Tinker

14 april 2020 - Perth, Australië

Zaterdag 11 april

Soms kunnen er bijzondere situaties ontstaan als je elkaars taal niet helemaal begrijpt. Mike noemt me nu steeds tinker en ik zal uitleggen hoe dat komt. Nog voor mijn verjaardag had Mike me in een app gevraagd naar mijn surname!! Nou blijkt mijn Engels dus toch niet zo geweldig te zijn want ik dacht dat hij mijn naam was vergeten. Nou leuk, dacht ik,  breng je een hele middag met iemand door en weet hij niet eens meer je naam. Dus ik dacht, ik zeg mijn naam niet maar geef hem een hint. Dan weet hij vast weer dat ik Wendy heet. Dus ik app iets in de trant van Peter pan en tinkerbell!! En toen snapte we elkaar natuurlijk helemaal niet meer want sur name blijkt achternaam te zijn!! Hilarische toestanden kunnen er ontstaan. We hebben er achteraf erg om gelachen. Dus sindsdien heet ik Tinker!! En na dit weekend trouble tinker omdat er, zoals veel mensen die mij kennen maar al te goed weten........er gebeurt altijd wel iets!! En soms noem ik Mike, Peter. Omdat hij mij red uit dat gelovige huis en me meeneemt op avontuur!!

Mike woont ergens in de Bush buiten Perth vlakbij zijn ouders. Op dit moment zorgt hij voor ze. En verder schrijft hij muziek. Zijn nieuwe album is eigenlijk zo goed als klaar maar hij kan nu niet oefenen met zijn band. En er is ook geen mogelijkheid om de songs op te nemen. Hij speelt graag ook op straat omdat hij daardoor mensen blij kan maken. Soms geven mensen gul, vooral in deze crazy tijd.  En hij maakt (net als ik) altijd weer van alles mee. Hij is bezig om al die gebeurtenissen te bundelen in een boek.

Verder heeft hij een eigen mijn vlakbij zijn huis. Het is meer een stuk grond met een gat in de grond. Daar vind hij de prachtigste stenen zoals amethist en andere prachtige kristallen. Dit land blijft me verbazen. Soms gaat hij op een roadtrip door Australië  om te zoeken naar mooie stenen in verlaten mijnen. Ik ben nu een boekje aan het lezen die iemand heeft geschreven over een roadtrip waar Mike ook aan meedeed. Zij beschrijft Mike daar kort in. Zie foto. Grappig om te lezen!!

Hij maakt van die stenen uit zijn mijn de prachtigste dingen. Verder heeft hij overal gewerkt. De meest uiteenlopende dingen. Zo heeft hij geholpen om een replica te maken van de duyfken!! Een prachtig oud soort nederlands voc schip dat heel lang in de haven van fremantle heeft gelegen!! Ik heb het gelijk opgezocht op internet maar het is inderdaad een prachtig schip. Hij is daarna meegevaren met dat schip naar Nederland en heeft daar een half jaar gewoond. Hij heeft een heel mooi lied geschreven en gezongen over de duyfken en die staat ook op You tube. De ballad of the duyfken door mike Barnett.

Al met al even een korte introductie over Mike. Een enorm divers man, die graag tijd met mij wil doorbrengen, waar ik heel blij om ben. Maar......op dit moment mag je niet zomaar door Australië reizen. Overal staan roadblocks met politie en army!! Net of we in oorlog zijn. En je mag alleen langs de roadblocks als je bewijs heb dat je in Perth moet zijn bv voor werk. Dus heeft Mike aan zijn vrienden in fremantle gevraagd of die een officiële email willen schrijven dat hij voor hun werkt. En dat hij een klusbedrijf heeft etc. Met datums erbij. Zelf heeft hij zijn truck omgetoverd tot werkauto. Met werkschoenen en gereedschap. Hij heeft zelfs een werkjas gekocht en die vies gemaakt. En voor terug heeft hij een doktersbewijs dat hij ook weer terug kan reizen naar zijn ouders!! Zijn vader heeft longproblemen.

Het heeft hem toch wat zweetdruppels gekost en het was bijna niet gelukt. Bij de roadblock werd hij uitvoerig ondervraagd en al zijn papieren werden grondig doorgelezen. Ook werd zijn truck onderzocht en vroegen ze naar zijn business card!! Maar die heeft hij natuurlijk niet en naar de naam van zijn bedrijf. En ter plekke heeft hij er 1 verzonnen. Bijna gaf Mike de moed op Maar toen hij uitlegde dat hij care taker was voor zijn ouders en echt dit geld nodig had, liet een aardige army officer hem door. Het voelt wel speciaal als iemand zoveel voor je over heeft!!

En zoals Mike zou zeggen, nee probleem!! Letterlijke Nederlandse vertaling van no problem!! En waar het woord "geen" dan ineens weer vandaan komt, daar snapt hij niks van haha....!!

Ik heb best veel te schrijven na al die vrije dagen......even koffie break!!

Word vervolgd!! 🐰🧚‍♂️🚧🛑🚔

1. Esther Wolters:
    14 april 2020
    Wat een leuk verhaal Wendy !
  2. Igor Wijnker:
    14 april 2020
    Mooi verhaal, Wendy! Je beleeft meer dan de meeste mensen hier, volgens mij.
  3. Wendy Muntjewerf:
    14 april 2020
    Ja dat is denk ik wel waar!! Ik probeer er daarom maar dubbel van te genieten.