Groundhog weekend!!

19 april 2020 - Perth, Australië

Zaterdag

Ik heb goed geslapen en voel me iets beter!! Maar het weer is omgeslagen en het regent. Ik heb geen paraplu en geen regenjas!! En woolworth is best een eindje lopen. Ik vraag Mike toch maar wat dichterbij het huis te parkeren. Kan ik vanuit het huis naar de landcruiser rennen. Fijn om weer even samen te zijn!! 😊

Bij Rupert heerst er een opgetogen sfeer want June zijn vrouw komt naar huis. De rest van haar nekletsel mag ze thuis laten herstellen. Dat is heel goed nieuws!! Rupert is dan ook in opgewekte sfeer. Hij wil graag dat Mike hem helpt met een tv antenne op het dak. Die is eraf gewaaid en hij wil met June wel tv kúnnen kijken. Gelukkig is het even droog en help ik met het vasthouden van de ladder. Hele belangrijke klus!! Ondertussen hijs ik continu mijn broek omhoog. Geen bretels meegenomen!! 🧐

Na veel gedoe staat de antenne uiteindelijk als een huis. En is het tijd voor lunch. Mike en ik hebben avacado's en Rupert kaas en tomaat. Meer heb je niet nodig voor een heerlijke lunch. En een gek eetbaar blaadje uit de tuin. Waar ik de naam natuurlijk van ben vergeten. Zie foto....!! Hele aparte smaak!! 🥬

Dan heeft Rupert een kadootje voor me!! He.....voor mij??? Het blijkt een paar bretels te zijn en een t-shirt van de duyfken!! Oh my god,  ik ben echt zo verbaasd en blij. Het liefst wil ik Rupert knuffelen maar dat houden we nog maar even tegoed!! Ik voel me vereerd!! Mike gaat nog een schilderklus doen en ik blijf op het prachtige terras zitten en maak nog wat foto's van de prachtige  tuin. 🌳🌱

Dan komt June thuis en kunnen we haar eindelijk ontmoeten. Het is even kort en van een afstand, maar we zijn allemaal blij!! Blij met elkaar en het leven!! We stralen alle 4. Gewoon om de liefde en dat we elkaar allemaal hebben leren kennen!! We nemen afscheid en beloven volgende week weer even binnen te wippen. Dan heeft Mike weer een klus bij Dave en Anne.

Mike en ik gaan weer op weg voor take away eten. Nu naar scarbourough beach!! Populair strand voor jongeren. Nu vrij verlaten maar wel leuk om even te zien!! We kijken bij de vissers zie foto en halen pizza bij een take away!! Lam, yoghurt en feta pizza!! Wow,  dat is een bijzondere combinatie maar ontzettend lekker!! We eten en kijken ondertussen over het strand. Ik vertel wat meer over mijn leven. Steeds kleine beetjes,  ineens is maybe wat to much!! Mike is lief en toont veel begrip!! We rijden ook nog even naar kingspark. Waar we met mijn verjaardag zijn geweest. Het uitzicht is nu adembenemend vanwege alle lichten. Zie foto's!! Daarna zijn we echt moe en rijden naar onze parkplek voor de nacht!! Na een wijntje luisteren we naar de sprinkels die het gras nat houden. Best gezellig geluid!! En dan begint het ook weer te regenen en dat maakt het extra knus!! 🌧

De volgende ochtend heeft Mike een verrassing voor me!! Hij heeft een song gemaakt over mij en voor mij. Ik ben onder de indruk!! Dat voelt wel heel speciaal!! De song heet Jumper. En het gaat over nou, eigenlijk moet je het gewoon luisteren. Hoe hij me heeft ontmoet en dat ik de sprong heb durven wagen en het licht op mijn haar en mijn lach. En onze problemen met de covid!! Ik luister en lach en krijg toch kippevel!! Zo bijzonder dit!! Ik vind het heel mooi!! Ben vergeten te vragen of hij hem naar me door wil sturen!! Maar dat komt vast nog. Nu houden we het nog even voor onszelf!! 😍

We rijden langs de Mac voor koffie en dan naar south beach voor ontbijt. Onze favouriete plekje op het gras bij het strand. Daar kunnen we ook weer even douchen!! Hoe erg het ook behelpen is allemaal, ik hou ervan!! Het gevoel van vrijheid en altijd buiten zijn in de natuur!! Mike heeft nog steeds grootste plannen om na de covid rond Australië te reizen om mij van alles te laten zien. Nou ja, een deel van Australië want my god wat is dit land groot. We gaan het zien, ik leef nog steeds van dag tot dag!! Al is zijn enthousiasme wel aanstekelijk!! Mike is een wandelende encyclopedie!! Hij weet overal wel iets over te vertellen!! En hij is altijd vrolijk. Nou bijna dan!! Je moet het wel bont maken om hem geïrriteerd te krijgen.

We rijden na ontbijt/vroege lunch naar een uitkijkpost hoog in fremantle.  We kletsen daar een tijd met een backpacker!! Mike wisselt telefoon nummers met hem uit omdat hij ook muziek maakt. Als laatste gaan we nog even op de koffie bij Leigh!! Daar is diane ook, maar ze heet eigenlijk Nadena!! Ok, verkeerd verstaan!! Ze is nu Gelukkig een stuk rustiger!! Mike verteld over de song die hij voor me heeft geschreven. De dames zijn onder de indruk en ik zit stil en bloos!! Zoveel aandacht is iets to much!! Mike zet me weer af bij woolworth zodat ik nog een klein boodschapje kan doen. Oe.....even lastig om afscheid te nemen!! Mike ziet het gelijk en vraagt of ik ok ben. Ja, ik denk het wel. Het is weer veel om te verwerken. Maar ik ben ok. Ik kan dit!! I'm a jumper!!

Lieve allemaal,  hou jullie goed in deze crazy tijd!! Dikke knuffels van mij!! 😘

1. Rens rezelman:
    19 april 2020
    mooi Wen hier heerlijk zonnig San en Sjaak nog steeds locked
  2. Wendy Muntjewerf:
    20 april 2020
    Als je ze uiteindelijk toch spreekt, doe dan groetjes van mij!! En gelukkig dat het mooi weer nu ook word bij jullie!! 😘
  3. Adrienne:
    Mooi allemaal weer🥰🙏
  4. Pieter:
    20 april 2020
    Mooie verhalen wen en wat maak je veel mee....! Lekker genieten en stay safe he ....💞