2e paasdag, werkdag

14 april 2020 - Perth, Australië

Maandag 13 april

Godzijdank heerlijk geslapen!! Was ook echt moe van de lange, maar gezellige avond en de wijn hielp ook mee. Met onze ochtendhoofden zitten we voor de truck en Mike probeert wat ontbijt klaar te maken. Dan komt Leigh met heerlijke koffie. Ze vind onze slaaphoofden wel een foto waard dus tja.....aanschouw ons ontbijt tafereel!! 😅

Dan opruimen, werkkleding aan en naar fremantle!! Werk aan de winkel!! We hebben eigenlijk nog wel trek in een bakkie koffie dus we rijden langs de Mac. Ik doe suiker in Mike zijn koffie en geef de beker terug. Maar ik heb de deksel er niet goed opgedaan en veel koffie valt over hem heen!! Oh jee.....Hij schrikt van de warmte maar blijft verder de kalmheid zelf. Dat vind ik een goed teken. Wel heet ik nu trouble tinker omdat ik ook alles kwijt maak in zijn truck en zijn mobiel ineens veel trager werkt. Tja......I told You!!

We arriveren bij Dave en Anne!! De 1e klus is weer op het dak. Takken wegknippen die teveel tegen het dak aanduwen en geluid maken. Ik ga mee het dak op. Het uitzicht blijft prachtig!! Zie foto!! Maar als ik zie wat voor enge capriolen Mike uithaalt, staat mijn hart af en toe stil. Hij moet ook nog wat schilderen dus ik besluit niet langer op het dak te blijven maar het boek van de roadtrip uit de truck te halen en wat te gaan lezen.

Als ik dat aangeef aan Dave en Anne word ik opeens helemaal in de watten gelegd!! Ik mag op het terras zitten met boven me hoofd de ventilator aan!! Uitzicht op hun prachtige zwembad. Ik krijg thee en cake en Dave komt me ook nog even gezelschap houden. Hij is toch wel nieuwsgierig naar wie ik ben en hoe ik zo in Australië ben beland!! Hij luisterd gefascineerd naar al mijn verhalen. Als Mike klaar is met de klus krijgen we ook nog een heerlijke lunch!! Zo lief!! Tosties met kaas en tomaat en ham. Vegetarisch zijn is hier bijna een onmogelijke opgave!!

Dan gaan we naar Rupert!! Die heeft al gehoord dat we June gisteren hebben opgebeld!! Ben ik nog vergeten te vertellen!! Mike belde de vrouw van Rupert die in het ziekenhuis ligt en hij gaf de telefoon ook aan mij. Ik heb een heel tijd met haar gesproken. Over hun prachtige tuin en haar mooie schilderijen. En dat ik hoop dat ik haar gauw in het echt zal ontmoeten. Rupert verteld dat ze daar heel blij om was en dat ze nu ook iets heeft om naar uit te kijken!! Dat zoiets simpels toch veel kan doen. Ik ben er blij om en ik zie dat Mike trots naar me kijkt.

Mike en Rupert gaan samen verder aan de pijp bij de goot. Ik krijg een schilderklus. Ok.....schilderen!! Dat is niet mijn sterkste kant!! Ik kledder er volgens John altijd veel te veel verf op omdat ik geen geduld heb. Het blijkt een muur te zijn die wat afbladerd!! Het moet ooit goed gedaan worden maar nu maar even alleen voor het gezicht. En het mag lekker dik!! Thankgod!!

Er staat een pot met een plant in de weg. Dus ik schuif de plant wat opzij en veeg met mijn hand wat vuil weg bij de muur vandaan. Maar achter potten leven beesten Wendy........En je bent in Australië!! Want ineens komt er een vette dikke spin tevoorschijn. Eh.....ben ik daar net met mijn hand geweest. Even blijf ik doodstil zitten. Er zijn namelijk nogal wat nare spinnen in Australië. En ik heb geen idee wat voor spin dit is. En ik wil de mannen ook niet storen. Gebiologeerd staar ik naar de spin. Ik weet nog wel dat rood niet goed is.  Deze spin heeft geen rood. En terwijl ik dat allemaal bedenk wandeld de spin weg en verdwijnt in een gat in de stenen trap. Dat geeft me iets meer vertrouwen maar echt ontspannen schilderen is er niet meer bij.

De middag vliegt voorbij en na koffie met 10 koekjes. Die ik verplicht moet opeten van Rupert, is het tijd om afscheid te nemen!! Dag lieve Rupert, groetjes aan June. Misschien tot volgend weekend!! Want er zijn nog genoeg klussen te doen.  En vast ook genoeg spinnen in die tuin.......bedenk ik me nu!!

Mike zet me weer af vlakbij het huis waar ik woon.  We zijn weer allebei stil. Dan zegt hij: You have a gift to make people happy!! Ik heb even geen woorden en zeg dat dus maar. We nemen afscheid en Mike gaat weer proberen om me volgend weekend te zien. Dag lieve Mike, bedankt voor een bijzonder paasweekend!!

Bij het huis hoor ik de kinderen al weer druk kletsen en ze zijn blij dat ik er weer ben. Ik ben moe van alle indrukken. Gelukkig morgen nog vrij. Dat word dus een schrijfdagje!!

Veel leesplezier iedereen en bedankt voor de lieve reacties steeds. Dat doet me goed!! Knuf knuf!! 😘🧚‍♂️

1. Esther Wolters:
    14 april 2020
    Zou wel eens een kijkje willen nemen in die tuin bij Rupert. Vast erg mooi !
  2. Wendy Muntjewerf:
    14 april 2020
    Ja het is prachtig. Ik heb al veel foto's genomen. Echt overal rondom het huis staan planten en potten. Je zou het inderdaad ook prachtig vinden.
  3. Esther Wolters:
    14 april 2020
    O ja en je haar zit super 😇
  4. Gudi:
    4 blogs op één dag! Geweldig Wen, wat een mooie verhalen😘😍
  5. Adrienne:
    14 april 2020
    Super leuke verhalen weer zus!😁 wat een avonturen allemaal! Je ziet er stralend uit🥰💜
  6. Maureen:
    15 april 2020
    Je hebt niet alleen de gave mensen gelukkig te maken maar ook om avonturen te vinden! Sjees wat een verhalen allemaal... Ik vind het niet zo gek dat je geëmotioneerd bent geraakt! Het is best veel weer ;-) Maar geniet er maar van schat... lieve groet!
  7. Wendy Muntjewerf:
    15 april 2020
    Ah wat ben je ook een lieverd!! Dankjewel, echt dit is zo fijn om te lezen!! Ja ik probeer me er stoer doorheen te slaan, maar soms komt ineens een soort besef ofzo. Dat ik in deze rare tijd wel erg ver weg zit!! Dan mis je iemand om even "makkelijk " mee te kletsen. Thanks!! 😘
  8. Maureen:
    Kan zo ook dus! ;-)