Moe, moe en moe!!

19 april 2020 - Perth, Australië

Woensdag 15 april.

Na al die dagen vrij moet er ook weer gewerkt worden. Ik hoor de kinderen al in de keuken......kom op Wendy!! Uit de veren en aan de slag. Ik merk dat ik moe ben en heb ook geen idee wat ik met de kinderen moet doen. Ik besluit in de middag eten te maken en naar het park te gaan voor een picknick!! We mogen niet naar de speeltuin maar we mogen wel op het gras zitten op het kleed!!

Onderweg naar het park stopt er een auto naast me!! Het is Leigh (van het voor het huis feestje) en ik ben echt verbaasd. Ze kwam net bij een vriendin vandaan die om de hoek woont. Ze wist dat ik op nr 60 woonde. Leigh woont eigenlijk best vlakbij mij. We wisselen Facebook gegevens uit zodat we elkaar kunnen messengere!! Ze wil graag met me koffie drinken en kletsen. Nou ik ook zeg!! Dat heb ik wel gemist, beetje Girlstalk!! ☺️

Ik heb gemerkt dat er trouwens veel honden zijn in Australië!! Echt bijna iedereen die ik nu ken heeft een hond. Rupert, Anne en Dave, Leigh en de buren. Het strand en de parken zijn vol met honden en ik hoor in de avond ook vaak honden blaffen. Echt een hondenland!! 🐶🐕🐩

In het park leven de kinderen zich heerlijk uit met een bal en een frisbee. Manna gebruikt het picknickkleed om Elza (van frozen)  te spelen. Ik zie haar ergens op de grond liggen en daarna komt ze huilend en schreeuwend op me af gerend. Ze blijkt op een mierenhoop te zijn gaan liggen. Ze zit onder de stekende mieren. Vlug trek ik al haar kleren uit en veeg alle mieren eraf. Vlug ook wat koud water op de beten. 🐜 Ik heb ook creme mee dus die smeer ik op alle beten. Arm kind!! We besluiten naar huis te gaan!! Het is mooi geweest voor vandaag!! Douchen en slapen!! We kijken stiekem spot (dribbel) op mijn telefoon!! De kinderen mogen geen tv kijken en daar ben ik het prima mee eens. Maar soms hebben we allemaal even een break nodig!! 🐶

Even voor de duidelijkheid,  de kinderen slapen nog steeds iedere middag van 4 uur tot ongeveer half 6. Daarna komen ouders thuis. Wisselt per dag hoe laat dat is. En dan bereiden ze zich voor op een kerkdienst achter de laptop!! Of bijbelstudie of well...Ik heb geen idee!! Daarna word er pas gegeten dus dat kan zo 21.00 zijn. Dus dan gaan de kinderen best laat naar bed. Vandaar hun nap in de middag. Wat vaak nogal een strijd is. Ik geef ze nu een massage terwijl ze naar een verhaaltje luisteren op mijn telefoon. Maar moeder vind dat ze daar niet teveel aan moeten wennen, aan die massage. Anders slapen ze straks niet meer zonder. Lastig allemaal!! Maar ik snap haar ook wel!! Maar zij heeft niet 5 dagen in de week die slaap strijd. Ik hoorde wel van mark dat heel misschien de scholen in mei weer open gaan. Oh wat zou dat fijn zijn zeg!! En zeker ook voor de kinderen!! En gooi die kerk dan ook maar weer open......haha!! Meer privacy for me!! ⛪

Donderdag 16 april

Ik ben nog meer moe dan de dag ervoor. Moeite om uit bed te komen en ook wat hoofdpijn.......moet ik me zorgen maken. 😬 Ik takel mezelf uit bed. Vandaag komt als het goed is Aishe, de vorige aupair om haar post op te halen. Ik besluit om samen met de kinderen in de winkel wat koekjes etc te kopen. Dat is wel gezellig voor als Aishe komt. Ik besluit met de auto te gaan. Het is een kippestukkie maar ik ben echt zo moe. Alsof ik een marathon heb gelopen. In de winkel kopen we gelijk ook zout zodat we weer klei kunnen maken.

Rond 14.00 zitten we klaar met warme chocomelk en koek maar geen Aishe!! Des te meer voor ons haha.....!! Na het douchen gaan we slapen en ik ook. De kinderen slapen met elkaar op een groot 2 persoons matras. En moeder ligt daar in de avond tussenin. Vader heeft een eigen kamer. Maar moeder kruipt er ook af en toe tussenuit om bij vader......tja, dunne muren en best genant. Misschien gaan ze voor een 3e. Wie zal het zeggen!! Maar heel raar om te horen, dat kan ik je wel zeggen. 🙈

Meestal kruip ik er dus ook tussen uit als de kinderen eenmaal slapen.  Maar ik ben te moe en blijf lekker liggen met een been van manna hier en een arm van mango daar. Hoe doet moeder dat.......??? 😴

Vrijdag 17 april

Nog 1 dagje Wendy!! You can do it!! Ik slaap gelukkig wel goed en veel ook, maar ik blijf moe. Ik zeg eerlijk tegen de kinderen dat ik me niet helemaal top voel. We gaan lekker kleien en ik doe het huishouden met de Australische slag haha.....!! We hebben veel lol met het kleien en we mixen kleuren. Vast ook leerzaam!! Ik maak zelfs paars!! Zie foto!! Mijn favouriete kleur!!

Uiteindelijk mixen we met aandrang van mango, alle kleuren door elkaar en wat krijg je dan........poep!! En dan komt het briljante idee om een drol te maken van klei en de ouders vanavond te foppen. Mango kan niet wachten op deze grote grap!! 💩

Na het slapen is moeder al in de keuken en mango en ik fluisteren saampjes!! Maar voor mango is de grap te groot en hij gooit het eruit. "We hebben poep gemaakt ". Moeder snapt er eerst niks van maar daarna laten we het zien. Ze lijkt het nog niet helemaal te snappen. Tja, niet iedereen heeft dezelfde humor. 🤔

Ok stap 2!! Dan de grap voor vader maar voortzetten. We besluiten de drol in vader zijn kamer te leggen naast zijn laptop. Want het 1e wat hij doet als hij thuiskomt is zijn laptop aanzetten. Voor jesus christ prayes!! Mango wacht met spanning en als vader thuiskomt gniffelen we samen in de gang. Maar er gebeurt niks. Ik wil naar binnen lopen om te kijken of hij het wel gezien heeft. Maar Mango zegt dat we papa nooit mogen storen. Nou ammehoela!! Dus ik loop naar binnen en zeg......Mark, heb je niks bijzonders gezien. Hij kijkt verschrikt rond. Nee dus!! En dan zie ik dat hij de bijbel, werkelijk waar, op de poep heeft gelegd en het dus nooit heeft gezien. Mike zei later nog, just focused on his religion mania!!

Maar goed, ik probeer Mark de grap uit te leggen!! Dat kinderen dat leuk vinden en dat het een spel is om mee te spelen. Iedere dag duiken de kinderen onder een kleedje om monsters te spelen en iedere dag ben ik weer superbang haha!! Ik kijk naar zijn gezicht terwijl ik de kleipoep van de bijbel afschraap!! Hij lijkt het allemaal niet te snappen. Ok, ga maar weer luisteren naar je bijbelstudie. Nu heb ik het wel even moeilijk om niet te oordelen!! 🤐

Mango staat nog steeds wat bedrempeld naast me!! Ik til hem op en geef hem een dikke knuffel!! We laten de drol eerst hard worden en leggen hem dan op straat. Laten we voorbijgangers schrikken. Mango zijn ogen beginnen alweer te stralen. En hij begint weer te praten zonder ooit te stoppen. Beetje als mees.....haha!! Altijd vol ideeën.

Manna word wakker en als ze net wakker is, is ze wat grumpy!! Moeder wil haar optillen maar ze loopt gelijk naar mij. Ik til haar op en knuffel haar. Moeder wil haar overnemen maar dat wil manna niet. Dus dat was even een pijnlijk moment!! Ik vertel haar dat ik zo trots ben op haar kinderen omdat ze zo lief voor me waren vandaag. Omdat ik heel moe was. Mango straalt en manna geeft me een dikke kus. Daar doe je het allemaal voor. Maar nu zijn het weer jullie kinderen voor een paar dagen!! Ik ga douchen en val zonder eten om 21.00 al in slaap. Gelukkig had ik een grote lunch genomen. Rijst, bonen, kip en avocado.

Lees nog net een apje van Mike!! Morgen weer groundhog day!! 🤣🤣 11 uur komt hij me weer ophalen bij woolworth om bij Rupert klussen te gaan doen!! Ik hoop dat ik me dan wat beter voel. En dat hij door de roadblocks komt. Aan de ene kant wil ik hem graag zien en weg uit het huis maar aan de andere kant wil ik ook even rust. Dus dat app ik dan ook maar eerlijk. Mike geeft aan dat ik echt geen klussen hoeft te doen voor Rupert. Dat ik ook lekker in de landcruiser kan gaan liggen. We gaan het zien!! 😴

1. Monique:
    19 april 2020
    Jeetje Wen wat een uiteenlopende gedachten en gevoelens leveren je verhalen op wat betreft de opvoeding etc etc... Maar moest erg lachen om jullie 💩en de dunne muren.... Weet je nog in de Vrouwsteenlaan....waarschijnlijk ook dunne plafonds🙊🙄
  2. Esther Wolters:
    19 april 2020
    Wat een heerlijke tuin zeg !
    Jaloers 😬
  3. Wendy Muntjewerf:
    20 april 2020
    Ja die tuin is een paradijsje!! Heel rustgevend!! Maar toch zie je dat best veel hier. Allemaal vrijstaande huizen met grote tuinen. En allemaal bungalows. Niemand heeft hier een 2e verdieping!! Ook best bijzonder!! Maar ja, ruimte zat hier in dit land. Ik vind het nog steeds een prachtig land!!
  4. Adrienne:
    20 april 2020
    Pfff het is toch wel een toestand met dat geloof hoor! Snap echt dat je afentoe ff op je tanden moet bijten😬 zou wat voor mij zijn😉 En de dunne muren.......awkward🙊🤣hahaha
  5. Wendy Muntjewerf:
    20 april 2020
    Haha....ja zou zeker wat voor jou zijn. Maar misschien ga ik bij Leigh wonen. Die woont hier vlakbij en ze heeft me een kamer aangeboden. Die heeft ook echt een prachtig huis. Dan heb ik iets meer privacy en rust. 😊 Dikke knuffel Sis en mis je wel hoor!! Ik ben nog maar paar maandjes weg maar het lijkt veel langer. Maar dat komt omdat ik zoveel meemaak denk. 🥰♥️😘
  6. Adrienne:
    20 april 2020
    Nou ik mis jou ook hoor!!😘💜 O dat zou super fijn zijn als je daar een kamer zou kunnen krijgen!!🙏 Ik lees het wel weer in je verhalen. Dikke kuss🥰💋