Weekend 16 en 17 mei.

18 mei 2020 - Perth, Australië

Na een emotionele avond word ik best blij wakker. Na een verfrissende douche zit ik al snel met een dampende kop koffie op de veranda. Heerlijk zo'n land waar je (bijna) altijd buiten kan zitten. 🌞 Al snel zie ik in mijn ooghoek een grote landcruiser aankomen. Mijn date is arrived!! We kletsen bij wat natuurlijk nodig is en na de nodige standjes van Mike van zijn kant over het niet bellen, gaan we op pad. ☺

Ik ga vandaag de 2 andere bandleden ontmoeten. Namen (Yes again) komen nog. Want ze geven elkaar steeds nicknames en die veranderen ook nog wel eens waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. We gaan nu naar wokka. Hij is de bas gitarist. Hij laat me trots zijn huis zien en hij blijkt als hobby gitaren te maken. Holy fuck zeg!! Zijn hele huis hangt vol. Hij heeft ook een enorme grote gitaar gemaakt. Just for fun!! Zie foto's!! I am impressed!! Ook een gitaar waar achterop datums staan van grote blunders die bandleden hebben gemaakt. Mike is 2x over zijn gitaar gereden. Niet handig!! Hij legt hem soms onder de landcruiser om hem uit de zon te houden. Wonderbaarlijk heeft de bewaarkoffer de gitaar gespaard......!!

Als de volgende gitarist ariveert spelen we een spelletje croquet (hoop dat je het zo schrijft). Schijnt populair te zijn in Australië. Ik heb het nooit gespeeld maar doe graag mee!! 1e paar keren is even wennen maar, luister goed, ik heb ook een keer gewonnen van de 3 mannen. Nieuwe techniek......bal slaan tussen mijn benen. Kan ik toch beter richten. 🤣zie foto en filmpje. Bij het laatste stukje is het de bedoeling om je slaghamer om te draaien en op de grond net als biljarten de jou bal te finishen. Dan snap je de foto meer haha....!! En natuurlijk heeft Wendy die dag een witte broek aangedaan!! 🙈

Aan het werk nu!! Ik word bestempeld als sound egineer!! Hele belangrijke baan want ik mag op het opname knopje drukken van de telefoon. Om het professioneel te maken besluit ik ook mijn telefoon te gebruiken voor opname. Als backup!! (En eigen belang haha). Na de meeste liedjes te hebben geoefend,  nemen we afscheid. We worden nog snel uitgenodigd door de andere gitarist om op labourday te komen eten. Zijn vrouw is Chinees en maakt de heerlijkste gerechten. Ok, goed idee, want druk blijft het toch wel. Dat is op een maandag en Australische vrije dag. Dat is fijn om te weten.

We rijden naar Cindy,  een vriendin van Mike en haar gezin. Ze zijn allemaal nieuwsgierig naar mij. Ze is soort van fan van Mike en heeft al zijn cd's.  Ze heeft ook zijn grootste steen in bezit die hij uit zijn mijn heeft gehaald. Oh shoot,  weet ook niet meer de naam van de steen. Ben beetje moe van het weekend denk ik. In ieder geval is hij mooi paars en voor groot deel nog onbewerkt. Mike kan hem nu nog nergens kwijt en zij heeft hem zolang in beheer. Zie foto

We blijven maar kort want we moeten door naar Margaret. De jongste zus van Mike. Zij heeft een soort van feestje georganiseerd!! Met eten en lots of drinks. Want daar houden australiers wel van. Ondanks de covid krijg ik een warme knuffel van Margaret. Ze is blij me eindelijk te ontmoeten. Ze heeft een groot huis en een mega achtertuin met een hot tub!! Ze vraagt gauw of ik mijn bathers mee heb. Ja hoor......I like hot tubs!! ☺ Wel beetje vergeten foto's te maken, sorry!!

Al snel arriveren ook John, Mike zijn middelste broer en zijn vrouw Martina!! Zij komt uit Ierland en ik heb met haar een tijd zitten praten. Leuke vrouw!! Ze hebben geen kinderen omdat zij ze lichamelijk niet kon krijgen. Moeilijk onderwerp nog steeds!! Margaret is de perfecte gastvrouw en deelt champagne uit en laat het halve varken zien op de BBQ. Goed voor de b12 zeg ik maar!! Rond het kampvuur kletsen, eten en drinken we. Oh ja een vriendin van Margaret en haar vriend uit Zwitserland zijn er ook. Gemengd gezelschap qua culturen dus.

De vrienden blijven niet lang en naarmate de avond vordert raakt iedereen redelijk in de olie. Martina niet, want die rijd. En niet gauw daarna neemt ze John mee naar huis. Dan kijken we elkaar allemaal aan.......hot tub tijd haha.....!! Wat een heerlijk gevoel na een pittige week om dat hete water te voelen met al die bubbels!! Champagne in mijn hand, geweldige lieve man naast me!! Wat ben ik een ontzettend gezegend mens en dat realiseer ik me heel goed!! Very happy!! 🍾🥂

Alleen eruit stappen in de koude nacht is minder haha.....!! Maar dat heb ik ervoor over. We strompelen dronken maar innig tevreden naar de landcruiser. Het was een fijne dag en prachtige avond vol nieuwe ontmoetingen.

De volgende dag kater. We helpen Margaret wat met opruimen en na de koffie rijden we weg. We doen boodschappen bij woolworth en maken in de avond eten, ook voor Leigh. Zij is druk die dag met haar zoon die schizofrenie heeft en in een speciale voorziening woont. Geen gemakkelijke taak als moeder. Op de veranda eten, kletsen en luisteren we de opnames van de band van Mike. Mike blijft gelukkig nog een nachtje slapen voordat hij weer naar tuutday gaat waar zijn ouders wonen.  Wat gaat zo'n weekend toch snel voorbij maar wat heb ik weer genoten. Vooral Mike en ik leren elkaar steeds beter kennen.

Ik hoop dat iedereen een mooi weekend heeft gehad. En ik weet dat er ook mensen zijn die nu verdriet hebben om iemand en die het moeilijk hebben. Weet dat ik evengoed aan jullie heb gedacht!!

Dikke knuffels Wendy 😘🌞

1. Esther Wolters:
    18 mei 2020
    En volgens mij Mike Barnet ook op spotify gevonden dus maar eens voor gaan zitten
    Als ze T zijn Klinkt goed Mike !
    Else was zeer geïnteresseerd in je filmpje van jezelf Wendy
  2. Esther Wolters:
    18 mei 2020
    Nee jammer bij nadere bestudering van het album is ie het toch niet
    🤭
  3. Patricia:
    18 mei 2020
    Ik vind het zo heerlijk om elke maandag jouw avonturen te lezen! Wat maak je mooie dingen mee en ook de mindere dingetjes horen er gewoon bij ik zie je daar gewoon helemaal zitten. Hoe was het bij die mensen van de red ... (uhm ook de naam vergeten) liggen hun acties nu ook even stil vanwege Corona? Nou blijf lekker genieten van alle avonturen die je beleeft dan blijf ik van je verhalen genieten!
  4. Leroy:
    21 mei 2020
    Wat heerlijk Wen! Je laat je meevoeren met de flow en wat is die rijk. Blijf genieten en knuf...