Sanur, luxurious bijkom resort. February 2023

23 maart 2023 - Sanur, Indonesië

We zijn er. Sanur, onze laatste bestemming. We rijden weer door de stoffige, toeristische straatjes, maar nu hebben we een missie. Uitrusten, bijkomen, onderdompelen in geen zorgen. Hoofd uit, senses aan. Maar eerst moeten we nog door de security. Het resort is goed beveiligd en dat geeft al een goed gevoel.

De taxi word staande gehouden en de taxidriver wisselt wat woorden uit. En wij, proberen als verzopen katjes onschuldig te lachen. Maar de man pakt toch streng zijn Spiegel om alles onder de taxi te bekijken en ook de achterklep gaat open. En geef hem eens ongelijk. Wanneer we later in de Spiegel kijken zien we er niet bepaald rijk en glamorous uit. Haha!! 😆

De incheckbali ziet er imposant uit en er staat een mega grote gong. Net als ik bedenk hoe hard dat zal klinken in mijn hoofd, zie ik een man met zijn arm zwaaien en......boiiiijoink. Welcome new quest in this resort. En again, boiiijoink. Ik krimp in elkaar van de pijn van dit ongelovelijke lawaai. De intense trilling gaat direct naar mijn voorhoofd. Maar het is iets belangrijks in hun tradities dus ik accepteer de pijn. Maar na ons te hebben in geschreven vind een andere man het grappig om ons nogmaals 2x te verwelkomen. NEEEE!! 😳

Ik weet niet hoe snel ik weg moet lopen van deze plek. Het hele resort is adembenemend. Vol natuur, bloemen en schattige eekhoorntjes. Overal mooie zwembaden, vlak naast het strand die schoon is en een vrij schone zee. Zucht!! Dat maakt alles weer goed. En onze kamer op de beganegrond is prachtig. Van alle gemakken voorzien.

We ploffen neer op ons terras met een drankje. En ontmoeten gelijk onze australische buren met 4 kinderen. Ze verontschuldigen zich gelijk voor eventueel lawaai. Vooral van hun baby. Ehhhh, Nee joh, geen probleem. Niks kan ons Zen gevoel verstoren. Ik neem nog een slokje van mijn drankje en verslik me bijna wanneer ik een grote drilboor hoor. Ons hele gebouw lijkt te trillen. Gevolgd door nog meer luide bouwgeluiden. 🔨🔧

We houden een werknemer tegen die voor ons terras voorbijloopt. Wat is dit voor geluid?? We komen hier voor onze rust. Renovatie madam!! Nu rustige tijd. Alleen daytime, no worry!! We zijn moe, nat en besluiten deze situatie even te laten voor wat het is. Omkleden en aanschuiven voor het avondeten. We have all inclusive. Joehoe!! 🥂🍴🍹

Op een groot terras met uitzicht op zee proosten we op ons avontuur. We hebben ons toch maar mooi door veel dingen heen geslagen. Trots op ons, proost!! 🍷🌅

De volgende dag nemen we een rustdag en boeken we een massage voor zondag. Roline regelt nog wel een andere kamer voor ons. Zonder bouwgeluiden, alleen getjirp van vogeltjes. 🐦

De massage de next day is heavenly. Eerst een voeten bad met scrub en massage. En daarna een overall massage. Onderbroekje was bij de prijs inbegrepen. Soort ziekenhuis net geval. Very sexy!! 🤣 Sommige plekken in mijn lijf doen goed zeer. Maar het is vast goed om wat knopen op te ruimen. Auw!! Maar daarna voelen we ons als herboren en kunnen we heel Bali weer aan!! 🌅🍹

1. MNQ:
    23 maart 2023
    Wat fijn dat jullie bij een mooi hotel zijn uitgekomen. En goed voor jullie zelf gezorgd met wisselen kamer!😊
    Het steeds je verwachtingen bij moeten stellen is wel een dingetje op vakantie.. dat herken ik wel. Ook eigenlijk thuis.. dan denk je heeeeerlijk weekend lekker bijkomen en dan blijkt ook dat weer hartstikke druk.. misschien eens tijd voor een retraite maken en dan wel zonder programma dus echt niks en stil 😁 🌾🐚💕🍃
    Liefs en heb het goed!! 😘
  2. Wendy Muntjewerf:
    24 maart 2023
    Ja een retraite, goed idee!!
    Heb je dat wel eens meegemaakt??
    Lijkt me een speciale ervaring. 🙏
    En de afgelopen jaren veranderde alles continu voor me. Woonplek, banen, reizen, relaties etc.
    Steeds weer afscheid nemen en je schouders onder nieuwe dingen zetten op elk gebied. Intressant maar vermoeiend. 😅
    Dus van kamer veranderen is voor mij niet erg.
    Thanks voor je berichtje.
    Knuffel van mij!! 😘🌅🍹
  3. MNQ:
    24 maart 2023
    Ja dat heb ik weleens gedaan een week in het EIAB in Duitsland volgens de leer van Thich Nhat Han. Waar je alles met aandacht probeert te doen en zuiver eet en drinkt.
    En een keer op de Maanhoeve in Nederland. Maar het kan ook simpeler nog rustiger met een andersoortig stilteweekend of week. Dat heb ik nog niet gedaan.
    Voor jou zijn er inderdaad wel heel veel veranderingen en nieuwigheden geweest wat ook veel waardevols heeft opgeleverd.
    Het zoeken naar een balans blijft een uitdaging.. Ik ben inmiddels tot t besef gekomen dat je rust ook moet plannen en het niet als ruimte in je agenda ziet voor nog allerlei afspraken en mogelijkheden😉
    Veel plezier en beleef alles in rust en aandacht… zoals jij dat eigenlijk vaak al heel mooi doet 💗 liefs en hug🍃
  4. Wendy Muntjewerf:
    29 maart 2023
    Wat intressant al die retraites. 😃
    De vraag blijft natuurlijk heeft het je ook wat opgeleverd.
    Kunnen we stilte in onszelf ook vinden zonder de stilte op te zoeken.
    En ja, alles wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt zou ik nooit hebben willen missen. Zo veel mensen ontmoet, zoveel geleerd. 💕
    En zekerheden zijn er niet in het leven. Alles veranderd altijd.
    Dus ja, ik laat me lekker meevoeren met de flow van het leven.
    Knuf 💋🌞🌅