Weekend!!

20 maart 2020 - Perth, Australië

Na de coronablog ook maar een leuke blog erachteraan. Zaterdag 14 maart ben ik naar fremantle geweest. Dat is een soort kustplaatsje waar veel kunstenaars zijn. Beetje hippieachtig met prachtige stranden ook!! Maar omdat ik qua rijden me nog niet zeker voel, heeft Sif me gebracht en ze nam zowaar de kinderen mee. Ik zou terug met de bus gaan. Op de parkeerplaats aldaar namen we afscheid. Ha.....Toch wel even een lekker gevoel. Even alleen en niemand om me heen. Laat ik eerst maar eens een buskaart scoren, soort Australische ovkaart!! Er rijden 2 hopp on hopp of bussen in fremantle. Geheel gratis. Verdomd handig!! En alle twee de bussen gaan richting het trein/busstation. Al snel komt de bus en ik stap in. Het is lekker cool en zo kun je heel handig het stadje verkennen. Al na 2 haltes ben ik al bij het station. Hmmm....nu op zoek naar een soort infoloket ofzo. Ik zie wel een infohokje maar er zit niemand in. Twee Engelse mensen zoeken ook naar de persoon die in dat hokje hoort en we raken in gesprek. Dat gaat toch vrij makkelijk steeds. Uiteindelijk worden we verwezen naar een klein snoepwinkeltje. 🤔 Worden daar naast de lollies ook ov chipkaarten verkocht?? Jawel, en in een mum van tijd heb ik een prachtig Australische ovchipkaart!! Dat is alvast geregeld. Nu kijken waar de bus vertrekt. Geeft altijd een prettig gevoel om dat alvast te weten. Ik maak een foto van de tijden. Check!! Wat kan er nog fout gaan!! 😁 Ik stap weer in de bus en rij wat rond en zie prachtig beschilderde gebouwen en leuke straatjes. Zie foto's Ik stap zomaar ergens uit en neem foto's van alles wat ik zie. Dat is genieten. Ik ga zitten in een klein koffietentje voor een cappuccino en een croissant. Een hele grote verse!! Soms is het leven best aangenaam!! Op straat lopen veel artistieke mensen rond en ook met muziekinstrumenten. Heel bijzonder!! Na mijn koffie loop ik wat rond en kom uiteindelijk bij een strand uit. Een strand waar honden los mogen lopen. Hier ga ik lekker even uitrusten. Een enorm diversiteit aan honden komen voorbij. Zelfs een klein puppy springt op mijn schoot en laat zich gewillig door me aaien. Echt schattig!! 🐩🐕 Met mijn voeten in het lauwe heldere zeewater. En alle vermoeidheid glijd van me af. Ik besluit ergens met WiFi (want de wifi in het huis was wat haperig de laatste tijd)wat te gaan eten. En misschien neem ik wel een biertje. Op Een random terras pak ik de menukaart......WAT!! Een biertje kost 10 Australische dollars. Lees ik dat nu goed!! Laat dan maar zitten. Ik neem wel een slechte cola. Dat drink ik nooit dus wie weet geeft me dat wel een boost!! 😉 Als ik even zit rijden er allemaal vintage hippiebusjes voorbij. Wat grappig!! Had net foto's gezien van Marjo mijn nicht met zo'n busje!! Hier reden er tientallen achter elkaar. Voordat ik natuurlijk mijn fototoestel had gepakt waren ze al weer bijna voorbij. Na het eten ben ik een soort zwarte markt gaan bezoeken. Daar heb ik weinig foto's van. Toch beetje gênant om foto's te maken van al die mensen daar. Maar het was een beetje een soort spirituele markt. Er werden massages gegeven en allerlei kruiden en cremes verkocht. Kleding en eten. Gezonde smoothies en Vega hapjes. Wow, ik was echt onder de indruk!! Soort foodhallen in Australië haha!! Hier ga ik zeker nog een keer heen. Wat een diversiteit aan dingen. En een wc.....ook altijd fijn. 😊 Het was al wat later aan het worden en in de avond kon het zomaar snel donker worden. Laat ik maar eens naar de bus gaan. En ik heb natuurlijk niet meer gekeken hoe laat ze precies rijden. En jawel, ik had hem net gemist en de volgende kwam pas over een uur. Story of my life zoals sommige wel snappen. 🚐🚍 En dus werd het al schemerig toen ik uiteindelijk in de bus zat. En .....er werd niks omgeroepen. Goed opletten wen!! Waar moet ik eruit.....zweet zweet!! Ja....Ik zag iets bekends. Toch maar even aan de buschauffeur vragen. Is dit coolbellup?? Ja zei de chauffeur en Wendy stapt niks vermoedend uit. Eh.....hier klopt iets niet!! Waar ben ik in godsnaam?? Save the lord voor Google Maps!! NEE dit ga je niet menen. Ik ben echt nog ver uit de buurt van het huis. En bussen.....nou die rijden nu waarschijnlijk om de 2 uur. Gelukkig is lopen mijn allergrootste hobby. Maar ondertussen begint het te spetteren, en daarna te regenen en daarna ongelofelijk te hozen!! Een soort moeson regen waarin in een mum van tijd alles blank staat en Wendy totaal doorweekt. Ik probeer soppend in mijn gympies, want op sommige plekken sta ik tot mijn enkels in het water,  van bushalte naar bushalte te rennen. Bij iedere bushalte kijk ik snel op Google Maps of ik nog goed loop. Ondertussen is het echt pikdonker. Hoe ben ik nu weer in deze situatie beland. Het begon zo idyllisch allemaal!! Na meer dan een uur lopen en bidden haha.....je weet maar nooit in deze gelovige omgeving, zag ik eindelijk iets bekends. Halleleluja, ik ben nu bijna thuis. En nu maar hopen dat er niemand thuis is. En ook dat gebed word verhoord. Iederéén is naar de kerk. Gauw mijn druipnatte kleren uit en douchen. En toch was het een mooie dag!! 🌧😊zondag van schrik weinig gedaan. Een mens heeft tenslotte ook rust nodig. Het weer was ook bewolkt en het gezin was weg. Kerk, sport geen idee. De kinderen hadden ze mee.

1. Patricia:
    20 maart 2020
    Whahaha wat een geweldig verhaal Wendy, zo maak je nog eens iets mee🤣
  2. Petra Leegwater:
    Wat een avontuur weer!
  3. Monique:
    20 maart 2020
    Alsof ik naast je loop en in gedachten denk ik aan België camping E en Londen, kootwijk, Turkije etc etc😂en altijd komt het weer goed! Xxx🤗💞
  4. Renate:
    23 maart 2020