Coronavirus!! 😷☹

18 maart 2020 - Hamilton Hill, Australië

Ik loop natuurlijk wat achter met schrijven. Het valt niet mee om iedere dag trouw mijn avonturen te delen terwijl er van alles gebeurd. En ik soms in de avond moe ben van alle indrukken en me aanpassen aan deze nieuwe levensstijl!! En nu is er natuurlijk ook de zorg voor het corona virus. De meeste van jullie zullen er wel zat van zijn om er weer van alles over te lezen en dat snap ik ook. Maar ik kan natuurlijk hier in Australië niet net doen alsof het er niet is .  Het is jammergenoeg wereldwijd en dus ook hier in Australië. Toch krijg ik er hier nog niet veel van mee. Er is geen tv hier in huis en ik heb het te druk met de kinderen en alles om het nieuws te luisteren. Er zijn nu alleen nog milde maatregelen van kracht zoals geen grote groepen bij elkaar en zorgen voor goede hygiëne!! De ouders werken natuurlijk in een ziekenhuis dus die zitten dichtbij het vuur. Zij geven wel aan als er wat gaat veranderen. Toch heb ik stiekem het gevoel dat ik het coronavirus heb meegenomen. De kinderen zijn nu al dagen ziek. Eerst koorts, toen hoesten en keelpijn  snel moe. Ook moeders kreeg hetzelfde. Maar zij heeft het met pillen onderdrukt en is gewoon naar haar werk gegaan. Zij werkt in een ziekenhuis,  oh my god!! Dus ik vraag aan haar of we niet allemaal getest moeten worden. Maar zij geeft dan aan.....nee, het is gewoon de herfst. Dan is iedereen sneller ziek. Maar ze willen gewoon niet in quarantaine!! Er werden wel allemaal vragen op haar werk gesteld over mij. Oeps.....waar kom ik vandaan, via welke landen heb ik gevlogen etc etc. Maar verder heb ik er niks meer over gehoord. Ik voel me verder prima!! Ik pas nu wel hele dagen op de kinderen en dat is wel vermoeiend!! Ze zijn best verwend. Als er iets niet lukt of gaat zoals zij willen gaan ze hard nephuilen. Nou dan heb je aan mij geen goeie. Daar trap ik niet in, dus dat was voor de kids even wennen. En dan word het gedrag eerst erger. Dus gisteravond was ik echt moe zeg. Maar vandaag wierp het al zijn vruchten af. Geduld, rustig blijven en veel herhalen. En belonen met een liedje of verhaaltje. Nu ouders nog.......!! Vooral moeder heeft het geduld van een mug. Ze is ook vrij onrustig. Dus ik snap de kinderen wel. Het is ook best zielig. Ouders werken de hele week, gaan dagelijks naar de kerk en sporten ook nog. Ergens achteraan komen de kinderen. Dus dan wil je als kind natuurlijk alle aandacht benutten in die weinige momenten die ze samen hebben met hun ouders. Vaders is helemaal weinig thuis. Maar ik oordeel niet of thans ik maak het niet mijn probleem. Ik laat los, zoals mijn lieve collega bij de natuurfontein altijd zei. Laat het los!! (Mis jullie) Ik probeer hier zoveel mogelijk te genieten en een fijne tijd te hebben. Ik heb hier verder weinig zorgen. Geen eigen huis, geen baan,  geen geldzorgen etc. Best een rare gewaarwording. Maar nu dus wel de zorg om de mensen waarvan ik hou. Dat is waar ik mijn blog vandaag mee begon. Het coronavirus!! Ik ben nu wel bang dat iemand waar ik van hou ziek word en dat ik niet de mogelijkheid heb om terug te keren naar Nederland. Dat speelt wel door mijn hoofd. Maar ik denk dat dat normaal is om daar nu zorgen om te hebben in deze bizarre tijden. Maar soms hebben situaties een reden. Ik had waarschijnlijk niet voor niks zo'n haast om naar Australië te gaan. Het was geen weten maar een gevoel. En binnen een maand eerst nog op vakantie naar marrakech geweest met me zus (wat daar ook niet allemaal voor bacillen rondzwerven 😅) En verhuizen, werken en dan alles klaarmaken voor Australië. Toch best knap!! Maar als ik nu terug kijk op me leven heb ik altijd wel een soort haast gehad, een soort onrust. Altijd dingen willen doen,  beleven en wat mijn kinderen ongetwijfeld in koor zullen zeggen: ERVARINGEN OPDOEN. Arme John zullen jullie denken en tja, ik zal menig keer zijn doorgedraafd in mijn geestdrift om van alles te doen. Was het 1 net voorbij, dan had ik het ander alweer verzonnen. Verjaardagsfeestjes, uitdeelkadootjes, kersteten op school, dagjes weg en creatieve dagen thuis. Nooit stond en staat mijn hoofd stil. Alleen bij ziekte.....Dan was er rust in huis haha...!! Dus misschien kom ik er hier in Australië achter waar die onrust vandaan komt. En misschien ook niet.....!! Dwaal ik af.......oh ja, corona!! Laat ik dit zeggen, blijf alsjeblieft allemaal gezond!! Ik hou ontzettend veel van jullie allemaal!! Jullie zijn stuk voor stuk heel belangrijk in mijn leven. Iedereen draagt op zijn eigen manier bij aan mijn levensgeluk. En daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Soms laten we tekort zien en merken hoeveel we om elkaar geven en hoe belangrijk we voor elkaar zijn. Ik heb jullie nodig en kan zeker niet zonder jullie allemaal!! Geluk is soms een ongrijpbaar gevoel, maar ik hoef zelf maar te denken aan al die mensen die van mij houden en ik van hun, en ik voel me gelijk een rijk persoon. Dus bij deze ik hou van jullie allemaal en blijf alsjeblieft allemaal gezond!! Zodat als ik terugkom met alleen een koffer vol met ervaringen,  ik die met jullie allemaal kan delen. Dikke knuffel en sorry voor deze anders dan normale blog!! ♥️♥️♥️♥️♥️

1. Juanita:
    zo lief!!!!!!!!!
  2. John:
    18 maart 2020
    Wat een mooie en bijzondere blog! En ik ben niet arme John, maar gezegende John om jou in mijn leven te hebben, ondanks dat we nu niet meer 'samen samen' zijn!
  3. Esther Wolters:
    18 maart 2020
    Ach Wendy je bent altijd op zoek naar iets maar je hebt T nog niet gevonden
    Zo ken ik je niet anders
    En Wbt het ziek worden. Het kan natuurlijk dat je Corona hebt meegenomen maar je kan ook iets bij je hebben waar zij aan de andere kant van de wereld niet tegen kunnen. En die worden dan ziek
    Dat hoor je wel vaker. Je hebt hier hele andere geuren,stoffen,bacteriën,virussen etc als in Australië
    Maar goed ik zou er ook niet lekker mee zijn hoor 😬
    Bedankt weer voor je mooie verhaal 😘
  4. Gudi:
    18 maart 2020
    Wen, het is toch niet zeker dat je dat virus hebt meegenomen? Of wel! Niet zo doemdenken hoor! Probeer zoveel mogelijk te genieten dikke knuffel💋
  5. Jacqueline:
    Echt heel lief! Hele dikke knuf en kus. 🥰
  6. Maureen:
    18 maart 2020
    En wij missen jou ook... en doen met alle 17 milj. ons best heel te blijven!
    Knuf
  7. Adrienne:
    💜💜💜
  8. Monique:
    19 maart 2020
    Ik hou ook heel veel van jouw! ♥️😘
  9. Belinda Tano:
    20 maart 2020