Weekend 2 en 3 mei

4 mei 2020 - Perth, Australië

Heerlijk geslapen!! Wel voel ik nog een bult op mijn hoofd en beetje hoofdpijn. Gisteravond met Leigh gezellig zitten kletsen en een wijntje gedronken op het weekend!! Ik weet nu veel van haar liefdesleven haha......☺

Mike komt me halen en hij heeft afgelopen week heel zijn landcruiser leeggehaald en alles nieuw gekocht. Nieuw matras, nieuw beddengoed en alles anders ingedeeld zodat we ook veel meer ruimte hebben om te slapen. I am impressed!!

We rijden naar Rupert en June. En June slaapt nog veel maar het lijkt ietsje beter te gaan. Mike gaat Rupert helpen met een nieuwe pijp voor de goot en ik ga weer met Toffee lopen. Heerlijk vind ik dat!! Bij terugkomst blijf ik me verbazen over de tuin en Rupert verteld er maar al te graag over. Hij laat me blaadjes ruiken en proeven van een.......eh, speciale boom. Ben natuurlijk de naam vergeten. Dan heeft Rupert me een schaar en een zakje om bloemen voor mezelf te knippen!! Hoe lief is dat!! Beetje onwennig loop ik rond. Ook wel bang om precies iets verkeerd af te knippen. Maar uiteindelijk heb ik toch een leuk veldboeketje bij elkaar geknipt voor naast mijn bed!! 🌼🌺⚘

We rijden nog even langs Leigh voor een douche en leuke kleren en gaan dan Petey en zijn vrouw Michelle!! Ze hebben een grote Duitse herder die al gauw dikke maatjes is met mij. Midden in de kamer staat een poolbiljart dus we weten al wat we gaan doen haha....!! Maar eerst lekker eten. Diverse soorten groenten met gefrituurde aardappel en lamsvlees!! Heerlijk!! Ondertussen drinken we de zelfgemaakte vodka van Petey!! Dus het poolen later op de avond is wat onhandig.......🤪 Om de avond af te sluiten geeft Mike nog een showtje weg op zijn gitaar!! Het was een heel geslaagde avond. We lopen voor zover dat nog lukt haha....naar de landcruiser maar dan besluit Mike om even een kijkje te nemen in de villa naast het huis van Petey. De villa is in aanbouw en heeft eigenlijk alleen nog maar muren. We sluipen naar binnen en ontdekken in het donker alle kamers al giegelend!! Prachtige badkamer met ligbad!! Maar veel te weinig ramen. Dus nee, we besluiten dat deze villa hem niet gaat worden haha.....🏚Tja, als je wat gedronken hebt dan daalt het Nivo ietsje!! 🍸🥂🍷

Oei, de volgende dag toch iets wat van een kater. Dorst en honger!! En hoofdpijn. Tja, eigen schuld. Maar het voortreffelijke Australische ontbijt bij Petey maakt een hoop goed!! We zijn alle 4 iets minder spraakzaam. Toast met eieren en kip en toast met een soort marmite. Smaakt beetje zoutig. Schijnt echt Australisch te zijn maar volgens mij eten ze dat ook in Engeland!! We nemen afscheid en Petey nodigt ons gauw een keer uit voor een boottocht!! En of ik dan ook wil duiken.......!! Nou lijkt me intressant maar zonder les niet slim. En ik moet eerlijk bekennen,  ook een beetje eng. Ik ben toch bang dat ik in paniek raak als ik alleen maar door een klein duikersding kan ademen. Michelle durft gelukkig ook niet. Dus vrouwen blijven aan boord. Bij rottnest island schijn je wel prachtig te kunnen snorkelen dus dat is ook een goed alternatief!!

Mike en ik gaan naar onze favoriete strand southbeach en nemen daar een ijsje en een smoothie!! Soms heb je in de gekste dingen trek als je een kater hebt. We blijven wat loom zitten op het gras. Het is ontzettend druk rondom southbeach en ook wat muzikanten. Dus erg gezellig!! In de avond maken we wat kleins te eten en kletsen met Leigh nog wat op de veranda!! Ik bereid me al voor op het afscheid van Mike maar hij besluit morgenochtend pas weg te gaan!! Dat is een fijne verrassing!! 😍

Ik heb dit keer niet zoveel foto's gemaakt!! Wel van de tuin van Rupert. En van mezelf met het duyfken t-shirt aan die ik van Rupert heb gekregen. En zijn bretels. Hij moest erg lachen toen hij me zo zag!!

Dikke knuffels en fijne week iedereen!! 😘