Rottnest island

22 maart 2020 - Perth, Australië

Vroeg uit de veren,  gauw ontbijten terwijl iedereen nog ligt te slapen en dan op pad. De bushalte is tegenover het winkelcentrum dus dat is zo gevonden. Ook bus 513 zie ik op de paal staan. Maar langzaam verloopt de tijd dat de bus eigenlijk moet komen. Ah....daar komt een bus. Nee het is 512. Ik vraag aan de buschauffeur waar 513 blijft, maar het blijkt dat ik toch verkeerd sta. Die bus vertrekt om de hoek. Gotver.......en de rest wat in mijn hoofd opkomt aan woorden. Welke idioot zet dan met koeieletters 513 op deze paal. Om buitenlanders een hak te zetten!! Nu krijg ik nog meer empathie voor buitenlanders in ons land. Ik ga ze voortaan maar braaf helpen.

Er is nog een vrouw vroeg op en ze vraagt me welke dag het is!! Ok de tijd snap ik nog maar de dag. Al gauw begint ze een heel verhaal vooral in zichzelf af te steken. Ze ziet er ook redelijk onverzorgd uit dus ik denk......laat ik maar afstand houden. Ze blijkt ook met bus 513 te moeten. En ze gaat voor de tijden staan. Verdorie , ga aan de kant. Ik wil echt niet zo dicht bij haar in de buurt komen. Gelukkig kan ze niet lang stilstaan en ze begint al pratend heen en weer te lopen. Gauw kijken......En natuurlijk,  die ene bus is al weg en de andere komt pas over een half uur. Plan vroeg weg veranderd nu wel!! Denk, denk, hoe laat vertrekt de ferry boat ook alweer. 🛥

Nou eerst maar eens kijken of ik ergens koffie kan scoren. En ja, er is een soort Turks van alles wat winkeltje open en daar staat een aardige man en ja hoor hij heeft koffie. Yes.....Ik ben echt blij en begin een heel verhaal tegen hem. Oh......zou ik zo desparate zijn voor een praatje!! Ja dus!! Hij vindt het niet erg en praat vrolijk met me mee!!

Terug bij de bus zit er nog een man in pak. Met een schoudertas om. Ik probeer een praatje aan te knopen.....jaja ik ben desparate haha maar ik kom er al snel achter dat ook met deze persoon niet te praten valt. Hij wrijft steeds in zijn handen en kijkt zenuwachtig om zich heen. Maar hij lacht wel vriendelijk!! En verder is er op dit tijdstip, half 9 in de ochtend,  niemand te bekennen. Heel af en toe een auto. Ik ben echt blij met mijn koffie. Kleine geluksmomentjes!!

Daar is de bus.....jippie!! In fremantle heb ik al snel de ferry boat gevonden naar rottnest island. Het mag ook wel eens meezitten. Het is wel duur!! Maar dat is alles hier bijna. Dus van sparen zal weinig komen. De ferry is een soort kleine versie van de Texel boot!! Mensen houden trouwens niet echt afstand van elkaar op de boot.

Binnen 20 min zijn we op het eiland en huur ik een fiets. Weer kassa....Maar ja ik ben een dagje weg!! Er is nog een meisje alleen en we helpen elkaar met foto's nemen bij het toeristische bord. En dan op weg met de kaart in de hand. Gevoel van vrijheid. Het eiland is maar 11 km lang en 4.5km breed. Dus op zich kun je het hele eiland zien op 1 dag.

Ik zie gelijk een quokka!! Haha, wat een grappige beestjes zeg. Soort kleine zachte kangeroetjes!! Maar het eiland zit er vol mee dus ik fiets weer verder. De natuur onderweg is werkelijk adembenemend!! Mooie bomen, prachtige uitzichten en witte stranden met helder blauw water.  Ineens vliegt er een soort reuze libelle een tijdje met me mee. Wow, echt bijzonder!!

Gelukkig staan er overal borden waar je bent en welk strand het is etc. Ik wil eerst naar de walvissen uitkijkpost!! Je weet maar nooit!! Maar het is nogal heuvelachtig op het eiland en met 30 graden wil ik halverwege toch even rusten. Ik zoek een idyllisch plekje op een verlaten strandje uit. Ik parkeer me fiets en hoor iets in het bosje vlakbij. En daar zie ik een reuze salamander geval!! Wow dat is gaaf. Later blijkt dat een skink te zijn!! Voordat ik natuurlijk mijn fototoestel had gepakt was hij alweer weg. En toen zag ik ook nog een mini salamander. Wat hou ik toch van de natuur!! 🦎

Op het strand even in het water afkoelen. En wat meegenomen fruit eten. Dat is genieten zo in je eentje op zo'n prachtig strand. Doet me ook wel denken aan Portugal!! Daar was het ook zo mooi.  Na een warme fietstocht geen walvissen gespot!! Het was wel een mooie uitkijkplaats over de zee. Zie foto's!! En met best grote golven hier en daar. Dus ik snap wel dat surfers van Australië houden.

Maar......waar ik ook kijk gedurende al die kilometers op de fiets. Geen quokka's te bekennen!! Zou het dan toch een soort lokkertje zijn net als dolfijnen spotten!! Wel jammer!! En net als ik dat denk fiets ik langs een plek waar er ineens heel veel zijn. Dat is gek. Er zijn gelukkig maar een paar mensen en de quokka's zijn reuze nieuwsgierig en komen gewoon naar je toe. Je mag ze niet aaien maar dat is wel verleidelijk!! Iedereen probeert liggend op de grond een selfie te maken met zo'n quokka. Ook ik natuurlijk en dat lukt natuurlijk alles behalve charmant dus excuses daarvoor!! 🤣😅 ik heb ook wat filmpjes gemaakt en ben een hele tijd op die plek gebleven. Gewoon zittend tussen die schattige beestjes!! Die geen notie hebben wat er in de wereld allemaal gebeurd en ik ook even niet. 😍🦘

Het word al wat later en ik begin honger te krijgen. Dus ik fiets terug naar de plek waar ook de ferryboten zijn. Daar is een plek met allemaal restaurants. Ik neem lekker ordinair fish en chips!! Kan mij het schelen! En ook hier lopen overal tussen de tafels door die quokka's!! Snap ik!! Soms ligt er natuurlijk wat op de grond. Na het eten neem ik een Italiaans ijsje!! Of is dat nu niet gepast. Iedereen zit in quarantaine en in onzekerheid en ik neem gewoon een ijsje. En nog wel Italiaans ook. Lastig!! Dus ik besluit er dan maar extra van te genieten. En ik wens dat iedereen in de wereld ooit ook zo'n dag krijgt als ik.

Ik ben nu echt enorm moe!! Alle energie vloeit na het eten uit me vandaan. Ik besluit nog even te gaan liggen op een strand in de buurt en ga dan weer op huis aan. En nee, nu ben ik zo wijs om het duidelijk tegen de buschauffeur te zeggen of hij me wil helpen met de plek van uitstappen!! ☺️🚍

Zondag 22 maart

Geen wekker gezet en ik wil even een rustdag!! Maar rond half 9 klopt moeders op de deur. Ze willen naar de kerk en of ik op de kinderen wil passen. Ik ben nog half in dromenland!! Maar stem toe. Tja wat moet ik anders. Ik ben echt moe!! Kinderen zijn gelukkig lief en ik doe wat huishoudelijke klusjes!! Ze komen rond 2 uur terug en nemen dan de kinderen mee naar de kerk. Dat zal dan wel een andere dienst zijn ofzo. Ik ben weer even gaan liggen.

Ik voel me ook beetje alleen. Het is toch wel moeilijk om in deze onzekere tijden aan de andere kant van de wereld te zijn. Hoe gaat het zich verder ontwikkelen,  zal het goed blijven gaan met iedereen waarvan ik hou. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het waarschijnlijk zal worden om uit Australië te reizen. En dat geeft wel een beetje een opgesloten gevoel. Voordat ik hieraan begon dacht ik nog, als het niet lukt of bevalt dan ga ik gewoon weer terug. En nu is ineens niks meer gewoon!! Staat de hele wereld op zijn kop!!

Ik hou van jullie en keep strong!!

Liefs Wendy

1. Juanita:
    22 maart 2020
    Hey lieve wendy Dankjewel toppertje!!! door jouw mooie avonturen met ons te delen ben je heel dichtbij!!
    keep safe!!! xxx
  2. Dianne:
    Hou ook van jou! 🥰
    Blijf schrijven👍 😘
  3. John:
    22 maart 2020
    Wat een leuke plek om te vertoeven en wat een leuke beesten die Quokka's! En ik begrijp je onrust hoor. Hier draait het op dit moment ook maar om 1 ding. Maar we appen elke dag om elkaar op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen en hoe het met jou en ons gaat.... Luf joe!
  4. Maureen:
    23 maart 2020
    Wat Juanita zegt! Kus!!! (ohnee ;-)