Pink super moon.

8 april 2020 - Perth, Australië

Na een emotioneel avondje toch wat onrustig geslapen. Ik besef ineens heel goed in wat voor enge wereld we leven. Maar hup, kinderen wachten op hun ontbijt. Toast (die ik altijd laat aanbranden) met roomboter en jam. Yammie!! Het zou vandaag 35 graden worden dus ik dacht......naar het strand. En ook uit het huis. Beetje 4 muren gevoel. Ik laat voor 1 keer het huishouden een beetje voor wat het is!! En pak van alles in. Goed insmeren, want die Australische zon is gemeen. Navigatie aan en go.....!! Blijft grappig die engelse stem......go left on the roundeboud haha!! Maar ik raak aardig gewend aan het links rijden. 🚘

Op het strand is het heerlijk. Best wel wat mensen maar iedereen houd netjes afstand!! Om het uur vliegt er een helikopter over die het strand controleert of mensen genoeg afstand houden!! Voelt een beetje als big brother is watching you!! En iedereen houdt zich eraan behalve kinderen........die zijn nieuwsgierig,  hebben een natuurlijke drang tot socialiseren!! Dus al gauw komt er een klein meisje bij onze zandkasteel buurten.  De moeder komt gauw aangerend om haar snel weer weg te halen. Wat een gekkigheid eigenlijk!! Ik raak even in gesprek met de moeder. Ze heeft het ook zwaar. We leren onze kinderen nu het omgekeerde van wat we juist graag willen. ☹

Mango en Manna hebben even een hele leuke dag!! Het is veel te snel tijd om weer te gaan. En kinderen gaan dan altijd net nog even het water in. Zodat ze met een grote klomp zand aan hun voeten in hun kleine onderbroekje moeten stappen. Dat is altijd het leukste stukje van het strand. Het opruimen en weggaan. Zweet stond op mijn bilnaad!! 😅

In de auto navigatie aan naar huis. Maar doordat het bloedheet was in de auto, kokend zeg maar,  zette ik de airco aan. Maar, ....daardoor kon ik de stem van die navigatie vrouw niet meer horen. En ik kreeg dat ding niet meer uit!! Godverd.......OH mag ik niet zeggen. Eerst maar ergens parkeren dan. Auto uit, in de hoop dat die airco weer uit gaat. Nee, dus!! Na vele knoppen verder, was het gelukt. Ja, ik hoor haar weer.....roundeboud etc. Weer op weg naar huis in een kokende auto. Tering wat heet!! En door de hitte werkte de telefoon niet meer!! NEEEEE, navigatie valt uit. Godgloeide godver,  weer parkeren want ik heb echt geen idee waar ik ben. Deuren openen en mobiel koel wapperen!! Hoe idioot kunnen dingen toch lopen. 🙄

Ja hij doet het weer, maar halverwege valt hij toch weer uit. Maar ik heb wel het idee dat ik in de richting zit. Yes, ik zie iets bekends. Thank You god!! En mango zegt dat we altijd op god kunnen vertrouwen!! Nou wie weet!! Iets heeft in ieder geval geholpen. 🙂

In de avond apte Mike dat ik naar buiten moet lopen om de pink super moon te zien. Hij stuurde me ook een foto vanuit de bush!! Zie foto. Wow......zo prachtig!! Ik ben even buiten gaan zitten met de kinderen op schoot. Zo peacefull om naar zoiets wonderlijks te kijken. Ontzagwekkend!! Genieten daar in de koele avond!! En iedereen in de wereld kan de maan zien. En hopelijk schijnt hij wat magie naar beneden. Zodat er wonderen gebeuren. 🌕

Mike apt nog een foto van een enorme hagedis!! Zie foto. Wat een ding zeg!! Die komt vaak even op visite zegt hij. Hij woont midden in de bush even buiten Perth, naast zijn ouders. Hij gaat proberen om het weekend weer naar me toe te komen, maar dat blijft lastig. Je mag alleen ver reizen voor werk. Not for fun!! Er zijn op de weg roadblocks en als je geen bewijs van werk heb dan kun je een hoge boete krijgen. Dus duimen maar weer!! Hij gaat zijn vrienden vragen om weer een email te sturen waarin werk is aangegeven. Zou wel leuk zijn om met Mike Pasen te vieren. Hier in het gezin word er geen Pasen gevierd!! Daar doet christ niet aan!!

Dag lieve mensen!! Hou jullie goed en we blijven hopen op wat magie en betere tijden!! 🧚‍♂️