Bijna paasweekend en lekker vrij.

10 april 2020 - Perth, Australië

Donderdag 9 april

Laatste dagje en dan heb ik 5 dagen vrij. Ik kan weinig doen maar even geen kinderen vermaken is ook al fijn. Even ontspannen!! Maar vandaag nog maar weer wat verzinnen. Ik besluit om zelf klei te maken van bloem, zout en gekleurd water. Toch een beetje paasachtig omdat de kleuren wat pastelachtig uitpakken!! Zie foto's!! De kinderen vonden het geweldig om te doen!! En ik ook. Behalve het opruimen daarna........hele keuken onder de kleizooi natuurlijk!! Maar ach, je moet er wat voor over hebben!! 🤣

Vrijdag 10 april

Uitslapen!! Wat kan dat soms toch heerlijk zijn!! Tja ik ben vrij en ben een beetje besluitloos wat ik zal doen. Ik ben ook best moe en gewoon even lezen en niks doen lijkt ook best aantrekkelijk!! Maar omdat ik hier weinig tot geen privacy heb besluit ik toch maar naar fremantle te rijden en daar naar het strand te gaan!! Navigatie aan en halverwege bedenk ik me.......misschien zijn oortjes wel handig, want ik kan wederom niet de airco aanzetten vanwege het geluid!!  Het word langzaam heel erg warm in de auto. Ik zweet als een malle. Gelukkig is het maar 13 min rijden. Ik ren bijna naar de zee. Ik sis volgens mij als ik erin duik. 🏖

Het is best druk op het strand maar iedereen houd netjes afstand!! En ieder kwartier vliegt er een helikopter laag over.  Waarschijnlijk om het strand te controleren!! Na een paar uurtjes krijg ik wat honger. Ik besluit een wandelingetje door fremantle te maken. Ja ok, ik durf er niet dwars door heen te rijden.....🙄 Op Zoek naar een supermarkt. Er is een Cole ergens. En dan loop ik ineens in een ghost town!! Niemand te bekennen,  alle winkels dicht, met briefjes op de deur met sorry!! Ik voel me helemaal schuldig dat ik het waag om zomaar op straat te gaan lopen terwijl dat is afgeraden. Maar hoe kom ik dan aan eten......!!

Ik bereik het centrum van fremantle en daar lijkt het wel wat drukker. Maar schijn bedriegt. Het zijn vooral daklozen en de sfeer is een beetje vreemd. Ik loop een straatje in omdat daarachter Cole is maar daar zitten een paar zwervers op de grond. Hmmm.....geen goed idee dit Wen!! Ik loop snel terug naar de hoofdweg en bereik uiteindelijk toch Cole. Maar hartstikke dicht!! Kak!!

Ondertussen moet ik ook plassen. Wat een ellende!! Ik besluit snel  terug te lopen naar het strand. Gelukkig kom ik onderweg een soort buurtwinkeltje tegen. Soort turks alles wat winkeltje. Yes.....gauw broodjes, salade en water kopen. 🥖🥗

Op de terugweg kom ik nog een klein parkje tegen die gesloten is met allemaal rood en witte linten. Die zijn rondom alle speelobjecten gebonden. Net een crime scene!! Brrr....wat een narigheid allemaal!! Ik wil weg hier uit ghost town!! Bizar,  omdat 2 weken terug het een enorme levendige toeristen stad was met overal terrasjes en van alles te doen. Echt bruisend!! Ik heb stiekem nog even gekeken of er een hotel of zoiets open was. Lijkt me best lekker om even een paar dagen op mezelf te zijn. Maar overal hangen die " enge" briefjes. Er zijn wel wat backpack hostels open, maar om nou in een stapelbed te gaan liggen met allemaal jongeren en ook risico's. Laten we dat maar niet doen.

Op het strand eerst plassen.....haha!! En daarna genieten van het eten en van de zon die langzaam zakt. Dat ga ik vast nog vaak zien. De zon die zakt.......oh shit!! Dat betekent ook dat het snel donker word, eh ik hou niet van in het donker rijden. Ik hou sowieso nog steeds niet van autorijden!! Inpakken en wegwezen. Als ik het pad oprij komt Mango al naar buiten gerend om zijn schatten te laten zien die hij vandaag heeft verzameld!! Welkom thuis Wendy!! Ah.....ook een berichtje van Mike. Of ik zin heb om morgen bij Rupert koffie te drinken zodat hij nog wat klusjes kan doen. Natuurlijk wil ik dat. Rupert en ook coffee de hond zijn schatten. Dus.....word vervolgd!!

Fijn paasweekend alvast allemaal!! 🐰🐓🥚😘

1. Esther Wolters:
    Fijne paasdagen Wendy. 🐥🐣
  2. Petra Leegwater:
    10 april 2020
    Geniet lekker van je vrije dagen Wendy!🌞
  3. Patricia:
    10 april 2020
    Wat een gedoetje allemaal he maar gelukkig maak je er toch het beste van!
    En ook fijn dat Mike toch heeft kunnen regelen dat ie jouw kant op kan komen met Pasen geniet ervan 💕🐣
  4. Pieter:
    10 april 2020
    Ja wat een ellende wen allemaal , hier ook allemaal regeltjes etc . Maar goed wat moet ..moet .. lekker van je vrije dagen genieten en fijne paas xxx
  5. René:
    11 april 2020
    Hoi Wendy, wat een leuk verhaal weer!
    Het is daar dus nog wel vele malen strikter dan hier, wat een r(n)arigheid allemaal he,
    Geniet maar lekker van je vrije dagen.
    Fijne Paas !!
    Knuf
    R.
  6. Juanita:
    11 april 2020
    lieve wendy prettige vrije paasdagen en laat de maan maar zijn werk doen.
    dikke knuffel
  7. Renate: