Heerlijke dag, kinderen naar school.

24 maart 2020 - Perth, Australië

Maandag 23 maart

Ha heerlijk. De kinderen gaan weer naar school!! Hup hup kinderen, opschieten want we zijn laat. Maar vader wil altijd nog een uitgebreid gebed voordat de kinderen de deur uitgaan. Om ze te behoeden voor dit en dat en....nou vul maar in. Weer komt het woord geduld dus naar voren. Je moet geduld hebben Wendy!! Wanneer leer je dat gehaast toch eens af.

Bij school zijn er maar 5 kindjes in de kleuterklas!! De Nederlandse vrouw geeft aan dat ook zij morgen haar kinderen thuis houd. Ok, gezellig is anders. Maar ik heb een hele dag voor me. Eerst maar eens inkopen doen voor de hele week bij de Aldi. Is dat alvast maar binnen!! Daar staat een hele rij bij de ingang en ik lees dat de Aldi pas om half 10 opengaat.  Eh.....kak, het is nu 9 uur. Wat ga ik met mijn tijd doen. Ik ga echt niet braaf een half uur wachten. Ja....weer haast. 🤣 Ik probeer wel afstand te houden van alle mensen om me heen. Dat lukt aardig. Sommige mensen dragen maskers en veel mensen handschoenen.

Ik heb ook gelezen dat je niet teveel aan je gezicht moet zitten om besmetting tegen te gaan. Heel raar is dat toch, dat als iets niet mag je het juist doe. Ik zit dus continue even aan me gezicht. Of deed ik dat altijd al en valt het me nu pas op. Poeh, best lastig allemáál zo'n virus die je van alles oplegt!!

Er is een 2e hands winkel in het winkelcentrum en ik moet eigenlijk nog zomerschoenen. Ik heb wel gympen maar die meuren met 34 graden echt de tent uit. En dr martins wil je ook niet aan met dit weer. Toch trekt me 2e hands schoenen ook niet echt. Toch gaat het altijd door je heen,  wie heeft ze voor mij aangehad!! Lastig!! Maar om de tijd te doden ga ik toch een kijkje nemen!! Een vrouw achter de Bali begint met rap Australisch accent een heel verhaal over korting en bepaalde kleurenlabels en nog veel meer. Geen idee wat ze allemaal zei. Maar ik lach vriendelijk en bedank haar netjes voor de info. Shoot.......kriebel aan me neus. Niet aan toegeven,  niet aan toegeven. Toch heb ik nu met het virus het gevoel dat ik in het hol van de leeuw zit. Het ruikt er toch een beetje muf enzo. Ik loop gauw naar de schoenen. Ah.....er staan ook nieuwe exemplaren!! Roze gympen. ...veel te groot. En een paar instappers gloednieuw en zitten als gegoten. Keus gemaakt!!

Bij de Aldi is de rij ondertussen mega geworden.  Oei, ik laat iedereen maar braaf voor gaan. Gauw van alles in mijn kar van kiwi's tot shampoo. In de rij bij de kassa laat ik een man met drie flessen whisky voorgaan. Hij begint een praatje en ja tuurlijk gaat het over het corona. Hij gaat zo met zijn vrouw met de camper kamperen. Weg van de mensen en het virus. Toch schiet het dan even door me heen.......met drie flessen whisky??? Maar laat ik positief denken. Het is vast koud snachts in de bergen en misschien heeft zijn vrouw geen zin meer om hem warm te houden. Of helpt het tegen de muggen. Die zijn hier echt naar!! 🦟

Ik heb wat huishouden gedaan en even in de zon gezeten. Heerlijk zo'n lekker dagje. Rond drie uur de kinderen weer ophalen. Daar hoor ik dat de schooltoer van morgen niet doorgaat. Jammer, daar had ik me echt op verheugd!! Het is zo'n prachtige school en ik heb nog lang niet alles gezien. Het begint nu langzaam hier ook door te dringen!! Neeeee,  please,  Wendy heeft nog haast. Ik wil geen lockdown!!