Vrijdag 9 oktober oesters eten.

24 oktober 2020 - Aubin Grove, Australië

Ik word vroeg wakker maar gelukkig niet van de stank. Wel luxe om in zo'n grote badkamer te douchen met vloerverwarming. Gister heeft Kathy laten vallen dat ze vandaag jarig is. En ze is 60 geworden ook nog. Best een speciale leeftijd. Mike heeft gauw een mooie chrystal uit zijn landcruiser getoverd. En bij het ontbijt zingen we happy birthday. 🥳

Ze zal deze dag alleen moeten doorbrengen want iedereen is naar hun werk. En ook Mike heeft voor vandaag andere plannen. Kathy laat ons nog wel gauw de omgeving van het huis zien en de macedamia bomen. Er staat ook een machine op het erf om ze te kraken. Ik ben dol op deze noten en ik krijg dan ook een hele zak mee. Ongepeld,  maar dat lossen we wel ergens op. 😁

Dag lieve praatgrage Kathy. Tot half november bij het bluesfestival. 🌰We rijden naar Nanup voor een koffie. Een schattig plaatsje met veel kunst en artwork. Er is ook een oude soapfactory. Daarna rijden we naar augusta. De plek waar 2 oceanen elkaar ontmoeten. En dan naar hamelin bay. Een prachtig strand waar veel stingrays voorkomen. We wandelen het hele strand af maar geen stingray te zien. Het is ook vloed en best fris. Mike belooft nog een keer terug te komen. We chillen wat op het zand bij een vaag zonnetje. En ik zie in het zand een soort larf die een vliegje uitpoept. Heel vies maar fascinerend. Dat is zijn enige taak in dit leven ben ik bang. Vliegen uitpoepen. Ik vind mieren ook altijd leuk om naar te kijken. Hoe ze mega grote dingen naar hun holletje proberen te slepen. En altijd druk en bezig. 🐜

We rijden weer naar Margaret river, naar James, Mary en kleine Ava voor de laatste nacht van onze vakantie. Om dit mooi af te sluiten hebben James en Mary oesters voor ons gekocht. Ze zijn supervers en we mogen helpen om ze te openen. Maar ik ben er niet erg goed in. Het is lastiger dan ik dacht. Maar best geinig om te eten. Maar of ik het nou echt lekker vind......maar wel speciaal!! En dan hebben ze ook een mega grote vis gekocht. Ben even de naam kwijt. Volgens mij een red snapper. Met hoofd er nog aan. Mary stopt hem vol lekkere dingen en kruiden. Nu komen onze citroenen ook goed van pas. Eet smakelijk!! 🐟😁

Zaterdag 10 oktober.

Vandaag rijden we weer naar Aubin grove. Morgen heeft de band weer een oefensessie bij Shady in de tuin. Maggie gaat dan weer een uitgebreide lunch voor ons maken.  🥘We nemen nog een kort kijkje bij gracetown. Ook weer een mooi strand maar met een naar verhaal. Er zijn daar veel grotten en 8 pubers waren in 1 van de grotten aan het chillen met elkaar zoals pubers dat samen doen. Ze besluiten een kampvuur te maken. Maar op de 1 of andere manier stort de grot door de hitte in en overlijden ze allemaal bij dit vreselijke ongeluk. Wat een drama en nog steeds hangt er een soort verdriet om deze plaats heen. Ik moet gelijk denken aan het vreselijke ongeluk in Anna paulowna met de jongens in de leeftijd van Mees. Jonge levens in een flits weggerukt. Schril contrast met de prachtige natuur die voor mijn ogen in de landcruiser aan me voorbij trekt . 🙁

In Aubin grove rusten we uit. Volgende week heeft Mike zijn eerste bandoptreden bij vrienden. Zij geven een groot Halloween feest vanwege hun 20 jarig huwelijk. Margaret,  zus van Mike maakt weer een thema taart. 🥳🎂

1. Monique:
    24 oktober 2020
    Helppp ik wordt bang!!!👹👺🤣🤣
  2. Wendy Muntjewerf:
    24 oktober 2020
    Ja sommige waren best eng.......vooral toen het wat donkerder werd. En iedereen drinken behalve ik. Ik heb al weken geen druppel gedronken en het bevalt me prima!! 😍