Weekend 23 en 24 mei

26 mei 2020 - Perth, Australië

Vrijdag is Sif, de moeder thuis maar ze vraagt of ik toch kan komen om haar te helpen met het huishouden. Ik begin wat later, zo rond 10 uur en we rijden eerst naar een tankstation. Ik heb hier nog nooit getankt en wil dat graag de 1e keer samen met iemand doen. Maar werkt hetzelfde als in Nederland. Peace of cake!! Daarna brengen we kleren naar een 2e hands winkel en kijken zelf ook even rond. Ik koop wat warme kleding want er is dit weekend een storm voorspeld. Dus een zachte warme trui en joggingbroek is wel fijn!! Daarna werk ik het huis door en ga rond drie uur naar het huis van Leigh. Zij werkt en ik ben dus een paar uurtjes alleen. De zon schijnt en met een kopje thee geniet ik van de rust op de veranda. Dat gebeurt niet veel. Mike appt dat hij zaterdag rond 12 uur komt. Dus kan ik ook uitslapen. We hebben niet veel op het programma staan dit weekend alleen oefenen met de band. Waar ik weer Sound egineer mag zijn. Ben wel blij met een rustig weekend. Even bijkomen van alles eigenlijk!!

Als Leigh thuiskomt geeft ze aan dat Andrew straks langskomt. Weer een avond buiten met buitenkachel , wijn en muziek. Ik zing mee met crowded house,  every where you go, always take the weather with you. Leigh is verbaasd dat ik crowded house ken. Schijnt een Australische band te zijn. Nou eigenlijk new sealands!! 😁

Ik ben zaterdagochtend nog druk in de keuken aan het opruimen als er ineens iemand zijn armen van achter om me heen slaat. Hello darling!! Blijft een grappig taaltje, dat Australisch!! Moet ik altijd denken aan die serie op tv van vroeger met die dokters in dat kleine vliegtuigje,  he get, hoe heette die serie ook alweer. Flying doctors misschien haha.....!! 👨‍⚕️

We rijden eerst naar een adres waar iemand een 2e hands scooter verkoopt. En nee, dat is geen scooter zoals het Nederlandse woord doet vermoeden, maar een kinderstep. Via een moeder van school die dol is op koopjes op marktplaats. Zij gaf me het adres. Volgende week is mango jarig en ik wil hem graag een step geven. Hij ziet er kinderen van school mee rondrijden en hij wilde er ook dolgraag zelf 1. Ach ja,  ik ben de beroerdste niet . 🛴

Daarna naar Wokka en die heeft het qrogue game al uitgezet. Ik speel waardeloos en verlies dit keer dik. Wokka heeft een soort kist waar je op kan zitten en op kan slaan. Heeft hij ook zelf gemaakt. Ik probeer wat ritmisch te slaan maar erg goed klinkt het niet. Daarbij is mijn plek in de band wel verkeken. Zie foto  Ach ja, ik ben sound egineer.  Ook best belangrijk!! Shady arriveert en Wokka heeft heerlijke kip tosties met mayo gemaakt.  Ik verlaat Australië waarschijnlijk tonnetje rond, maar voor nu kan een beetje vet nog steeds geen kwaad.

Ik blijf me verbazen over het ongekende talent van gitaarspel,  van zowel shady als Mike. Erg grappig is dat je tijdens de opnames ook vogelgeluiden hoort. We oefenen in de tuin van Wokka en daar zit het vol met regenboog papegaaien. Ik heb geprobeerd een foto te maken van ze, maar ze zitten iets te hoog in de boom ben ik bang. Ook weet ik niet goed hoe ik de muziekopnames kan delen met jullie. Wil jullie graag natuurlijk de jumper nog steeds laten horen. Het lied wat mike speciaal voor mij heeft geschreven. Oh en als waar lid van het muziekgezelschap mag ik mijn naam ook op het bord schrijven haha......!! TT Wendy. Trouble tinker!! Want mike noemt me nog steeds tinker. 🧚‍♀️😁zie foto

Na de band oefen sessie rijden we naar woolworth. We halen eten en ik zie een bijzonder soort ijs. Gaytime??? Ik zeg het net iets te hard waardoor menig omstander moet lachen en er ontstaat in de winkel een geanimeerd gesprek. Dat gay ook betekent om het gezellig te hebben haha.....!! Wel dan wil ik die ijsjes wel proberen natuurlijk!! Zie foto🍨

Even later staan we samen gezellig in de keuken te koken. Net alsof we dit al jaren zo samen doen. Leigh komt doodmoe thuis. Ze heeft de hele dag in de tuin van haar dochter gewerkt en heeft nu last van haar hand. Ze is blij dat wij voor haar koken. Geen probleem,  zegt Mike en het blijft grappig hoe hij de "g" uitspreekt. Lastige letter voor menig buitenlander. We eten op de veranda en daarna ruimen we de veranda leeg. Alle kussens naar binnen en kleden en losse spullen. Morgen komt er een mega storm richting West Australië. Nu absoluut nog niet denkbaar omdat ik zelfs wat verbrand ben in de tuin van Wokka . Blijft gek qua weer hier.

De storm begint zondag inderdaad al vroeg maar in de landcruiser is het warm en knus. Lekker uitslapen en kletsen. De rest van de dag hangen we in joggingkleren wat rond in het huis. We kijken filmpjes en maken het kado voor Ruth. Mike's zus word volgende week 40 en natuurlijk heeft hij een prachtige schaal gemaakt van een bijzonder soort steen. Hij wil daar een piramide op maken van ferrero roche chocolade. Met ductape en een hoop lol is operatie piramide best aardig gelukt. Buiten is code rood, waaien daken van huizen en vallen bomen om. En wij spelen ernstig een potje scrabble!! Best lastig in het engels maar wel leerzaam.  Nee, niet gewonnen maar wel gelachen. En dan net als we alles hebben gepakt om naar de landcruiser te rennen, horen we een harde knal en valt de stroom uit. Op het nieuws hadden we al gehoord dat het in veel gebieden in Perth ook al was gebeurd. Leigh besluit daarom maar naar bed te gaan met haar telefoon.

En slapen in een landcruiser met orkaankracht is zeker een belevenis. Het schud behoorlijk en de regen maakt enorm lawaai maar het heeft ook wel wat. En godzijdank hoefde ik niet te plassen. Expres niet veel gedronken. Misschien was binnen slapen een beter idee maar nogmaals........mannen en hun auto, Blijft een dingetje haha......!! Geen probleem for me!! Ik pas me overal aan! Weekend alweer voorbij. Wat gaat dat snel. Maandagochtend breng ik de kinderen naar school en rij dan nog even terug naar het huis van Leigh. Mike maakt voor ons samen nog even koffie en dan is het toch echt tijd om weer afscheid te nemen van elkaar. Ik neem Ben de hond mee naar het huis van het gezin. Ben is bang voor storm en voor de kinderen ook wel leuk. Zie foto.

Oh, ik vergeet helemaal mijn bezoek aan Ann en Richard op dinsdag. Was heel gezellig!! We hebben over van alles gekletst behalve over de red rebels. Haha!! Ze hebben me meegenomen naar een prachtige plek bij swan river. Met zwarte zwanen en wonderlijke bomen. Daar ga ik zeker nog een keer naartoe. Ann en Richard hebben achter hun huis nog een huisje. Soort airbnb!! Ga ik onthouden. Je weet maar nooit!! Ann heeft ook nog wat kleding voor me. Altijd handig!! Daar zit een regenjas bij. YES!! Die zocht ik nog. Lieve mensen waar ik zeker nog een keer langsga!! 🌞😁

Dat was het weer voor de afgelopen week denk ik.  Ik heb het onwijs koud nu en duik mijn bed in!! Het blijft de hele week onstuimig weer met veel regen. En sommige van jullie hebben de Australische storm ook op de tv gezien. Maar ik ben ok hoor. Ben wel wat gewend. Tot schrijfs!! 😘🦘🙋‍♀️

1. Esther Wolters:
    26 mei 2020
    Idd hoor Wen Flying docters !
    Ja had ook nog een politieserie maar weet niet meer hoe die heette. Mikey was de stoere agent
    En dan heb je ook nog mclouds daughters ...
  2. Wendy Muntjewerf:
    28 mei 2020
    Haha....ja inderdaad. Lang geleden allemaal!!