Donderdag 23 juli

26 augustus 2020 - Shark Bay, Australië

Heerlijk wakker worden in een slaapkamer met een "gewoon" bed. Ik heb geslapen als een roos. Eerst heerlijk douchen en dan vind ik Mike alweer in de keuken rommelen voor een ontbijt. Er staat een ingewikkeld koffiezetapparaat,  maar ik heb al zoveel apparaten bediend,  daar weet ik wel raad mee!! ☕😄

We rijden eerst naar de big lagoon . Een prachtige zee met natuurgebied eromheen. Voordat je er kan komen moet je eerst een groot stuk door zand afleggen met de landcruiser. Dat betekent de banden weer wat laten leeglopen. En dan lekker crossen.....zie filmpje!! De zee is weer prachtig blauw en we maken een lange wandeling langs de kustlijn. Mike wil weten wat er achter een soort duin ligt, dus klimmen en klauteren we omhoog en daarna weer naar beneden. We komen uit bij een soort baai. Het water is heel heel helder en Mike ziet gelijk een.....eh soort kleine haai. Zie filmpje. We lopen uiteindelijk weer om de heuvelduin heen en komen in het nestgebied van meeuwen terecht. Wat een kabaal!! Zie filmpje.

Weer terug bij het begin lunchen we met vers brood en salade van gisteren. We rijden door naar sharkbay en monkey mia. Mike laat de rangerkaart zien bij de ingang en we mogen gelijk doorrijden. Bij het strand zijn verschillende restaurants en campings. We kijken ook vluchtig bij het info center. Daar zie je plaatjes van dolfijnen die vaak komen bij het voederen. Ze hebben allemaal een naam. En herkenbaar aan hun vin bovenop.

Bij het restaurant drinken we koffie en de jonge serveerster blijkt Nederlandse te zijn.  Toch pik je dat accent snel op. Ze is hier ook voor een jaar maar heeft wel een werkvisum. 🙃

We lopen het strand op en besluiten weer een wandeling te maken langs de kustlijn. Mike praat met iedereen en een paar mensen geven aan dat ze zeeschildpadden hebben gezien. Dan zie je hun kleine hoofdjes boven het water verschijnen. Ik besluit daarom in de zee te gaan lopen. Misschien zie ik dan meer. Er zijn bijna geen mensen op dit gedeelte van het strand. En dan ineens zwemt er vlakbij me een pelikaan. Ik pak gauw mijn telefoon. En dan zwemmen er ineens 2 dolfijnen naast me.  Ik kan ze bijna aanraken.  Ik ben er stil van!! Mike staat verderop en ze zwemmen naar hem toe,  maar later ook weer terug naar mij. Zo blijven ze een paar keer op en neer zwemmen. Zie filmpjes. Wat een waanzinnige ervaring!!

We lopen allebei heel blij weer naar de landcruiser.  Wat kun je nog meer wensen dan dit. Ik zou het niet weten!! Bij Jeff maken we met elkaar wat eten klaar en daarna gaan we in de lokale pub een partijtje poolen. Zijn zus en haar man komen ook. En ook al heb ik jaren op biljarten gezeten......ik bak er echt niks van!! We maken het niet laat. Jeff moet ook weer werken. Hij vond het gezellig dat we er waren en we mogen ten alle tijden terugkomen.

Maar nu eerst dromen van al die dieren die ik vandaag weer heb gezien. Real life zoo!! 🐬🐟🦘

1. Patricia:
    26 augustus 2020
    Zo mooi die dolfijnen en veel specialer dat ze uit zichzelf naar jullie toe kwamen ipv dat ze gelokt worden met voer voor veel te veel geld! Echt een heel bijzondere ontmoeting en hilarisch hoe koeltjes die pelikaan ertussendoor drijft 🤣
  2. Wendy Muntjewerf:
    28 augustus 2020
    Ja achteraf ben ik ook blij dat ik niet mee heb gedaan aan die toeristische voeder praktijken Het zijn werkelijk lieve intelligente beesten. En die pelikaan......ja die krijgt waarschijnlijk tijdens dat voeren af en toe ook een visje haha. 😉
  3. Juanita:
    27 augustus 2020
    Wat een prachtige ervaring...