Kinderen weer naar school!!

1 mei 2020 - Perth, Australië

Dinsdag weer beginnen met aupair zijn na een lang en fijn weekend. Deze dag zijn de kinderen nog thuis. Dus ik maak er maar een gezellige dag van.  We gaan picknicken in het park en ik heb bellen blaas gekocht. Groot feest!! Zie foto's.  Thuis vinden we ook nog een mooie sprinkhaan.  Mango is daar heel bang voor. Dus ik vang hem in een pot en laat hem voor het huis weer vrij!! Zie foto.  Het is even raar voor iedereen dat ik in de avond weer wegga. Maar het bed bij mijn nieuwe onderkomen is vele malen beter. Ik slaap als een roos.

Woensdag ben ik op tijd weer bij het gezin. Mama wil zelf de kinderen naar school brengen. En dat vind ik fijn. Zij zijn tenslotte de ouders. Ik doe het huishouden en heb alle tijd........Maar dan word ik gebeld. School blijkt deze week om 12 uur uit te zijn. Oeps....Ik dacht 1 uur. Kan gebeuren. Ouders zijn wederom niet zo communicatief!! Kinderen zijn na een ochtend school moe, dwars en luisteren slecht. Dus veel tellen geblazen vandaag. 🤪 Als ik weer bij Leigh ben ligt ze te slapen op de bank. Ik maak zachtjes eten voor mezelf en kijk dan wat tv. Dat is maanden geleden dat ik tv heb gekeken, dus ik ga er lekker voor zitten. De afstandsbediening ligt onder haar hand dus ik kijk maar wat er op dat moment is. Master chef Australië!! Je kan het slechter treffen toch!! Geboeid kijk ik hoe ze de meest fantastische gerechten in elkaar flansen en ik ben razend benieuwd wie er uiteindelijk uitgestuurd gaat worden. Spanning stijgt.......en dan word Leigh wakker. Ze kijkt even naar het beeldscherm en zet hem op moment suprême op een ander net. Ik was even uit het veld geslagen. Te verbouwereerd om te reageren ook. Ik voel me nog niet thuis genoeg om hier nu iets van te zeggen. Maar toch blijf ik in bed achter met wie had nou het lekkerste gerecht. Well.......I will never know!!

Donderdag. Kinderen slapen nog. En moeder besluit school te bellen zodat we ons niet hoeven haasten. Ze vraagt of ik wat boodschappen wil doen en ik besluit dan ook gelijk maar te koken. Het is kerkdag vandaag dus dan blijf ik wel wat langer. Ik spreek Heidi bij school. Wat zou ik haar graag helpen met de tuin. Maar ja, ik moet geduld hebben. Die paar uurtjes zonder kinderen zijn al heerlijk. Als ik laat in de avond weer bij Leigh ben komt de hond me al begroeten en ook de kat komt even kijken. Toch gezellig al die dieren. Zie foto's

Vrijdag, nou die dag kunnen we beter overslaan. Je hebt van die dagen dat alles mis gaat. Ik verheug me op een paar uurtjes vrij. Gauw huishouden doen en dan even in de zon met een kopje koffie. Maar, mango heeft alles in het bed ondergeplast!! Dus heel het bed moet verschoond. Ze dragen allebei nog een luier tijdens het slapen. Ok, no problem!! Gauw haal ik al het beddengoed eraf en prop het in de wasmachine. Zo, die draait alvast. Gauw ontbijt maken, haren kammen, snoeten poetsen.......zijn we klaar. Ok, go!! Have a Nice schoolday kids kus kus!!

Terug in het huis haal ik de wasmachine leeg, maar tot mijn grote schrik zitten er allemaal witte dingetjes op het wasgoed. He, wat is dat nou weer!! Al snel kom ik achter het probleem. In mijn haast heb ik ook de luier meegewassen en die kunnen daar niet zo goed tegen. Heel het wasgoed onder de siliconen troep. Mijn god, wat een bende!! Zie foto's!! 1 voor 1 spoel ik de hele was zorgvuldig uit. En ik maak de wasmachine trommel zo schoon mogelijk. Dan laat ik hem zonder wasgoed nog een keer draaien. Wat een werk!! En wat een ontzettende troep geeft zo'n luier zeg!! Als ik de vloer schoonmaak op mijn knieën en ik kom weer omhoog, stoot ik ook nog eens mega me hoofd. Godgloeiende godver.......!! Klaar met deze dag. Gelukkig krijg ik een lief berichtje van Mike. We zijn uitgenodigd om zaterdag bij een vriend te komen eten. Gezellig!! Overdag eerst Rupert helpen!! Ben zo benieuwd hoe het ook met June gaat.

Dikke knuffels van mij en alvast een heel fijn weekend!! 😘🤩🦘

1. Esther Wolters:
    1 mei 2020
    Tjonge jonge die luier ! Wat een ellende is dat 🤭
    Gezellig weekend
  2. Jona:
    1 mei 2020
    Neeee hahaha wat erg van die was! 😂 miss you😘
  3. Pieter:
    3 mei 2020