Still woensdag 13 januari

1 februari 2021 - Hyden, Western Australia, Australië

Na de hondenbegraafplaats in Corrigin rijden we door naar Hyen. De beroemde toeristen plaats voor waverock. Heel indrukwekkend om z'on rots, tja wat is eigenlijk een goede beschrijving. Een rock in de vorm van een golf haha....!! Om daar onderdoor te lopen en al die verschillende kleuren te zien is waanzinnig. Hoe de natuur dat zo vormt, daar gaan heel wat jaartjes overheen. Dan voel ik me als mens weer erg nietig. De foto's spreken hierbij voor zich. We klimmen bovenop de rock en het uitzicht is prachtig. We zagen bovenop de rock ook weer diverse hagedissen. Maar ze waren te snel om op de foto te zetten. 🦎

Rondom Hyden en waverock zijn een aantal campings. Maar voor ons krappe budget kunnen we ons niet continu een campingplaats veroorloven. Maar gelukkig is australie groot genoeg om ergens gratis te kamperen. Halverwege komen we langs de holland track. We hebben er over nagedacht om deze track te volgen maar dat vereist wat voorbereiding. Het is zeker een drie dagen track met alleen 4wheeldrive road. Dat betekent veel zand, hobbels en dwars door de bush. Geen mensen, winkels of water etc. 🏜

We besluiten op de betere wegen te blijven en geen risico te nemen. We vinden een rotsachtige track en de zonsondergang is weer prachtig. We kunnen deze vakantie geen kampvuur maken vanwege de droogte en de vele bushfires. 🔥

Donderdag 14 januari

We gaan weer op tijd op pad. We rijden langs de kaku breakaways. Een prachtig natuurgebied in de great western woodlands. De woodlands gebied is bijna zo groot als Engeland. Eh wat......!! Ik lees het vast verkeerd. Maar nee het staat er echt. Tijd om heel Engeland haha te zien hebben we niet. Dus dan alleen maar een kleine stukjes. De rotsformaties bij de breakaways zijn amazing. Net art maar dan gemaakt door de natuur. Ik snap nu ook dat mensen die hier wonen en genoeg geld hebben er op uit trekken met caravan etc. Dan heb je tijd om rustig al dat moois te zien. Maar ik voel me bevoorrecht dat ik het afgelopen jaar even aan dit land heb mogen snuffelen. 🌄

Na de breakaways rijden we verder door de woodlands naar nog een plek daar genaamd disapointment rock. Wat de naam ook aangeeft, het was zeker geen teleurstelling haha. We klimmen via een track de rotsformaties. Halverwege zien we enorm veel kleine hagedissen voor onze voeten wegrennen. Dit keer kan ik er wel 1 filmen. Een aardige hagedis die voor ons wil poseren. 🤣 De foto's spreken weer voor zich. No words to explain the beauty!! ☺