15 tm 21 juni

22 juni 2020 - Perth, Australië

Afgelopen week is goed verlopen. Mango was wel wat benauwd door zijn astma en daardoor kon hij na school niet echt goed zijn dutje doen. Manna slaapt sowieso nooit, maar ze rusten dan wel. Even geen prikkels!! Het zijn levendige en enthousiaste kinderen die elkaar ook wel eens het leven zuur kunnen maken. Broer zus gehannes!! 😅

Aan het eind van de week kreeg ik te horen dat Aishe, de vorige aupair in mijn slaapkamer zal gaan bivakkeren. Ik heb de 1e week dat ik hier was mijn slaapkamer met haar gedeeld.  Het meisje heeft het moeilijk en is al bij 2 aupair gezinnen weggestuurd. De thuissituatie is ook niet je van het,  dus hebben Sif en mark besloten om haar te helpen en haar in huis te nemen. Ik ga vrijdag op vakantie en dan gaat Aishe voor de kinderen zorgen. Goeie oplossing en wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer. Aishe heeft geen rijbewijs dus ze zal lopend de kinderen van en naar school moeten brengen. Dat is te doen hoor. En omdat Aishe er nu toch is, heb ik een week extra vrij gevraagd. En ik hoor vanmiddag of dat gaat lukken, maar Sif gaf al aan dat het ok is. Dan hebben Mike en ik een maand om richting het noorden te rijden en daar alles te gaan zien. Ik heb een kaart gekocht van West Australië en ik zal daar met pen op aangeven waar we naartoe gaan. Echt ontzettend zin in!! Hij komt me vrijdag ophalen en dan gaan we eerst naar tuutyay. Daar blijven we 1 nachtje slapen bij zijn ouders en hopelijk kan ik daar de kangeroes voeren. 😊🦘

Afgelopen zaterdag zijn Mike en ik alvast wat gaan shoppen. Bij 2e hands Winkels wat camping spullen gekocht zoals een 20 liter watercontainer. Schijnt handig te zijn voor onderweg. Ik heb werkelijk nog geen idee wat me te wachten staat en voor Mike natuurlijk reden genoeg om me daar af en toe mee te plagen. 😄 In Fremantle drinken we koffie op een terras en ik ben blij te zien dat fremantle weer tot leven is gekomen. Overal mensen en straatmuzikanten. Gezellig allemaal!! In een kaartenwinkel kopen we een map van West Australië. En Mike vraagt wat details over een plek waar een mijn is waar hij naartoe wil. Maar daar blijkt geen map van te zijn. Eh, waar wil je allemaal heen Mike?? Nomansland?? 😳

In de avond rijden we naar ons favouriete kampeerstek bij Petey en Michelle!! We vertellen over onze vakantie plannen en Petey heeft nog snorkelspullen en voor mij wet shoes. Wel handig in coralbay want je kunt je voeten anders lelijk bezeren. Lief!! We eten een hapje mee en ik heb nog appelflappen die we warm opeten als toetje. Daarna duiken we de landcruiser in. Ons knusse plekje waar we dus straks ook een maand in gaan wonen. De volgende ochtend maakt Mike koffie voor ons en melk met cruesli en banaan als ontbijt. In het ochtend zonnetje op onze klapstoeltjes genieten we van dit moment. Het voelt al een beetje als vakantie en ik krijg er steeds meer zin in!!

Normaal gesproken is er altijd band oefen sessie op zaterdag maar dat is dit weekend verschoven naar zondag. Maggie, de vrouw van Shady was zaterdag jarig en hij wilde haar verassen met een picknick. Zondagmiddag dus naar Wokka waar ik weer mijn best ga doen als soundengineer!! Ik heb dit keer een foto gemaakt van de tekst van de jumper. Want het is misschien wat lastig om te horen waar het lied wat Mike over mij heeft geschreven over gaat. Wokka heeft als kadootje ook nog een houten snijplank voor ons gemaakt. Echt prachtig en heel lief!! Hij heeft ook sterk vissersdraad om haaien mee te vangen. WAT!! Ja zegt Mike,  ik wil proberen een haai te vangen en dan kunnen we die op een kampvuur lekker roosteren en opeten. 🦈😳 Ik weet nog steeds niet of het echt is of dat ze me zitten te stangen. Maar we gaan het zien en jullie met mij........mits ik het na kan vertellen natuurlijk en hopelijk al mijn ledematen nog heb om mijn blog te schrijven!! 🤣🤣

Na de oefensessie zijn we wederom uitgenodigd bij vrienden van Mike. Een vroegere schoolvriend genaamd Andy en zijn vrouw Emma. Ze wonen in een groot huis en ik ben vergeten om foto's te maken. Het eten was in ieder geval fantastisch!! Rijst met Indiase curry en kip. Met maanbrood. We kletsen over van alles en de avond vliegt voorbij. Ontzettend aardige mensen en we mogen die avond in hun logeerkamer blijven slapen. Ze hebben een zoon en een dochter. Allebei al wat ouder. Als we bijna naar bed gaan komen ze allebei thuis. De zoon speelt saxofoon en Mike kan het niet laten om te vragen of hij intresse heeft om wat nummers mee te spelen in zijn band. Daar heeft hij wel oren naar en ze beloven elkaar te bellen. We zetten de wekker vroeg want ook Mike heeft voor maandagochtend werk. Hij gaat Dave en Anne weer helpen met wat klusjes in huis. Kan hij gelijk kijken hoe het met Rupert en June gaat.

Wat gaat zo'n weekend weer snel. En wat hebben Mike en ik het toch fijn samen. Daar ben ik heel dankbaar voor. We voelen elkaar heel goed aan. Maar we hebben ook tegen elkaar gezegd dat een maand lang op elkaars lip zitten waarschijnlijk andere koek is. En dat we misschien soms even wat "eigen" space nodig hebben. Het is goed om daar eerlijk over te zijn.

Ik ga vrijdag dus op vakantie. Mijn Nederlandse telefoon heeft wifi nodig om te functioneren. En op vakantie in de outback is dat niet altijd voor handen. Ik ga mijn best doen om via bv free wifi bij de Mac af en toe wat te posten. Maar ik kan niks beloven. Ook berichtjes etc komen dus niet altijd bij me binnen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. Ik ga in ieder geval intens genieten en ik ga proberen deze week nog mijn route in kaart te brengen.

Dikke knuffels van mij en Mike!! 😘🦘🦈

1. Monique:
    22 juni 2020
    ohh jeee.... ik heb gister the MEG gezien.....!!!!! 🦈😱😱🦈Whooow... Komt wel zeker goed..... toch 🤪🙊. Hele fijne vakantie en genieten van al het moois in Australië🦘🐨. Dikke kus😘💕
  2. Wendy Muntjewerf:
    23 juni 2020
    Eh wat is de MEG? 🤔 En ja heb echt een break nodig na al die lock down perikelen. Even geen haren uit badkamer halen en geen springende kinderen op me rug. 🤪 dikke lieve kus terug. Mis je!! 💋♥️🦘🦈
  3. Igor Wijnker:
    22 juni 2020
    Wat een mooi avontuur, Wendy!
    Heel veel plezier komende maand.
  4. Wendy Muntjewerf:
    23 juni 2020
    Dankjewel lieverd!! Ik heb er ontzettend veel zin in. Even een andere kijk op Australië dan tot nu toe. Ik ben blij dat ik het allemaal mag en kan doen. 😘
  5. Adrienne:
    22 juni 2020
    Wat een avontuur zus!! Geweldig😎☀️💕 lekker van genieten! Veel plezier. Love you😘😘
  6. Wendy Muntjewerf:
    23 juni 2020
    Thanks Sis!! Gaat goedkomen en ik heb er zon ontzettende zin in. Ben zo nieuwsgierig hoe de rest van Australië eruit ziet. Dikke knuffel en love You to. 😘🥰🦘🦈