Nog steeds woensdag in 22 juli haha

25 augustus 2020 - Denham, Australië

In de landcruiser zegt Mike tegen me......are you notice something?? Eh, nou nee!!! Its quiet!! Haha ja het is eindelijk stil om ons heen. Wat geluid al niet kan doen met je!! En daar weet jij alles van he John!! 😒

We rijden langs een soort uitkijkpost over het landschap. Voor de lol gaan we er even kijken. Het is een prachtig uitzicht en beneden de uitkijkpost hebben mensen met stenen namen gevormd.  Grappig dacht ik nog!! Maar wel een enorme klim naar beneden om dat voor elkaar te krijgen. Er is nog een ander gedeelte van de uitkijkpost en ik zie daar allemaal gekleurde dingen. Ik wil toch weten wat daar is, dus we lopen erheen. Het is een plek met allemaal voorwerpen. Een beer, kaarsen,  een pet, jas, schelpen.......je kan het zo gek niet bedenken. Ik zie namen en datums.  Het blijkt een gedenkplek te zijn voor mensen die hier graag kwamen of veel hier langs kwamen voor vakantie. Vandaar ook die namen in steen. Helemaal niet grappig dus!! En de hele plek veranderd ineens in een trieste plek. We blijven daarom ook niet lang. Rust zacht lieve mensen. ☹

We rijden door naar de stromatilites. Er heerst daar werkelijk een eeuwenoude rust. 3.5 biljoen jaar oude rust haha!!  Deze rotsen in de zee zijn snoepjes voor de wetenschappers. Het zit vol informatie over het begin van de aarde. Maar de rust daar is zeer voelbaar. Iedereen gaat automatisch fluisteren en je wilt er eigenlijk niet weg. Omdat het zo fijn voelt daar. Heel bijzonder!! 😊 Het lijkt op een vulkaanlandschap. En het is een kraamkamer voor vissen en kleine vogels. Het zit vol met microben en bacteriën. Wat is het toch een bijzonder land met zoveel te zien. Zoek maar op als je er meer over wil weten.

Helemaal zen rijden we naar shellbeach!! Een strand met alleen schelpen ipv zand. Ik heb nog nooit zo iets gezien!! Ontelbare kleine witte schelpjes waar de hele kustlijn mee vol ligt. De heldere zee op shellbeach schijnt zouter te zijn en je kunt er ook een beetje op drijven. Maar omdat we nu weer meer naar beneden zijn afgedaald, is het ook iets koeler aan het worden.  Dus in zwemmen heb ik niet zo'n zin!! 🥶🙈

We reizen weer door en het landschap word steeds groener. We zien onderweg ook veel emoes. We komen in het toeristische plaatsje Denham. We doen boodschappen in een klein winkeltje en de caissière blijkt getrouwd met een Nederlandse man. Ze kent wat Nederlandse woorden. Leuk!! We drinken koffie bij een schattig bakkerijtje. En dan is het tijd om naar Jeff te gaan. Hij verwelkomt ons hartelijk en is net 2 hele grote zelf gevangen rode snappers aan het schoonmaken. We weten in ieder geval wat we eten. 🤣🐟

Hij laat ons de logeerkamer zien en dan komen er nog wat gasten. Jeff zijn zus met man en zoon. En een goede vriend. Ik maak salade en dat smaakt heerlijk met de vis. We zitten in de avond gezellig rond een vuur gemaakt in een oude wasmachine trommel. En natuurlijk speelt Mike gitaar, maar ook Jeff en zijn vriend. De meeste feestjes zijn hier erg muzikaal haha!! Het word gelukkig niet laat. Mike en ik zijn ontzettend moe!! Maar wel gelukkig!!

Wat maken we toch een hoop mee. We krijgen de rangerkaart van Jeff. Die kunnen we gebruiken voor alle entrees zoals monkey mia. Maar hij raad aan om niet naar het toeristische voeren van de dolfijnen te gaan. Dat is alleen vroeg in de ochtend en trekt een hoop mensen aan. Er worden dan een paar mensen uitgekozen en die mogen de wilde dolfijnen wat vis voeren. Jeff geeft aan dat het tegen natuurlijk is en het de dolfijnen schaad. Toch voel ik een lichte teleurstelling!! Ik vind dolfijnen prachtige beesten en ik zou ze graag van dichtbij zien. Niet zeuren Wendy.......je hebt al zoveel gezien. En het is beter voor de dolfijnen dat dit voeren stopt. 🐬🙄

Maar nu eerst slapen!! En dat lukt al snel. Wat een dag!! En hopelijk geen aliens!! 🤪😴

Bij de foto's heb ik nog wat foto's toegevoegd van de amethyst stenen die we hebben gevonden. Mike heeft heel veel foto's op zijn mobiel van de vakantie en ik heb ze ook nog niet eens allemaal gezien. Dus misschien komen er later nog meer foto's van de vakantie.

Dikke knuffels aan jullie allemaal!! 😘

1. John:
    26 augustus 2020
    Daar weet ik zeker alles van en kan een grote impact hebben op je leven. Tinnitus is een naar iets... Maar wat fijn voor jullie dat jullie daarna naar een mooie plek met alleen maar rust konden gaan! ;-)
  2. Wendy Muntjewerf:
    28 augustus 2020
    Ja ik wou dat jij dat ook kon. Dat er stilte komt in je hoofd. Het is inderdaad een hele naar iets. En dat er niks tegen te doen is, is frustrerend. 😕😘
  3. Maureen:
    26 augustus 2020
    Ach ach Wendy wat prachtig allemaal, en wat leuk dat ik er een beetje van kan mee genieten!