Weekend!!

28 maart 2020 - Perth, Australië

Zaterdag 28 maart

Niet zo best geslapen en eigenlijk niet zo'n zin om iets te doen. Maar wen, hele dag op bed is ook niet opbeurend!! Dus hup ontbijten waar Manna alweer haar mooiste lied en dansjes laat zien. 🤸‍♀️ Ik besluit, bibber bibber,  met de auto op pad te gaan!! Eerst maar naar iets wat ik al weet. Bibra lake!! Een groot water met daar omheen een prachtig natuurgebied!! Ik parkeer daar de auto en maak een wandeling tot halverwege het meer. Helemaal rond is te ver. Ik heb daar echt de meest prachtige bomen ever gezien. Zie foto's!! En op de grond weer waarschuwingen voor slangen!! Toch hoop ik er nog 1 te spotten. Van een afstand zeg maar. En een ongevaarlijke!! 🐍

Het is best druk in het park maar iedereen houd netjes afstand. Maar het voelt wel heel onnatuurlijk ofzo. Toch lacht iedereen wel nog steeds lief naar me en sommige groeten ook. Halverwege komt er een man aan met een vrolijke labrador. Het was heel vreemd maar we bleven allebei staan ofzo. En uiteindelijk begonnen we een heel gesprek met elkaar. Hij was muzikant en heeft ook wel eens in Holland opgetreden. Hij vond het grappig dat ik uit Holland kwam omdat hij daar vaak is geweest. Hij snapte ook mijn bijzondere situatie en dat ik nu min of meer vast zit in Australië!!  Het was even heel gezellig!! Soms kun je dat best even missen zo'n normaal gesprekje!! Hij zou morgen wat op zijn gitaar gaan spelen bij woolworth vlakbij waar ik nu woon. Want hij woont ook daar ergens in de buurt. Hij heeft me uitgenodigd om te komen kijken. Tja, why not!! Veel anders heb ik toch niet te doen. Bedankt Mike voor je vriendelijkheid en see You tommorow!! 😎

Terug bij de auto besluit ik heel stoer de navigatie aan te zetten en naar fremantle te rijden om daar naar het strand te gaan. Diepe zucht en go!! Het is vreemd om links te rijden maar nog vreemder om in het Australisch de navigatie te horen praten. Go left on the roundeboud!! Maar het heeft me wel in fremantle gebracht!! Opperste concentratie en zweethanden!! 😅🚘 10 minuten rijden....haha!!

Daar eerst naar mijn favoriete bakkerijtje waar ze de grootste en lekkerste croissants verkopen en de heerlijkste koffie. Oeps, er zijn allemaal aanplakbiljetten en niemand zit er meer gezellig binnen. Oh ja,  er is een virus Wendy, die alles stil legt!! Hij is nog wel open maar er mogen maar 3 mensen tegelijk naar binnen. Buiten staat een tafeltje met suiker etc en houders om je koffie in mee te nemen. Alle gezellige tafeltjes en stoeltjes zijn weg. En op de vloer is tape geplakt. Zodat iedereen ook echt afstand houd. Ik loop voorzichtig naar de deur. Het onbevangen gezellig ergens koffie drinken gaat er op deze manier wel af. De vrouw wenkt, you can come!! Uiterst voorzichtig treed ik binnen, bestelling word opgenomen en ik mag buiten weer wachten tot het klaar is. Daar word het uiteindelijk op het tafeltje buiten neergezet. Oh en geen contant geld!! En kak, ik krijg tot nu toe mijn salaris contant. En bankpas Nederland werkt niet. Dus dan maar mijn creditcard. Want ik heb echt koffie nodig!!

Koffie en croissant mee naar het strand. Er zijn hooguit 3 mensen. En af en toe een verdwaalde wandelaar. Heerlijk wat een rust!! De meeuwen komen superdichtbij en eten bijna mijn croissant uit mijn mond. Zie foto. Maar dan is er ineens onrust op het strand!! Wow, allemaal dolfijnen echt superdichtbij!! Ik kan ze bijna aanraken. Ik geloof mijn ogen bijna niet. Ik heb een stukje gefilmd maar daar kun je het niet zo goed op zien. Ik was echt zo beduusd!! Eigenlijk woon ik dus nu in een mega groot natuurreservaat!! Ik zie iedere dag weer zoveel moois aan bomen, bloemen, vogels en andere dieren!! Ik ben zo dankbaar dat ik dit mag meemaken!! Wat wonderlijk allemaal!!

En ik ben blij dat ik het met jullie kan delen!! En ik ben weer veilig thuis gekomen. Alles is best dichtbij, maar als je de weg niet weet dan lijkt alles onbereikbaar!! Weer een stapje verder gekomen. Veel liefs van mij en fijn weekend nog allemaal!! En zorg goed voor elkaar!! ♥️☀️🌼

1. Patricia:
    28 maart 2020
    Zo bijzonder die dolfijnen!
    Je hoeft niet rijk te zijn om gelukkig te zijn want geluk zit hem in de kleine dingen.
    Geniet met volle teugen! ik ben dankbaar dat je mij een beetje mee neemt op jouw ontdekkingstocht.

Liefs Patricia
  2. Wendy Muntjewerf:
    29 maart 2020
    Dank je lieverd!! En dat is helemaal waar. En ik blijf genieten hoor!! En ik neem je graag mee op ontdekking!! Dat doe jij ook iedere dag met de kids. Ogen open houden en nieuwsgierig blijven. Net als kinderen. En dat kun jij.
    Liefs Wendy.
    Schijnen trouwens hier ook veel spookdorpen te zijn. Soort wild West stadjes die je kunt bezoeken. Ik moest gelijk aan jou denken. ☺️😘☀️
  3. Monique:
    28 maart 2020
    Wat gaaf 🐬🐬🐬!!!hopelijk mag en kan je nog vaak ff koffie en croissantjes halen dat is hier al niet meer mogelijk....maar een bestelling bij restaurant dat kan wel dus ga eens kijken of ik ipv sushi iets bij de polderei ga bestellen en hier geen last van meeuwen...😜liefs terug heel trots en pas ook goed op jezelf!!! ❤️😘
  4. Renate:
    28 maart 2020
    Wauw die ene boom is echt meeeega!!! Wat een pracht daar! 😍
  5. Pieter Muntjewerf:
    29 maart 2020
    Mooi wen' leuke verhalen , pas goed op jezelf ....de wereld is aardig ziek X Pieter