif willen haar graag helpen. Ik slaap nu in mark zijn kamer en het hele gezin slaapt in de laatste slaapkamer. Absoluut geen situatie voor lang vind ik. Maar mark en Sif klagen niet. Ze vinden het ok. 🙃

Ik vind privacy en rust heel belangrijk en dat is nu wat lastig met zoveel mensen in the house!! Via mijn Nederlandse vriendin hier heb ik een optie bij weer een vriendin van haar. En veel dichterbij. Zij is een alleenstaande moeder met dochter. Ze heeft een eigen daycare aan huis. En ze wil graag mijn expertise gebruiken. Ik heb dan een eigen slaapkamer en eigen badkamer. En Mike mag in het weekend ook komen. Alleen... ...ik moet een bewijs van goed gedrag hebben. Omdat zij met kinderen werkt. En dat vergt hier nogal wat papierwerk. Ik ga donderdag avond naar haar toe zodat ze me kan helpen met invullen. Maar er bestaat een kans dat het niet door kan gaan. We shall see!! 🙄

Dat even in het kort hoe het er nu voor staat in mijn leven. Rondom Mike gebeuren er veel nare dingen. Zijn moeder is nog steeds niet ok en de dokters weten niet goed wat ze mankeert. En zijn broer Phil heeft kantje boord gelegen in het ziekenhuis. Hij kreeg het benauwd en in het ziekenhuis bleken zijn longen vol vloeistof te zijn gelopen en zijn hart enorm vergroot. Vooral ook te wijden aan verkeerde levensstijl. Hier in Australië houden ze wel van een borrel. En combi roken en verkeerd eten is niet best voor je lijf. De dokters waren daar ook heel duidelijk over. Hopelijk verandert hij,  want hij heeft 4 kinderen. Voor iedereen om Phil heen wel een enorme wake up call. Ook voor Mike die ook best een biertje lust zeg maar!! ☹

Dit zorgt ook in onze relatie voor wat spanningen de laatste tijd. Ik geen huis en Mike familie toestanden. We zijn allebei wat moe. En ook praat iedereen nu steeds over hoe we het straks gaan doen als ik weer naar Nederland ga. Op dit moment kunnen we dat er allemaal niet bij hebben. We genieten samen van de weekenden en we gaan eind september nog een weekje op pad down south. Daar zijn mega grote bomen en prachtige grotten. Ik kijk er nu al naar uit. 🌲🌳

Even een tussendoor blog. In mijn volgende blog neem ik jullie mee naar de open dag van de steiner school. En ben ik met de kinderen naar een cuddle animal farm geweest. Dus leuke bloggen komen er weer aan!! 😄🥰

Ik heb nog een paar foto's van ranger Jeff van Sharkbay. Hij heeft daar een thorny devil op zijn schouder. Ik heb me rot gezocht naar die beestjes maar ze hebben goede camouflage. 😉🦎 En in Tuutyay heeft mijn possum die ik heb geaaid een baby gekregen.

Dikke knuffels van mij en make the most out of your life always!! 🎊

1. JAN:
    2 september 2020
    Dacht dat je je rondje strubbelingen wel al had gehad? ;-)
  2. Wendy Muntjewerf:
    2 september 2020
    Haha....ja dat dacht ik ook. Maar het is stiekem in mijn vliegtuig gekropen denk ik!! 😳