Brand in Toodyay 🔥

31 januari 2023 - Kalbarri, Australië

Dat was even schrikken gister. Er is een grote bosbrand in Toodyay waar Mike en zijn ouders wonen. Ze hebben hun woonplek gister snel moeten verlaten en zijn nu in Perth bij Margaret. De zus van Mike. Ze houden, net als ik, het nieuws goed in de gaten. Brandweer lieden vechten met man en macht om het vuur onder controle te krijgen. Tot nu toe lukt dat een beetje maar nog niet genoeg. Mike gaat vandaag kijken of hij bij vrienden kan komen die ook in Toodyay wonen. En dan kijken of hij information kan krijgen over het huis van zijn ouders. 🙁

Ik heb nog veel spullen in Toodyay liggen maar dat zijn maar spullen. Ik vind het zo erg voor de ouders van Mike als ze hun huis kwijt raken. Ik heb zelf veel niet. Geen huis, baan, gezondheid en John vertelde dat hij een blauwe envelop in de bus kreeg met mijn naam erop. Dus no money. 🤪 Maar ik ben blij en positief. Alles veranderd altijd maar weer. Daar heb je als mens niet altijd invloed op. Wel op je gedachtes daarover.

Dus wat doe ik op dit moment. Genieten van het moment. Van de lieve mensen om me heen. Het is hier iedere dag erg warm en de buurvrouw heeft een Klein zwembadje. En ik mag daar iedere dag gebruik van maken. In het water is het makkelijker om te bewegen en oefeningen te doen. Ze heeft een eigen moestuin en iedere dag stopt ze me gezonde dingen toe. Ze heeft bijenkassen en naast honing maakt ze natuurlijke lipbalm van de wax in kleine potjes om te verkopen. Ze heeft kippen, eenden en eigelijk zou ze kunnen overleven zonder winkel. Heel intressant allemaal!! 🐝

Gister even naar het strand geweest. Zwemmen en wandelen en de pelicanen gedag zeggen. Tony en Ann zijn heel druk met hun food truck. En er logeren op dit moment 3 Klein kinderen van Tony in het huis. 3 jongens in de leeftijd van 16,15 en 10. Hele leuke boys!! Dus ik heb belooft eerdaags dutch pannekoeken voor ze te bakken.

En gisteravond had ik weer een gast op bezoek in mijn huisje. Ik hoorde van alles en zag uiteindelijk iets door mijn kamer rennen. Een muis. En omdat het al laat was kon ik er weinig mee. Hoe vang je een muis namelijk? Wel probeerde ik mijn hersenen er te van overtuigen dat hij me in bed geen kwaad kon doen. Toch is het idee niet prettig. Wat als......hij in mijn bed kruipt, me bijt, over mijn gezicht loopt. Nee, Nee, dat zal niet gebeuren. Een muis is banger voor jou, Wen!! En nu is het morgen en geen muis meer te bekennen. Tot ik vanavond natuurlijk weer wil gaan slapen. 🐀🙈

Voor zover weer even!! Ik houd jullie op de hoogte!!

Knuffels 😘

1. Esther Wolters:
    😘😘
  2. MNQ:
    31 januari 2023
    Wat een narigheid die brand! Hopelijk blijft de schade beperkt!
    Fijn dat jij verder tot rust komt. Lekker zo’n zwembadje en wat een tas vol rijkdom van de buurvrouw!
    Die muis is schattig! Lief zijn voor haar/ hem hoor! Die bij m’n vader heet quicky.
    Heb het goed! Liefs uit een regenachtig Alkmaar 😘
  3. Wendy Muntjewerf:
    1 februari 2023
    Ik gebruik de vallen nog niet hoor!!
    Misschien doe ik wel oordoppen in.
    And quick zijn ze zeker.😅🐀
    En ja, het leven hier is zo gek nog niet haha!!
    Knuffels 😘
  4. René:
    31 januari 2023
    Hi Wen, jeetje wat heftig zef!!
    Hoop inderdaad ook dat de eventuele schade tot een minimum beperkt blijft..
    Hou jullie haaks en wees voorzichtig.
    Grtz.
    R.
  5. Wendy Muntjewerf:
    Lief, thanks!! 😘
    En ja, ineens kunnen de zaken in het leven er anders uitzien. Kun je zomaar alles kwijt zijn.
    En dan zijn family en vrienden het belangrijkst.
    Dat je deelt wat je hebt met elkaar. Sharing is caring!!
  6. René:
    31 januari 2023
    Poepletters zo dicht bij elkaar op zo'n toetsenbord.. wat heftig zeG!!!
  7. Wendy Muntjewerf:
    1 februari 2023
    Haha, humor is belangrijk. En lachen is very healthy. We nemen het leven soms veel te serious. We zijn maar een zandkorrel in de whole universe. En ik wil een happy zandkorrel zijn. 😆
  8. Adrienne:
    31 januari 2023
    Oh bah wat eng die brand!😣 Hoop dat ze het snel onder controle krijgen🙏 Verder ziet het er allemaal heerlijk uit bij je😍👌🏼 Enne liever zo'n schattig muisje dan een joekel van een spin toch?!🫣🤣 hahaha. Dikke kus!❤️
  9. Wendy Muntjewerf:
    1 februari 2023
    Ja dat is true!! Met die spin was ik best beetje bang. Brrr!! Maar die gekke muis is wel erg aktief in de nacht.
    Knuffies sissy!! 💋💕
  10. Corine hoogvorst:
    31 januari 2023
    Ik heb bewondering hoe je in het leven staat. Daar kan ik nog iets van leren. Met zoveel tegenslag toch het mooie in alles zien mooi hoor. Veel liefs corine
  11. Wendy Muntjewerf:
    Ah lieverd ben je. Dankjewel!! 😘
    En ik probeer mijn hersenen en denken geen controle over me krijgen. Ik kies ervoor om in elk moment zoveel mogelijk blij en positief te zijn. Wat je denken en je hoofd steeds doet is je proberen af te leiden of er een nog groter drama van te maken. Ik laat mijn gevoelens er zijn en beleef ze maar ik identificeer mezelf er niet mee. Ik blijf iedere dag leren en mezelf trainen om hierop alert te blijven. Mijn gedachten zijn niet "mij" en zeker ook niet altijd waar. Maar het lukt mij ook niet altijd hoor!! 🤪 En dan ben ik ook boos, verdrietig, jaloers etc.
    Maar zoals ik tegen iemand anders ook zei, we nemen het leven soms erg serious. En dan denk ik terug aan onze tijd corine. Leidsters motiveren om op een positive manier met kinderen te werken. Mee te spelen, te lachen, gek te doen, muziek, dansen en jezelf te zijn. Want ieder mens is mooi!! ❤️