Oktober Halloween aubin grove

4 november 2020 - Aubin Grove, Australië

Afgelopen weekend hebben we Halloween gevierd voor het huis van Melissa. De hele zaterdag zijn we druk in de weer geweest met alle enge dingen ophangen rondom haar huis. Mike kwam rond een uur of 3 om bij de laatste dingen te helpen. Het is een mooi spinnenhuis geworden. Melissa had voor alle kinderen veel snoep in een grote bak en daar had ze ook rode gemaakte noodles in gedaan. En nep ogen haha.....!! 😈

Zelf ging ze met haar dochter Melana en vriendinnen langs de huizen. Heel veel huizen maken er met Halloween heel veel werk van. Ik was moe (wennen aan het warme weer) en daarom bleven Mike en ik bij het huis om alle trick en treat kinderen te verwelkomen. Ook de kinderen zagen er allemaal prachtig verkleed uit. Wat een werk maakt iedereen ervan. Ik had maar weer mijn vampieren jurk aangetrokken en Mike kreeg een cape om.

Er kwamen ontzettend veel kinderen en het deed me denken aan alle 11 novembers  bij omi. In Nederland is het vaak met 11 november balle weer. Regen, koud met verwaaide lampionnen. Daarom kozen veel mensen om naar het warme trappenhuis te gaan. Veel oude mensen en lekker binnen. De snoep was niet aan te slepen maar wat genoot Omi van al die kinderen. En ze vond het zo gezellig dat we kwamen helpen. Mooie en dierbare herinneringen!! 🍬

Nu zal 11 november er bij jullie ook weer anders uitzien. Even niet meer onbevangen genieten aan de deur van alle prachtig gezongen liedjes door kindjes uit de buurt. 😷In Australië is er niks van het corona gebeuren te zien. Zoveel mensen met elkaar op straat en tientallen kinderen die zich verdringen bij de snoepbak. Trick and treat!!! 🍭

Met al dat lekkers in de buurt is het verleidelijk om ook even wat te proeven. En er was voor ons ook genoeg te knabbelen zoals chips. Toen Melissa terug kwam met de hele vriendinnen club hebben we pizza besteld. De vader van een vriendin van Melana bleef ook mee eten. Hij bleek doof te zijn en Melissa kan wat gebaren. Maar Mike praat met iedereen en al gauw hebben de mannen via liplezen een heel gesprek. Trots op die man!! Ook de overbuurman Pete met zijn zoontje blijft gezellig. 🍕

We ruimen laat in de avond al heel veel spullen op want er is wat regen voorspeld. Maar vele handen maken licht werk. 🖐 In de nacht heb ik last van mijn buik en ben blij dat ik nu niet in de landcruiser slaap. Wc dichtbij is dan heeel fijn. Toch iets teveel chips, lollies, chocola, diverse pizza, wijn etc gegeten. 🥴 Eigen schuld!!

Gelukkig zondag niks op het programma. Shady, 1 van de bandleden wil even een time out. Zijn moeder is overleden maar hij heeft niet de mogelijkheid gehad om afscheid te nemen. Ze woont in Engeland en met het virus is het niet eenvoudig om langs te gaan. Moeilijke tijd voor veel mensen. Maar hij praat er wel over en dat is heel belangrijk. De bandvrienden hebben veel steun aan elkaar. 💫 verdriet en zorgen zijn er om te delen.

Verder gaat het met mij goed. Ik ben weer aardig in routine met de kinderen. Al vind ik 5 dagen werken nog steeds veel, maar dat komt ook door de vaak drukke weekenden. Mark de vader heeft een nieuwe baan gelukkig en zoveel beter dan zijn vorige baan. Dus hij is meer ontspannen wat weer effect heeft op de kinderen. Op donderdag zijn de kinderen om 1 uur uit school en dan probeer ik altijd wat leuks met ze te doen. Morgen gaan we bv naar de grote speeltuin in bibra Lake. Aishe,  de inwonende aupair heeft een baantje gevonden in fremantle. Dus ook zij lijkt wat meer haar draai in het leven te hebben gevonden. De kinderen weten dat het niet zo lang meer duurt dat ik weg ga bij ze. Heel soms popt dat ineens op en dan praten we erover. Maar kinderen leven in het nu en maken zich niet druk om de toekomst. Dat laten ze lekker aan ons over en gelijk hebben ze!! 😄