Vakantie route

24 juni 2020 - Perth, Australië

Even een korte beschrijving van de route die ik globaal ga afleggen in de vakantie. Zie kaart!! Het is een kleine kaart waar niet alles op staat maar je kunt er wel beetje wat op zien.

We starten vrijdag bij tuutyay waar zijn ouders wonen. Dat staat niet op de foto kaart maar ligt vlakbij Northam. Het huis ligt midden in een bos en zijn vader voert daar kangeroes en vogels. En zodra je dat doet komen die dieren trouw iedere dag even buurten. Dus ik hoop dat dit ook vrijdag en zaterdag het geval zal zijn natuurlijk.  Iedereen moet namelijk toch een beetje lachen als ze horen dat ik nog nooit een kangeroe in het wild heb gezien. Als voorbereiding verteld Mike ook dat we waarschijnlijk ook veel dode kangeroes zullen zien aan de kant van de weg. Aangereden door auto's. Dat gebeurt in Australië heel veel.

Zaterdag rijden we via de grote en ook wat saaie northern highway hopelijk binnen 2 dagen naar Meekatharra. Daar woont een vriendin van Mike genaamd Jacky. Zij is weduwe en werkt daar met aboriginals kinderen. Ze wil ons graag zien en heeft waarschijnlijk handige tips voor onze reis. We blijven daar paar dagen en trekken dan de dessert in, Bush Bush op zoek naar mining gebieden. Voor crystals, amethyst en Nice stones and rocks. Dus op de kaart richting Little Sandy dessert.

Daarna reizen we verder naar het ongelooflijk mooie karijini national park. De oudste rotsformaties op de wereld met een diversiteit aan natuur en dieren. Prachtige watervallen en in sommige kun je dichtbij zwemmen. Daar gaan we verschillende tochten lopen. 🌳🐍Ik heb wat plaatjes van pinterest afgehaald, dan hebben jullie een idee.

Na karijini gaan we naar de kust richting coralbay. Daar kun je prachtig snorkelen en waanzinnig mooie protected koraalriffen zien met allemaal gekleurde vissen. Bij cape range national park kun je ook zwemmen met een whale shark maar of ik dat wil........!! Mike heeft er wel over verteld.  Beetje snorkelen is ook best leuk zeg maar!! 🙄🦈

Verder naar beneden is monkey mia waar ze dolfijnen voeren en je ze van dichtbij kan zien. Dat lijkt me echt geweldig als dat gaat lukken. Het zijn vooral bottlenose dolfijnen. 🐬

En sharkbay world heritage area. Daar kun je 3.5 biljoen jaar oude stromalieten zien in het water. Geen idee wat het is haha,  maar dat ga ik vast ontdekken. Best oud zeg maar!! En met een boot kun je daar de grootste populatie zeekoeien zien en natuurlijk schildpadden, zeeslangen en haaien. Lots of diverse soorten haaien. Looking forward to that!! 🦈😱

En dan dalen we langzaam weer naar beneden, naar Perth. De stad in West Australië waar ik nog steeds niet echt ben geweest. Alleen rondom Perth. Maar het schijnt niet echt geweldig te zijn. En ik hou ook meer van de natuur. Oh ja en als laatste wil ik dan toch ook nog de pinnacles zien. Net boven Perth. Gekke rotsformaties in het zand.

Misschien loopt alles anders dan gepland maar dit is het globaal. En we slapen en kamperen in de landcruiser. Maar verblijven soms ook bij vrienden van Mike. Hij kent heel veel mensen dus dat is best handig. 😎

Ik hoop dat ik af en toe wat kan posten en daar ga ik wel mijn best voor doen. Iedereen ook fijne weken en hopelijk tot gauw!! 🙋‍♀️🐬

1. Petra:
    24 juni 2020
    Wauw super, super gaaf Wen!!! Geniet van alles wat je meemaakt. Lots of stories to tell😘🦘
  2. Patricia:
    24 juni 2020
    Ik wens je een heerlijke reis geniet ervan!
  3. Maureen:
    24 juni 2020
    Heel veel plezier Wendy!!! Geniet ervan en benieuwd naar je volgende verhalen... ik ga ze even missen maar ook een schrijver moet op vakantie hè!😎
  4. Igor Wijnker:
    24 juni 2020
    Heel veel plezier, Wendy!
  5. Esther Wolters:
    24 juni 2020
    Jeetje wat een mooie route en wat ga je leuke dingen zien en doen
    Heel veel plezier
  6. Renate:
    28 juni 2020
    Een hele fijne vakantie Wen. Geniet er lekker van samen. Ik kijk weer uit naar je verhalen en foto’s 😘😘😘