Lovina beach bali February 2023

21 maart 2023 - Lovina Beach, Indonesië

Met de koffie prut nog tussen mijn tanden rijden we naar het hopelijk tropische lovina beach. Maar al vanuit de taxi zien we nog geen tropische oorden. Het lijkt, hoe zal ik het zeggen, of we naar een afgelegen achterbuurt worden gereden. Ook de taxi driver kijkt wat bedenkelijk maar hij houdt wijzelijk zijn mond. We rijden een vies straatje in vol kuilen naar een groot hek. Sesam open u!! En dan zien we een Klein resort met een schattig zwembadje en overal engelse spreuken op de muren. Ook zijn er veel honden en 2 schattige puppies die ik gelijk wil adopteren. Het zijn de honden van het resort dus ze krijgen in ieder geval eten.🐶

Onze kamer heeft weinig voorzieningen maar kijkt prachtig uit op de rijstvelden. Als we onze spullen hebben uitgepakt, besluiten we maar gelijk het tropische strand op te zoeken voor een duik. We lopen wat ongemakkelijk door wat ik nog steeds achterbuurt noem. Er loopt een vies riviertje vol afval aan onze rechterkant en er lopen overal zielige vieze zwerfhonden rond.

Aan het eind van het straatje zijn wat huisjes met locals die met elkaar in groepjes staan te praten. Maar ik kan de zee zien........ vies, bruin en wild. En er is bijna geen strand. Er staan allemaal vissersboten op en het is absoluut geen mooi toeristisch strand die we via Google trip adviser hebben gezien. De groepjes mensen stoppen met praten en besluiten naar ons te staren. En dat voelt heel ongemakkelijk. Zelfs de vieze zwerfhonden lijken ineens een kijkje op ons te hebben.

Zonder een woord tegen elkaar te hebben gezegd, draaien we om en lopen met snelle pas van deze scene weg. Nu zien we dat de honden van het resort ons hebben gevolgd. Alsof ze dachten.......die malle toeristen moeten we maar in de gaten houden.

Ok, wat nu. We zitten duidelijk niet dichtbij het beloofde strand land. Google maps zonder WiFi heeft geen zin. En we zijn te moe om nu nog een taxi te regelen om ons naar betere oorden te brengen, die ongetwijfeld dichtbij zijn. We besluiten een supermarket op te zoeken voor wat versnapering. De honden van het resort lopen nog steeds met ons mee. Gelukkig niet de puppies want we proberen een erg drukke weg over te steken en dus ook de honden van het resort. 😳

We vinden al snel een winkeltje en lopen snel terug. En ik probeer niet al teveel aandacht te besteden aan een Klein, verwaarloosd, mager, vies puppy die me met zielige ogen aankijkt aan de kant van de weg. Lief puppy, ik zou je heel graag willen helpen maar ik weet even niet hoe. 😢

Bij het resort komt Roline erachter dat ze niet goed naar de datums heeft gekeken en dat we morgen al worden verwacht in het mooie resort in Sanur. Dat is wel echt mooi hoor geeft Roline aan. Zij heeft er al een paar dagen doorgebracht voordat ik kwam. Dus weer inpakken en taxidriver op de hoogte Stellen. Gelukkig is het een rustige periode op bali en is hij blij met deze steeds van gedachten veranderende toeristen. 🫣

De volgende dag vertrekken we na een ontbijt waarbij we gezellig nog even met een limburgs meisje kletsen die op bali is voor een jaar. Ik knuffel nog gauw even met dat schattige lieve puppy en dan we go again. En natuurlijk heeft de taxidriver weer wat in petto voor ons om even langs te rijden voor dat we naar sanur gaan. Ik voel me gelukkig steeds redelijk. Probeer wel tussendoor te rusten. Ik heb oordoppen voor de nacht en soms ook voor overdag om wat prikkels te filteren. Als ik moe raak hoor je het vaak aan mijn spraak. Dan kan ik soms niet op woorden komen en stotter ik soms. Mijn energie level is nog steeds laag. En de voorkant van mijn hoofd voelt altijd zwaar en pijnlijk. Maar afleiding helpt en dit hele bali avontuur doet me zoveel goeds. Zo blij dat ik dit mag meemaken. 😍

Het word een vulkaan. En ik moet zeggen, het uitzicht op de vulkaan is amazing. Al is het wat mistig. We besluiten een volgende keer de vulkaan te beklimmen en de natuur rondom de vulkaan te trotseren.💪 Maar voor nu maar gewoon een bakkie koffie met een mega grote croissant. Als we terug naar de taxi willen worden we overvallen door een mega tropische hoosbui. Ook dat hoort bij bali. We bedenken wat de kortste route is naar de taxi.

Een aardige restaurant meneer geeft ons 1 paraplu. En al gillend en lachend als pubers rennen we door de rivier aan water die ondertussen is ontstaan op straat. Nat en soppend in onze schoenen komen we aan. Maar we voelen ons meer levend dan ooit.

Sanur, here we come!! De verzopen katjes uit Holland 🇳🇱

Word vervolgd!! 😘