Cuddle animal farm

9 september 2020 - Coolbellup, Australië

Mijn Nederlandse vriendin Anna heeft 3 dochters. De jongste Norah was vorige week jarig. En vanwege de open dag van de school waren alle kinderen vrij op maandag. Mooie gelegenheid om kinderfeestje te houden.

Nou is het aupair gezin niet zo van de feestjes en ze gaan dus ook nooit met de kinderen naar een kinderfeestje toe. Ik weet niet of dat te maken heeft met hun geloof of hun Filippijnse afkomst. Mango en manna hebben zelf ook nooit vriendjes over om mee te spelen en kinderfeestjes geven doen ze sowieso niet aan. Maar goed,  dit was een maandag dus mijn zorg voor de kinderen dag. En zo'n animal farm leek me superleuk voor de kids en stiekem ook voor mij. Ben dol op dieren en nu het lente aan het worden is, heb je kans op veel jong grut.

Ouders waren er eerst niet zo zeker van maar na veel uitleg over veiligheid en dat  Anna mijn vriendin is,  gingen ze toch overstag. Met extra kleding, handsanitizer en een goed humeur vertrokken we op tijd. Die farm was nogal ver weg zeg maar. Maar ondertussen ben ik aardig door de wol geverfd op de Australische wegen. Blijf klamme handjes hebben maar zonder hartkloppingen. Dus mega stap vooruit. 😅

Anna was zo blij dat ik er was en de kinderen hadden de tijd van hun leven. Anna had allemaal fruit op tafel gezet en rauwkost met hummus. Tja, blijft de Steiner school invloed. Ze had zelf "gezonde " taarten gebakken. En tussen de middag waren er broodjes met worst, ja ook vegetarisch op de BBQ. Anna zag er wat vermoeid uit. En dan denk ik ook weer terug aan alle kinderfeestjes die ik samen met John heb georganiseerd. Vermoeiend,  maar wel altijd superleuk. 😍

Ik help Anna zoveel ik kan en ondertussen hou ik de kinderen in de gaten. Vooral Manna geniet zichtbaar van het aaien van de cavia's. Ze is totaal niet bang en heeft het erg naar haar zin. Mango is wat onrustig en ook wat bangig. Daar kun je de beschermde opvoeding duidelijk zien. Maar ook in hemzelf zit altijd veel onrust. 🤯

Er zijn inderdaad veel jonge dieren geboren en als eerste mogen de kinderen van achter een hek de biggetjes de fles geven. Wat een herrie maken die beesten zeg. Zie filmpje.Maar de kinderen vinden het prachtig. En daarna mogen ze ook de jonge geitjes de fles geven. Alle kinderen krijgen een fles melk en dan gaat het hek open en zoeken de hongerige geitjes iemand uit. Eenmaal gekozen, dan blijft je dat geitje ook voeren. Switchen kan ziektes overbrengen. Manna haar geitje was wat ruw dus heb ik maar even geholpen. Zo schattig om zo'n klein beestje te voeren. Dan vergeet je even alles om je heen. Ik snap ook dat dieren en natuur veel voor je kan doen als mens. 😁🌳

Eigenlijk spreken de foto's voor zich over deze dag. En hij kwam veel te snel ten einde. Maar het was voor mij en de kinderen even heel fijn om uit de dagelijkse routine te stappen en samen zo'n leuke dag te hebben met elkaar.

Dus mocht je de gelegenheid hebben om even naar een boerderij te gaan met bv lammetjes. Gewoon doen!! Je word er heel blij van! 🐑🐇🦚🐥🌳🌺

1. Esther Wolters:
    9 september 2020
    Super leuk !
  2. Monique:
    9 september 2020
    Topdag Wen en Manna en Mango hebben iets beleeft wat ze niet snel zullen vergeten... 🤗🥰🐐🐖🍼