Woensdag 1 juli

29 juli 2020 - Newman, Western Australia, Australië

Wakker worden in de bush en ja ook nu roept de natuur. Met mijn gouden toilet op zoek naar een mooi uitzicht.  Maar probleem in deze omgeving is de grond. Keihard!! Geen kuil in te graven voor je poep. Eh.....dan maar stenen. Daar zijn er genoeg van. Uitzicht is prachtig!! Nog nooit zo mooi gepoept. Ik ga straks het buiten poepen nog missen........!!💩

Genoeg over poep, want na ontbijt is het weer inpakken en GO!! Op naar het plaatsje newman. Een grappig oud plaatsje met veel aboriginals. Het heeft wel een modern winkelcentrum en bij een koffie tentje WiFi. Yes.....gauw wat berichtjes versturen. 😄 Er is een hoge berg waar bovenin een radiostation is gesetteld. We beklimmen de berg. Goed voor de kuitspieren en om je te laten voelen dat je totaal geen conditie meer hebt. Bedankt berg!! Mike lijkt nergens last van te hebben dus ik probeer mijn gehijg natuurlijk te onderdrukken. Als ik even stop, zeg ik dat ik van het uitzicht geniet. Hoe snel kan het gaan.......vorig jaar rende ik nog met gemak kilometers. Tijd dus om weer wat te doen!! 🦧

Bovenin is het uitzicht prachtig!! Je kan het hele dorp zien en ook de vele mijn werkzaamheden. Berg af gaat beter haha.....!! In newman is ook een artcentrum dus ook daar even een bezoekje aan gebracht. Het is klein met vooral schilderijen van aboriginals. I kunstenaar word net gefilmd door een filmploeg dus we worden gevraagd stil te zijn. Mike koopt wat kleine souvenirs voor me. We wandelen wat door newman en komen ook een mega grote......tja wat is het eigenlijk. Ik ben niet zo goed met grote voertuigen. Me neef Pieter zal het wel weten haha.....!! Het ding was in ieder geval mega en gebruikt voor de ijzermijn. Zie foto's dat is beter......🤣🚜

Het word later op de dag en Mike wil bij het visitors centrum vragen of we ergens op een camping kunnen verblijven. Het visitors centrum is ook een klein museum met oude mijnspullen en een grote slang op sterk water. De vrouwen achter de balie zijn superaardig maar er is geen camping open vanwege de coronavirus. Maar vlakbij is wel een prachtige gorge met hele oude aboriginals tekeningen op de rotsen. Nou dat klinkt weer als een avontuur en gelukkig niet ver weg. Alleen de track erheen is nogal ruig en bumbie. Ik moet me goed vasthouden en af en toe kijken we elkaar wat angstig aan.......onze spullen!!

Uiteindelijk komen we in een prachtig historisch rotslandschap.  Een gorge is een opening/pad midden tussen hoge bergrotsen. Ik weet het even niet anders te omschrijven. Er zijn nog 2 mensen die er kamperen, verder nobody. We besluiten morgen de gorge te gaan ontdekken en de aboriginals tekeningen te zoeken. De 2 mensen zijn Diana en Andrew. Van onze leeftijd en pas getrouwd. Allebei daarvoor gescheiden en nu reizen ze twee jaar rond in Australië. Omdat ze alles beter voor elkaar hebben met solar pannels en dus stroom en buitenkeuken, mogen we ons eten bij hun klaarmaken. We delen alles en ze smullen van mijn salade. We drinken wijn bij het kampvuur en wisselen elkaars avonturen uit. En dan ineens horen we gehuil. Dat zijn Dingo's. Oh.....daar zeiden die vrouwen van het visitors centrum niks van. Dont worry Tinker, ze komen meestal niet dicht bij mensen. Eh...dat woordje meestal staat me toch niet aan. Ik hoop niet dat ik midden in de nacht moet plassen. En toch ben ik ook wel nieuwsgierig naar ze. Soort wolfhonden. Maar nu eerst slapen. En dat lukt wel na al die glazen wijn.......🤪🍷