Nog steeds rust in Kalbarri January 2023

24 januari 2023 - Kalbarri, Australië

Even weer een update. De situatie hier is nog hetzelfde. Ik geniet van de rust en doe dingen als ik me goed voel. Het gaat weer iets minder. En waarom, joost mag het weten. Om toch wat dingen uit te sluiten ga ik morgen op aanraden van tony toch even bloedprikken. Natuurlijk moet ik dat zelf betalen maar het is voor een goed doel.

De tijd staat hier een beetje stil en ik vind dat eigelijk wel prettig. Niks moet en ik geniet van de natuur om mijn huisje. Ik maak wandelingen en tijdens 1 van mijn wandelingen kwam ik een emoe tegen. Er was verder niemand op de weg. Alleen emoe en ik. Ik liep vlak achter hem en het zijn dan best grote beesten. De emoe liep heel langzaam en waarschijnlijk op zoek naar eten. Ik had niet het idee dat hij wist dat ik er was. Of hij negeerde me gewoon. Weer zo'n nieuwsgierig mens haha.

Toch vroeg ik me af of een emoe wel goed kan horen. En ik bleef voorzichtig dichterbij komen. Voorzichtig, want een emoe kan ook agressief zijn. En Tony gaf aan dat je dan jezelf heel lang moet maken en je ene arm in de lucht moet houden en met je hand een bek moet maken. Als je dan boven de emoe uitsteekt dan gaat hij meestal weer weg. Dus ik Ben als lange nederlander in het voordeel. Of het verhaal van Tony is uit zijn duim gezogen en de emoe lacht me vierkant uit. 🤣

Maar de nieuwsgierige mens in mij wint het en ik blijf dichterbij komen. Maar aan het einde van de weg zet hij het ineens op een lopen, de bush bush weer in. Toch bedankt leuke emoe!

In de avond zit ik soms nog even buiten op mijn terras. De sterren hier zijn zo mooi. Ik heb er geen verstand van maar Tony heeft me the southern Cross aangewezen. Die schijnt handig te zijn als navigatie. En op sommige momenten kun je in de zwarte gedeeltes tussen de sterren de vorm van een emoe zien. Als die zichtbaar is wisten de aboriginals dat ze eieren konden zoeken. Tony is aboriginal en zit vol verhalen en weetjes. Ik vind het heerlijk om naar hem te luisteren. Hij weet ook grappige dingen zoals dat cola vroeger eerst een medicijn was, ik dacht voor de keel,maar dat mensen er energie van kregen. En dat daarna coca cola is ontstaan. Ik vind het leuk, al die weetjes.

Tony en Ann verwennen me hier erg met lekker eten. En om iets terug te doen heb ik een hollandse appeltaart gebakken. Hij is niet zo lekker als die van tante gudi maar gelukkig hebben ze hier geen vergelijking materiaal haha. Tony heeft er home made ice-cream bij gemaakt. Dus dat was even een suikerboost voor mijn normaal geen suiker dieet. 😅

Ik loop ook iedere dag even een rondje door de mega tuin van Tony en Ann. Er zijn zo'n 20 stuks mangotrees met veel mango's er aan. Dus af en toe neem ik er 1 mee naar mijn huisje. Ook zo'n 10 lemontrees en veel olijvenbomen. Wat een weelde!! Ook hebben ze een kruidentuin met diverse kruiden zoals peterselie, basilicum en eetbare bloemen. Dan pluk ik wat om in mijn salades te verwerken.

Ik ben een paar keer mee geweest naar het dorpje Kalbarri zelf. Daar laatst geluncht in een grappig restaurant in de open lucht met overkapping tegen de zeer hete zon. De temperatuur is iedere dag rond de 35 graden. Voor verkoeling is er een verneveling system in de overkapping aangebracht. Nice system!!

Tony heeft een fiets voor me gekocht en is die aan het opknappen. Dan ben ik iets mobieler en kan ik naar het strand. Wat nu net iets te ver lopen is. Ook wil ik dan naar de zuytdorp memorial fietsen. Want vlak bij de kust van Kalbarri op de oceaanbodem ligt het 17e eeuwse nederlandse scheepswrak van het koopvaardijschip Zuytdorp. Tony heeft ook nederlands bloed in zich. Rara hoe kan dat, haha!! Misschien gaan we daar ook snorkelen maar dan moet ik me eerst weer iets beter voelen.

Het nieuws geeft momenteel aan dat er kans is op een cyclone dit weekend. Dus ramen dicht en we will see what happens!! Maar ik denk dat het wel mee zal vallen maar ik hou jullie op de hoogte!! 🌀

Voor zover maar weer even!! Knuffels voor iedereen en keep warm!! 😘☀️

1. Gudi:
    24 januari 2023
    Jou appeltaart is vast net zo lekker, weet je Wen ik heb al jaren geen appeltaart meer gebakken, wordt tijd dat ik dat weer een keer doe 😘
  2. Wendy Muntjewerf:
    26 januari 2023
    Ja goed idee!! 🥮
    Iedereen is fan van tante gudi appeltaart haha.
    En als ik terug Ben zou ik die heel graag weer eens willen eten. Mmmmm, heerlijk!!
    En mijn appeltaart was ook heerlijk.
    Alleen het deeg was wat brokkelig. Dus bij het snijden viel hij beetje uit elkaar.
    Ze willen hier dat ik er gauw nog 1 bak.
    I will!! 😊😘
  3. MNQ:
    25 januari 2023
    Het zou best eens kunnen zijn dat door de rust nu de vermoeidheid er mag zijn en eruit komt. Wel goed dat je je bloed hebt laten onderzoeken.
    Leuk te lezen over de emoe 😄 en de tuin🍃🌸🍋. Ziet er prachtig uit je salade! Heb het goed en waai niet weg.. hopelijk is t meegevallen! Oja Roline was weer aan t werk op school. Heel leuk en als vanzelf voelde jij daardoor ook dichtbij 😊 Liefs😘
  4. Wendy Muntjewerf:
    26 januari 2023
    Ja dat zou zomaar kunnen, dat door rust mijn vermoeidheid er nu uit komt. En dat kan nu ook. Hoef hier helemaal niks. En dat geeft sowieso veel rust. 😍
    En ik hoorde van Roline dat ze af en toe invalt. Fijn!! En ik heb echt zo'n leuke tijd gehad op de school en met jou. Dat mis ik wel.
    Achter al die boeven aanrennen haha!! 🤣
    Liefs van mij terug 😘
  5. Cécile:
    13 februari 2023
    Ha Wendy, ik hoop dat de cycloon meeviel?! En zo ook de uitlsag van je bloedtest 🙏!?
    Zo leuk om je verhalen te lezen. Maar die long Covid zorgt toch wel voor flink wat 'gedoe' zeg...
    Dikke knuffels en voor over een paar dagen: veel plezier op Bali ❣️