A new last holiday 13 januari

24 januari 2021 - Corrigin, Western Australia, Australië

Afgelopen dagen in Tuudyay waren fijn alhoewel ik nog steeds moeite heb met "niks" doen. Iedere dag wandelingen gemaakt door de prachtige natuur en iedere avond kwamen de kangeroes op visite. Dus real life natuur docu. Het waren er iedere avond meer. De jonge kangeroetjes zaten nu niet meer in de buidel maar sprongen vrolijk rond. Ook kwam het mannetje van de familie ook opdagen. Nou ja mannetje, laten we gerust zeggen, man.  Wat een stel spieren overal en groot ook. Rechtop was hij bijna evengroot als mij. Daar wil je geen ruzie mee. Hij kan balancerend op zijn staart flinke trappen uitdelen met zijn achterpoten. De vader van Mike ziet hem ook liever gaan dan komen. 🦘

Ook de grote monitor lizard kwam een paar keer overdag op bezoek. Wat een beest is dat ook. Hij beweegt heel traag en kan heel stil ergens zitten in de zon. Energie opladen. Indrukwekkend om de natuur zo dichtbij mee te maken. Ook de possum kwam langs en natuurlijk de enorm veelheid aan vogels in alle kleuren en soorten. De blue ren is mijn favoriet. Zijn kleur is zo prachtig blauw maar hij is maar klein. 🐦

Het is op dit moment ongeveer 35 gr maar goed te doen. Ook omdat we binnen airco hebben. Dan heb je geen idee meer na een tijdje dat het zo heet is buiten. Woensdag zijn we zover en na een laatste check of we alles hebben zoals voldoende water, extra diesel en medicijnen gaan we op pad. De moeder van Mike geeft me nog een dikke knuffel en fluistert in mijn oor, be carefull love!! 🙋‍♀️

We rijden eerst naar northam voor een gratis coffee. Gekregen van zijn ouders voor kerst. Vlakbij een winkelcentrum waar we ook een ijsverkoop tegen kwamen met mijn naam haha.🍦 Vast heel lekker ijs. Na de koffie klimmen we in de landcruiser en kijken elkaar met mixed emotions aan. Onze laatste vakantie gaat beginnen. En wat er daarna gaat gebeuren is onzeker. De wereld is op dit moment onzeker en het is nog steeds bijzonder dat ik precies dit jaar heb uitgekozen om af te reizen naar 1 van de veiligste plekken op aarde, afgezien van de slangen, spinnen en krokodillen 😂🐊

We willen allebei zoveel mogelijk genieten van deze trip en zonder dat we dat naar elkaar uitspreken laten we het onderwerp "hoe straks verder" met rust. Het heeft ook geen zin om je er nu al druk om te maken en het kan de sfeer beïnvloeden. Maar natuurlijk zijn we maar mensen en houd het ons bezig op de achtergrond. Mike is een vrolijk en positief mens. Maar zelfs hij heeft deze vakantie veel momenten waarop hij wat moet wegslikken.  🎭

We rijden door de wheatbelt en de omgeving is weer prachtig. Zodra je wegrij uit de bewoonde wereld is de omgeving gelijk weer 1 en al natuur. En we rijden dan ook weer uren zonder ook maar een dorp tegen te komen. En als je dan uiteindelijk een dorpje tegenkom is het vaak een oud, slaperig cowboy plaatsje waar alle gebouwen nodig een verfje kunnen gebruiken. Er is een pub ofcourse, soms een kerk in een container en een klein winkeltje. Maar dan houd het ook wel op.

En mensen zie je er amper. De mensen zijn farmers of miners. Rijden allemaal een 4wheel drive met open achterbak met een hond erin. Z'on auto heet hier een "ute". De hond wacht trouw in de achterbak totdat baasje uit de pub komt. Want alcohol is voor veel mensen in deze dorpjes een vlucht uit het harde leven. 🐑🐃

Er staan wat huizen in het dorpje zelf maar de meeste mensen wonen afgelegen langs de uitgestrekte velden. Je weet dat er ergens iemand woont omdat er af en toe een brievenbus langs de weg staat. En die word vaak 1x per maand geleegd omdat het huis zelf kilometers verderop staat. Sommige mensen wonen zo afgelegen dat hun kinderen thuisles krijgen en via de online teachers. Daarom zijn in australie de flying docters heel belangrijk!! 🛬

De wegen waarop we rijden zijn droog en rood. Veel wegen in australie zijn niet goed onderhouden. Er is geen geld om overal in australie dat te bekostigen. Dus alleen om de steden zijn de wegen optimaal en natuurlijk de Highways. Maar wij willen juist meer de natuur en de binnenlanden zien en dan is een 4 wheel drive de enige optie. De meest verkochte auto in australie. 🛻

Het is midden zomer en de meeste boeren hebben hun gewas van het land gehaald en veel koeien en schapen zijn al in de Mac donalds!! 😏 De velden zijn bedekt met geel, uitgedroogd gras. De bomen die ik hier en daar zie zijn gimlet bomen. Beroemd om hun glimmende, mooie rode bast. En het hout is heel sterk. Dus geliefd voor veel doeleinden. 🌳

Als we verder rijden verteld Mike dat de grond hier veel zout in zich heeft. We spotten dan ook hele witte open vlaktes wat een beetje vreemd aandoet in de omgeving. Iemand heeft zelfs een kunstobject gemaakt in 1 van de witte vlaktes. Het is een met ijzer gemaakte mens die zwemt. Heel mooi bedacht en gemaakt. Zie foto.

We rijden door naar Quairiding en daarna naar Corrigin waar we onze benen strekken bij een honden begraafplaats. Honden zijn voor de mensen uit deze omgeving heel belangrijk dus ik snap deze speciale plek dan ook. Er hangt een bord met uitleg over het ontstaan van de begraafplaats en ook een leuk weetje over een wereld record dat in Corrigin is gehouden. De langste rij ute's met hond achterin de bak. 1.527 ute's. Dat zal een schouwspel zijn geweest. Dat was in 2002, dus alweer enige tijd geleden. Maar leuk om te lezen. Zie foto.

Be continued.........😊😘het is een uitdaging om zonder WiFi mijn blog weer bij te houden.

Hou jullie goed lieverds. Ik volg geen nieuws op dit moment maar ik weet dat de lockdown is uitgesteld. Sterkte allemaal!! 🥰

1. Esther Wolters:
    24 januari 2021
    Leuke foto s weer Wendy !
    Geniet van de natuur en elkaar ! 😘
  2. Jacqueline:
    24 januari 2021
    Heel veel plezier deze mooie reis lieverd! 😄😘