Perth city

11 september 2020 - Perth, Australië

Soms heb je van die dagen dat alles niet zo lekker loopt. En dat kan dan in een relatie nog eens extra gespiegeld worden. Afgelopen zaterdag had ik zorgen om weer verhuizen en me plekje weer vinden bij iemand en ook dat de auto van het aupair gezin niet top meer is etc etc. Mike maakt zich zorgen over al zijn zieke naasten en dan vooral zijn broer. En hij was zijn gitaar het weekend ervoor vergeten bij Ben dus kon hij niet Busken en dus geen geld verdienen.

We waren beide wat down en dan komt ook de donkere wolk altijd wat dichterbij van het feit dat ik volgend jaar weer wegga. En dat ik dan niet zo makkelijk weer terug kan komen. En dat we elkaar dan heel lang of misschien wel nooit meer zullen zien. Op dat soort momenten voelen we elkaars verdriet. Onuitgesproken gevoelens die van onze gezichten zijn af te lezen. Dat we nog steeds intens genieten van alles wat we samen delen en meemaken is een feit. En dat is teveel om op te noemen. Zoveel mooie herinneringen nu al om nooit meer te vergeten. Maar ook steeds meer intense pijn van een onzekere relatie die door wetten en visums en onze roots van wonen en relaties waarschijnlijk geen toekomst heeft.

We worstelen beide met deze onzekere gevoelens. Durven ze niet goed uit te spreken naar elkaar. Maar Mike is sterk. Hij herpakt zichzelf altijd weer. En met zijn positieve energie brengt hij ook mijn positieve instelling weer naar boven. Kom op, schouders eronder en genieten. Niet onze dag en dagen laten overschaduwen door wat er nog niet is. Allebei worden we vrolijker als we erop uit trekken, dus we stappen in de landcruiser en we besluiten naar Perth city te gaan.

Ik woon hier nu een half jaar maar ben nog nooit in Perth centrum geweest. Het is een echte stad met hoge flatgebouwen en kantoren. Mike houd niet van de stad maar om mij een kijkje te geven rijden we er kris kras doorheen. Tja wat zal ik er eens van zeggen.  Het is een stad met veel verkeer, stoplichten en absoluut nergens de mogelijkheid om te parkeren. Ik maak wat foto's uit het raam van bijzondere gebouwen. En dan hebben we het eigenlijk wel gezien. Ik heb altijd gedacht dat ik wonen in een stad prettig zou vinden omdat je dan meer mogelijkheden hebt. Maar nu ik in Australië ben vind ik de natuur ook heel fijn en rustgevend. 🌲🌳🌼

We blijven dan ook niet lang en zoeken een plekje net buiten de stad waar Mike wat gaat magneet vissen. Hij heeft een grote magneet met een dik touw eraan. Dat gooit hij in de sloot of rivier en dan is de grap wat je soms naar boven haal. In Amsterdam heeft Mike dat ook gedaan in de grachten. En daar heeft hij heel wat euro's bij elkaar gemagneet. Vooral in de rosse buurt 🤣 En fietsen natuurlijk....Haha!! Mike kan een boek over al zijn avonturen schrijven denk ik! 😄

Terwijl Mike lekker aan het klooien is, zit ik heerlijk in het zonnetje te staren over het water. Veel dure jachten komen voorbij en ook een venetiaanse gondel. Ze verzinnen wat om geld te verdienen!! En geld zit er sowieso wel in Australië. Het bulkt er van de miljonairs. Ook rondom Perth staan huizen, nou zeg maar paleizen. Maar ik ben blij met Mike. Hij is niet rijk maar wel van geest. En ik leer zoveel van hem. Hij haalt het beste in me naar boven. Hij heeft het talent om me met het kleinste bloempje te laten stralen. Omdat hij het vol liefde geeft. Hij brengt altijd kleine kadootjes voor me mee. En hij weet exact wat ik mooi vind, van welke kleur ik hou en waar ik blij van word. Hij weet dat omdat hij goed oplet en echt in mij is geïnteresseerd. Ik vind dat heel bijzonder!! 🥰

S'avonds koken we samen in Ben zijn grote keuken eten voor ons 3e. Samen grutten in de keuken en lekkere dingen maken is een gezamenlijke hobby geworden. Muziekje op de achtergrond en af en toe even proeven van al dat lekkers. Wat begon als een beetje downdag is uiteindelijk toch weer een mooie bijzondere dag geworden. Het maakt me sterk om te vechten voor positiviteit. Te leren om tegenslagen te doorleven maar ook weer uit een gevoel te kunnen stappen. Dat er negatieve gedachten en gevoelens kunnen zijn maar dat jezelf de sleutel hebt om ze weer een positieve draai te geven. En dat ik mezelf blijf in alle situaties, de beetje gekke, lieve, enthousiaste, positieve, impulsieve en vol energie wendy!! 😄😘

Dikke knuffels voor iedereen!! 🌺

1. Esther Wolters:
    11 september 2020
    Mooi ☺️
  2. Petra:
    11 september 2020
    Mooi geschreven lieverd, ik voel met je mee😘
  3. Monique:
    12 september 2020
    Prachtig!!! je bent zo mooi van binnen en buiten lieve vriendin love you💖
  4. Wendy Muntjewerf:
    16 september 2020