Aubin grove september

16 september 2020 - Aubin Grove, Australië

Ik zit nu anderhalve week in mijn nieuwe onderkomen. En ik moet zeggen dat dit bijna de beste plek is in 2 jaar. Ik heb mijn eigen douche en wc. En mijn eigen koelkast. Het voelt als een luxe hotel kamer. De koelkast is wel een dingetje!! Ooit geslapen naast een koelkast.......dan weet je dat dit soort apparaten een bepaald geluid maken. Om de zoveel tijd slaat hij aan en ik moet zeggen, dat is best lastig als je in een verder stille kamer wil slapen. Mike heeft uitgepuzzeld dat we hem in de nacht best uit kunnen zetten. En dat hebben we ook gedaan afgelopen weekend. En als je er geen uren lange uitslaapweekendsessie van maak dan kan dat. Ik vraag me alleen af of het zo goed is voor de koelkast. Misschien weet mijn neef Antoine dat wel. 😅

En wat is het fijn dat Melissa het prima vind dat Mike bij me is in het weekend. Soms kan ik het nog niet echt geloven en daarom heb ik nog steeds mijn koffer niet helemaal uitgepakt. Ook omdat Leigh in het begin ook zo aardig was maar dat dit langzaamaan veranderde. 🤔 Melissa is een hard werkende,  alleenstaande moeder met dochter Melana van 10 jaar. Ze heeft haar eigen kinderdagverblijf aan huis. Ze vind het fijn om met mij over kinderen te praten en over haar leven. Vaak eten we nu samen en dat is best gezellig!! 😁 En ze heeft een oude hond genaamd onyx en een prachtige kat en een grappig fluitende vogel.

Afgelopen weekend hebben Mike en ik samen de buurt verkend. Het is een upper social class wijk en alle huizen zijn netjes en nieuw. Het is ook een nieuwe wijk. Melissa noemt het legoland. Het voelt een beetje te netjes aan zeg maar. Er word streng gecontroleerd door een ranger in de wijk of iedereen zich houd aan de afspraken. Dus iedereen heeft prachtig geknipte heggen en er ligt geen vuiltje op straat. Doet me denken aan een film die ik heb gezien. Weet natuurlijk niet meer hoe die heet. Was een horror volgens mij. Waar het dorp ook perfect was en de mensen ook. 🤖 Dus dat gevoel kreeg ik een beetje toen ik door de straten liep. Alsof iedereen achter hun fris gewassen gordijnen naar me zaten te loeren. En dat ze gelijk konden zien dat ik hier niet thuis hoorde. Haha....!! Met mijn vlechten en mijn tuinbroek.🤣

Ook de parken zijn prachtig aangelegd met mooie fonteinen. En borden dat het verboden is om de watervogels brood te voeren en een hele uitleg waarom niet. Zou ook wat voor in Nederland kunnen zijn, want brood is inderdaad best slecht voor die beesten. Ze gaan er eerder dood van. Maar als ik de parken in Nederland zie, zijn er nog voldoende watervogels. En misschien is dat brood voeren wel een natuurlijke manier om de populatie in de hand te houden.🦆🤔 Anyway.......we kwamen gelukkig ook een prachtig stuk ongerept natuurgebied tegen. Een prachtig bos met ook water. Een boswandeling doet een mens altijd goed vind ik.

Van al dat lopen krijg je honger en in Aubin grove is een bakker die,  je raad het al, allemaal prijzen heeft gewonnen voor de beste "pies" (hartige taarten). In het Nederlands staat er duidelijk iets anders 🤣 Dus 2 overheerlijke taarten geproefd bij de "perfecte" bakker.

Ik ga me hier vast wel thuis voelen en de buurt moet maar wennen aan Wendy met vlechten en tuinbroek. 😁

1. Antoine Huiberts:
    16 september 2020
    Leuk Wendy! Kus uit AP en het kan geen kwaad voor je koelkast hoor. Desnoods zet je er een tijdklok tussen.
    😘
  2. Wendy Muntjewerf:
    16 september 2020
    Hey lieve neef, thanks. Nu kan ik helemaal met een gerust hart gaan slapen. En tijdklok is ook een goed idee. Mis onze film avondjes. Volgend jaar maar 1 plannen om voor een heel jaar bij te praten. 🤪😘