Verjaardag Mango!! 29 mei

3 juni 2020 - Perth, Australië

Afgelopen week was een pittig weekje!! Vrijdag 29 mei is Mango 6 geworden maar zoals normaal bij kinderen zorgt de aanloop naar zo'n speciale dag voor de nodige onrust. Mango is druk en kan niet stoppen met praten en Manna is zichtbaar jaloers op de naderende verjaardag en uit dat in niet willen luisteren. Ik heb mijn handen er aan vol!! Dan vraagt Sif, de moeder ook nog of ik een taart kan regelen. Mijn god, ik heb werkelijk geen idee waar en hoe. Ik googel me suf maar overal word om een week voorbereidingstijd tijd gevraagd. Oeps, het is al woensdagavond. Ik Messenger een cakeshop en zij is bereid om op korte termijn nog iets voor me te doen. Gelukkig!! Ik kan de taart vrijdag ophalen!!

Via een moeder van school hoor ik iets intressants ! Kan het niet helemaal volgen maar het heeft te maken met meditatie en energieën. En dat vind ik sowieso interessant. Het is iedere donderdagavond dus ik geef aan dat ik dat wel een keer wil meemaken!! Ik krijg het adres doorgeappt en donderdagavond stel ik mijn navigatie in. WAT!!Het blijkt zo'n 30 min rijden te zijn en ook over de snelweg. Oh kak, waar ben ik aan begonnen. Ik denk nog steeds niet in Australische miles.  30 min rijden is hier heel dichtbij. Ik wil ook niet op het laatste moment afzeggen dus ga ik dapper op pad, in het donker. Als ik uiteindelijk de highway op word genavigeerd, breekt het zweet me wel uit. 4 banen naast elkaar met zoevende auto's overal om me heen!! Misschien was dit toch niet zo verstandig .......😬😳Highways in Australië zijn best breed. Alle ruimte natuurlijk in dit grote land. Ik besluit zoveel mogelijk naar links te gaan en daar te blijven. Maar natuurlijk geeft de vriendelijke stem op mijn telefoon aan dat ik helemaal rechts uiteindelijk de highway weer moet verlaten. 1e Baan, knipperlicht, yes, 2e baan knipperlicht, yes, 3ebaan.....4e baan en eraf. Halleluja ik leef nog maar wil dit niet nog een keer meemaken. Bij het idee dat ik ook weer terug moet verdring ik nog maar even.

Ik parkeer nog steeds zwetend. Loop naar het adres en dat blijkt een gewoon woonhuis te zijn. Met een groot hek overal eromheen. Ok, hoe kom ik naar binnen. Ik loop een paar keer heen en weer en probeer wat uit maar zonder succes. Dan komen er nog 2 mensen aan gelopen en ik vraag gauw of ze hier ook moeten zijn. En dat klopt!! Ze lopen naar een ander gedeelte van het hek en die gaat open. Ze zijn zelf voor de 2ekeer hier en ze stellen zich voor als Trish en Nathan. Ze zijn een koppel van rond de 60. Binnen in het huis stelt een wat verlegen man van rond de 30 zich voor als Paul. Er is ook nog een wat oudere vrouw, naam vergeten. We worden met zijn 3e naar een kamer gebracht met een wit schoolbord. En zonder enig uitleg of voorstel rondje of iets van aanleiding begint Paul te praten. En voor mij volledig out of the blue!! Vol adrenaline van de autorit kan ik mijn lach bijna niet inhouden. Waar ben ik nu weer beland. Ik had een soort yoga achtige situatie verwacht met matjes en ben nu in een soort bizarre scene terecht gekomen.

Paul praat monotoon door zonder enige emotie over the 4 ways,  over yogi's in India, monks and budha's. Waar gaat dit in godsnaam over. Dan zie ik een poster over kabbalah en gnosis. Zie foto. Ok, er gaat een lichtje branden!! Heb toevallig ook een boek meegekregen van Rens waar ook kabbalah in voor komt. Volgens mij komt het van het joodse geloof maar ik heb eigenlijk geen idee. Paul blijft maar praten over energieën en de uiteindelijke verlichting als je de gnosis leer ga volgen. Hij zegt af en toe best intressante dingen en naast me word driftig geschreven en ja geknikt. Af en toe kijk ik naar de deur in de hoop dat dat grijze vrouwtje komt met koffie of thee maar nee!! En zo plotseling als Paul was begonnen met praten, zo plotseling stopt hij ook. De 2 mensen naast me staan op en bedanken Paul en stoppen wat in een kistje. Ik kijk nog wat verwilderd om me heen, misschien in de hoop dat dit een grap was en dat de werkelijke meditatie ruimte me nu word getoond. Ik vraag uit beleefdheid naar het kistje. Blijkt een vrijwillige bijdrage kistje te zijn. Nou daar heb ik in alle haast niet aan gedacht. Ze vragen of ik volgende week ook weer kom. Eh, nou als ik de highway overleef maybe.

Over de terugweg zal ik het maar niet hebben. En als ik alles al lachend aan Leigh vertel, liggen we samen in een deuk. Alle stress er even uit lachen. Heerlijk!! En ook al ben ik nieuwsgierig naar een volgende bizarre meditatie sessie.........geen Highways meer voor Wendy.

Vrijdag, verjaardag Mango. Kinderen zijn vrij van school en Sif is ook vrij. Maar ze wil dat ik evengoed kom schoonmaken. Ik feliciteer Mango en vertel dat zijn kado buiten op hem wacht. Hij bedankt me dolblij voor de step. Sif is druk met het zoeken naar 2e hands lego voor beide kinderen. Na het huishouden haal ik de taart op. Die valt echt enorm tegen maar ik ben te moe om er wat van te zeggen. Pech gehad!! In de middag gaat Sif slapen met de kinderen. En Mike apt dat hij al bij Leigh is en wanneer ik vrij ben. Ik doe gauw een bakkie bij hem omdat ik toch nog wat boodschappen moet doen. Maar kan het niet maken, vind ik,  om weg te blijven van de kaarsjes uitblazen gebeurtenis.

Uiteindelijk komt Mark pas ruim na 6 uur thuis. Mango heeft zijn batman pak aan en hij genoot van alles. Dat de taart stom was maakte mango niks uit. Zie foto en film. Als ik uiteindelijk thuis kom heeft Mike de wijn al klaar staan en heeft hij heerlijke vissoep. Een lang weekend ligt voor ons. Maar wel druk. Zaterdag naar verjaardag van zijn zus Ruth die 40 word. Daar ga ik de hele familie ontmoeten en ook zijn ouders. Zondag naar Dave en zijn Chinese vrouw voor een lunch. De boys gaan daar dan weer oefenen met de gitars!! En maandag nog even naar Rupert en June!! Ook gaan we onze aankomende vakantie alvast wat vorm geven. Eind juni heb ik 3 weken vrij. Dan gaan Mike en ik met de landcruiser op avontuur. We willen eerst naar zijn ouders in tuutday. Daar ga ik kangeroes voeren haha....!! En dan via de kustlijn via sharkbay en nog een plek waar veel dolfijnen komen omhoog naar het noorden. Rest zal ik nog uitleggen in een andere blog. Wat Mike tussen neus en lippen nog even meld is dat ik wel moet leren rijden in de landcruiser. WAT!!! 😳

We gaan de outback in Tinker en als er iets met mij gebeurt moet jij ergens heen kunnen rijden. Logisch, ik snap het best hoor Mike maar.......ik moet het even verwerken!! En dan krijg ik nog les in gevaarlijke planten waar ik niet bij in de buurt moet plassen in de nacht en natuurlijk over alle gevaarlijke dieren. Slik.......word vast leuk. En jullie gaan het allemaal met me meemaken.

Next blog gaat over de rest van het weekend!!

Dikke knuffels weer!! 😘

1. Esther Wolters:
    3 juni 2020
    He he eindelijk enge beesten en planten in het vooruitzicht. 💪