Open dag Steiner school

8 september 2020 - Bassendean, Australië

Vorige weekend ben ik naar de open dag van de Steiner school geweest. Dat was op een zaterdag en het was nog een hele toer om daar te komen.  Mike had me vrijdagmiddag  opgehaald bij het gezin en toen zijn we naar Bassendean gereden. Ik mag de auto van het gezin zo min mogelijk gebruiken omdat er iets aan de auto eigenlijk vervangen moet worden. Maar dat kost nogal wat dus ze willen dat voor deze oude auto niet meer uitgeven. Waardoor ik me dus in bochten moet wringen.

Maar donderdagochtend  werk ik nu altijd in de schooltuin. Lekker onkruid wieden, heel mediterend. Alhoewel ik soms niet altijd goed zie wat onkruid is en dus een plant met bol en al uit de grond ruk. .......oeps gauw weg moffelen onderin de kruiwagen!! 😜 Ik was daar afgelopen donderdag en ik zag wat nieuwe gezichten. Ik raakte aan de praat met een vrouw van mijn leeftijd. Ze vertelde ineens dat ze jarenlang voor het schip de duyfken heeft gewerkt op kantoor. He, dan ken je misschien mijn vriend Mike. Die heeft ook aan het schip gewerkt. En jawel, ze kent Mike en ook Rupert. Het gesprek kreeg ineens een hele andere wending. En uiteindelijk waren we samen de ballad of the duyfken aan het zingen. Prachtig lied nog steeds!!

Ze vroeg of ik ook naar de open dag kwam. Yes maar weet nog niet hoe. Mike kan me niet wegbrengen want hij heeft de auto nodig voor band oefen sessie. De vrouw, die Tracy heet, bood aan om met haar mee te reizen in haar coffee truck.  Vanuit Bassendean zou ik dan een klein stukje met de trein moeten en zij woont vlakbij het station maylands.  Zo gezegd, zo gedaan. Treinen in perth zijn eigenlijk geen treinen. Het is meer een metro. Maar iedereen hier noemt het treinen. Je hebt een netwerk van lijnen in kleurtjes naar diverse bestemmingen. Eigenlijk net als in a'dam. Ik heb zelfs een Australische ov kaart.  Vrij eenvoudig allemaal, dus wat kan er mis gaan. Niks dit keer haha!! Saai he!!

Vanuit de trein naar het huis van Tracy was vrij eenvoudig. En ik zag al gauw de felgroene coffee truck staan. Wat een grappig ding!! Zie foto!! Dochter Zoe ging ook mee dus dat was even proppen. Bij de school was het even puzzelen waar de coffee truck kon parkeren maar daarna was het echt tijd voor..... een bakkie koffie. Echt verrukkelijk!! ☕

Ik ben de hele dag overal wezen kijken. De school zelf bestaat voornamelijk uit houten gebouwtjes. De antroposofische filosofie is tot in detail doorgevoerd. Om de gebouwen heen is overal prachtige natuur. Veel mozaïeken en overal klinkt muziek. Er waren zelfs 2 kamelen of waren het dromedarissen. Ik haal die beesten altijd door elkaar. En toch scheelt het een bult.

Er was een markt met veel natuurlijke producten en planten. En een kraam van Nederlanders met poffertjes en stroopwafels.  Nou dat lust ik best na al dat wandelen. Ik heb veel gesprekken gevoerd en ook met de baby peuter groep. Jammergenoeg heb ik geen tijd om me daar bv als vrijwilliger in te zetten of babymassage te geven.

Met mijn Nederlandse  vriendin Anna ook veel klassen van haar dochters bezocht en zij bracht me daarna ook weer naar de trein. De coffee truck was nog volop in bedrijf. Maar na een dag slenteren had ik het wel gehad. 😅

Zondag in Bassendean met Mike wat heritage dingen bekeken. Verderop in de straat bij Ben staat een oud huis wat vroeger een hotel was. Nu is het iemand zijn huis. Ook gaaf om in een hotel te wonen. Weer eens wat anders dan een school haha.... Bij ieder heritage iets hebben ze iets geschreven over de herkomst en wat het is geweest op een steen. Zie foto.

Ook zagen we een mega grote boom bij iemand in zijn tuin. Jeetje Mina wat een reus. Je voelde echt zijn energie als je er langsliep. Zijn wortels waren net dinosaurus poten. En zijn lange takken reiken zelfs de overkant van de straat.  De boom staat bij iemand in zijn tuin. Maar degene mag hem dus niet weghalen.  Het is een heritage boom met ook weer info op een steen. Ik ben dol op dit soort wandelingen. Ieder bloempje, boompje, gek struikje krijgt mijn aandacht en vaak moet ik er ook even aan ruiken. Ik vind nog steeds alles zo mooi hier. En ik ben blij met de kennis van Mike want hij weet enorm veel over de natuur. Hij is echt een lopende encyclopedie. 🌲🌳🌺🌼

1. Igor Wijnker:
    8 september 2020
    Ze dachten vast, die Wendy komt uit het noordelijk zandgebied, zij weet als geen ander het verschil tussen onkruid en een bol. ;)
  2. Wendy Muntjewerf:
    10 september 2020
    Haha.. ja dat dacht ik ook!! Totdat ik de Australische variaties in natuurgroen zag. Mijn god wat een hoeveelheid aan planten, bomen, bloemen en struiken. Ik weet soms niet waar ik kijken moet. Dikke knuffel 😘