Met mike op stap!!

30 maart 2020 - Perth, Australië

Zondag 29 maart

Uitgeslapen!! Soms is dat even heerlijk!! Mango kwam toch rond 9 uur even kijken of ik nog wel leefde haha...!! Maar ik wil toch even kijken bij het optreden van Mike bij woolworth dus hup in de kleren en ontbijten. Rugzak om en go!! Vlakbij woolworth hoor ik al een gitaar met een aangename stem. Hij herkent me gelijk en ik blijf een tijd luisteren naar zijn liedjes. Hij zingt van alles , van Johny cash tot de beatles!! Het nummer "mad world" was heel toepasselijk!!

Hij vraagt of ik zin heb om op bezoek te gaan bij vrienden van hem. Why not!! Wat sociaal contact kan geen kwaad. Dus ik kruip in zijn grote truck of hoe noem je zo'n Australische car haha...!! In zijn truck liggen allemaal gave stenen. Hij is een verzamelaar en eigenlijk raken we niet uitgepraat. Gezellig!!

We rijden naar fremantle waar een prachtig huis staat. Daar woont de 91 jarige Rupert!! Zijn vrouw is gevallen en ligt in het ziekenhuis!! Heel naar allemaal. Dus Rupert kan ook wel wat afleiding gebruiken. We houden keurig afstand en gaan buiten zitten in een prachtige tuin. Ik blijf me verbazen over zoveel mooie natuur. We drinken koffie en kletsen wat. Ondertussen heeft de hond van rupert zich op mijn schoot genesteld!! Zou dat wel mogen?? In ieder geval even heerlijk geknuffeld!! Dan gaan we naar de buren. Mike heeft beloofd om de schoorsteen op het dak te schilderen. Manusje van alles dus. We beloven Rupert om gauw weer een keer langs te komen onder normalere omstandigheden!!

Huis van de buren is zelfs nog groter en heeft ook een zwembad in de tuin. Ik kijk mijn ogen uit!! De man des huizes is een gepensioneerde onderwijzer. En we gaan allemaal het dak op. Mooi uitzicht en we kletsen met zijn 3e over van alles en nog wat!! Die man, ben zijn naam vergeten, heeft een vriend uit china die miljonair is. Die ligt al heel lang met zijn dure boot in de haven van fremantle!! Het schijnt dat hij nog iemand zoekt om de boot te verplaatsen ofzo. Mijn Aussie is soms niet helemaal toereikend!! 😅Dus mike bied gelijk aan om te helpen. En dan neem ik wendy ook mee. 🛥 we gaan het zien!! Haha...Ondertussen is mike aan het schilderen. Grappige situatie weer zo hoog op het dak met een soort ijzeren golfplaten. De klus is zo geklaard en we dalen voorzichtig weer naar beneden!! Naar beneden gaan is altijd een stuk enger!! Maar ja, hulp kan ik niet verwachten want we houden trouw afstand allemaal.

We nemen weer afscheid en Mike en ik gaan nog wat kleine dingen bezichtigen nu we toch in fremantle zijn. Alles is verder dicht. We gaan naar een kunstgalerij waar buiten wat beelden staan. En naar een historische gevangenis!! Mike wil me wel uit eten nemen in een restaurant maar ja, alles is gesloten!! Dus dan zingen we maar weer tegen elkaar "its a mad world ".

We besluiten dan maar naar de supermarkt te gaan!! Lekker stokbrood, wat kaas en olijven. En wijn!! Oh my god,  dat heb ik gemist!! Mike woont een beetje overal, net als ik. Free spirits!! Altijd op doortocht om muziek te maken. We parkeren bij een vriendin van hem en hij haalt uit zijn truck stoelen en improviseert een tafel. En muziek mag ook niet ontbreken!! Best romantisch!! De vriendin komt ook even op afstand buurten. Maar ze is moe en gaat weer naar binnen. En Mike en ik zitten nog best lang te kletsen. Maar door de wijn word ik uiteindelijk ook wat moe. En Mike brengt me netjes thuis. We besluiten contact te houden.

Hij vertrekt morgen naar zijn ouders die in de Bush Bush wonen. Letterlijk kangeroes in hun achtertuin.  You would love it there, zegt mike. En onder andere omstandigheden had hij me graag meegenomen. Hopelijk na deze gekte!! Hij slaapt dan in een soort tuinhuisje ernaast waar ook een douche is. Dan helpt hij met wat boodschappen enzo. Alles dan weer ontsmetten!! Gedoe!! Maar hij wil graag even naar zijn ouders toe.

Dat was weer een bijzondere dag in kangeroeland!! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!! Een verboden knuffel aan iedereen!! 😘☺️

1. Esther Wolters:
    30 maart 2020
    Leuk !
  2. Monique:
    1 april 2020
    Leukkkkk..... En die auto🚛😆blijf genieten zolang het nog kan in deze wereld op zijn🙃... keep safe en distance. Dikke kus😘🐝😉☀️🍷