Vandaag maar weer eens autorijden

20 maart 2020 - Perth, Australië

Woensdag 18 maart

Na een thuisblijfdag vandaag maar eens op pad. En jawel met de auto. Na 100 keer op Google Maps te hebben gekeken denk ik te weten waar bibra park is ( een prachtig park met grote speeltuin) en de Aldi. Want moeders vind boodschappen doen niet zo leuk denk ik en de koelkast is nu toch echt bijna leeg.

Ok Wen, you can do this!! Kids in de riemen en gaan. Links links, so far so good!! Ik zie een glimp van het park en parkeer gelijk op de parkeerplaats. Gelukt!! De kinderen kijken me vragend aan!! Dit is wel het park, maar de speeltuin is een stuk verder. Eh.....we kunnen lopen probeer ik!! Ok, ik weet het!! Schijterd Wendy gaat wel weer op pad. Bleek gelukkig een parkeerplaats verder te zijn. In het park eerst eten. Groente en rijst met vlees. En dan.....spelen.

En wat ziet mijn oog. Er loopt daar zowaar een bandicoot door de speeltuin. Dat is best vreemd. Die komen vaak alleen in de avond. Een bandicoot is een soort buideldier. Er zijn 7 soorten buideldieren in Australië. Echt grappige beesten. Sommige hebben bv ook hele grote oren. En ik zie ook een vogel lopen met een enorme snavel. Geen idee wat het is haha!! Maar wat vind ik het allemaal prachtig en wat word ik er blij van. Zie foto's!! 😊🙂

En nu bibber bibber naar de Aldi. Dat is een behoorlijk eindje rijden. En op de grote wegen ook. In opperste concentratie is me dat ook gelukt. Kids in een winkelwagen gepropt en shoppen maar. En natuurlijk mogen ze ook wat lekkers uitkiezen. Ook wel leuk voor al onze picknick. Terug sta ik te stunten bij de winkelwagentjes om mijn muntje terug te krijgen. Dat lukt niet dus laat maar zitten. Tassen boodschappen uit de kar en daarna de kinderen eruit getild. Zweet op mijn hoofd met 30 graden. Komt er een vrouw aan met desinfecterende doekjes en ze steekt een heel verhaal af over het virus en dat ik moet opletten en schoonmaken,  vooral met kinderen. En ze begint driftig onze kar te ontsmetten. Ik ben te verbouwereerd om te reageren en de kinderen ook. De vrouw loopt hoofdschuddend weer weg.

Nu nog terugrijden. Eh....uitgang, ja daar, oh nee toch niet want nu mag ik alleen naar links en ik moet naar rechts. Potverdorie, nou dan maar links eerst. Auto's tuuterend achter me namelijk. Achterin schreeuwen de kinderen dat we verkeerd gaan. Ja, dat weet ik ook wel maar geen idee hoe ik moet keren. Er komt vast wel een rotonde. Want die er zijn hier in Australië best veel. Maar niet als je ze nodig hebt!! Kak....Ik raak al verder van huis. Nu toch maar ergens afslaan. Yes, daar verderop een rotonde . Thankgod,  we zijn weer op koers. Bij een spoorwegovergang komt er een trein aan. Kan ik mooi even drinken pakken voor de kinderen. Het is een goederentrein waar geen eind aan komt. Heel bijzonder om te zien dat zo'n ding zo lang kan zijn zeg. Mango vond het prachtig. 🛤 In de avond vinden ouders dat ik er wat moe uitzie!! Eh, nou dat ben ik ook. En ik slaap iedere avond als een os, of als een bandicoot!! 😄😴

1. Esther Wolters:
    20 maart 2020
    Ow ik zie je in gedachten al gaan in het autootje 😊😊
  2. John:
    20 maart 2020
    Maar je doet het wel gewoon weer. En straks weet je precies waar alles ligt en wordt het weer wat makkelijker. En straks moet je, als je weer thuis bent, weer wennen aan het rechts rijden!