Lang weekend eind mei

5 juni 2020 - Perth, Australië

Het is even schakelen om nu ineens weer een vrolijke blog te schrijven over het afgelopen weekend terwijl er zoveel gaande is in mijn familie maar ook in de wereld. Ik weet wel dat het leven weer doorgaat en dat we mooie herinneringen koesteren. Dus ik ga toch mijn belevenissen weer opschrijven. Ook al voelt het wat ongepast ofzo. En ik kwam er ook achter dat ik in het huis van Leigh mijn blog niet meer kan openen. Voorheen kon ik hem wel openen maar niet versturen. Dus kon ik de avonden mijn blog schrijven. Nu opent hij raadselachtig niet meer. Dus qua schrijven kom ik nu in tijdnood en loop ik straks achter de feiten aan. Maar dan weten jullie dat het dus soms wat langer duurt voor de volgende blog is geschreven.

Zaterdag was de verjaardag van Mike zijn zus Ruth. Ze werd 40. En de hele family was aanwezig bij de lunch. Voor mij dus wel beetje spannend!! Margaret maakt altijd de taart en toegespitst op de persoon. Dit keer heeft ze een canon camera gemaakt en ik dacht werkelijk eerst dat hij echt was. Wat een talent!! Ze kan zo op tv meedoen met holland bakt........of Australië bakt haha....!! Ik kon mijn ogen niet geloven, zo gedetailleerd!! Zie foto.

Ik maak met bijna iedereen een praatje. Echt een Australische familie. Maar allemaal heel aardig!! Zijn moeder praat honderduit en Mike zegt dat ze dat altijd doet als ze zenuwachtig is. Opeens zie ik dat bijna alle broers en ook vader naast elkaar staan. Dat vraagt om een foto dus ik tik Margaret aan om het mooi vast te leggen. Op de foto zie je van links naar rechts eerst Mike, Phil, vader Barnett, John en de oudste van het gezin Roy. Zo grappig om al die broers zo samen te zien. Boven een vuur word een Hongaarse goulash bereid. Gemaakt door de man van Ruth, Victor. Hij is van origine Hongaars.  Dus tja.....!! Het smaakt in ieder geval zalig!! De taart fototoestel staat gericht op de pan op het vuur en die foto is ook op het fototoestel te zien. Waanzinnig detail ook weer!! Na het aansnijden van de taart en het eten ervan, maakt Margaret ook nog een foto van Mike en mij. Hij is alleen een beetje vreemd qua licht. En ik heb zwarte tanden door de taart.....haha!! 🤣🤣

Binnen word nog een groepsfoto genomen van ons allemaal. Eh......wie het allemaal zijn. Teveel om op te noemen. We nemen afscheid en gaan tevreden weer naar huis Leigh!! Oh ja,  geen Leigh. En wat doe je dan samen als je het huis voor je alleen hebt. 🤪 Precies, scrabble met wijn en toastjes!! Ik heb een heel leuk woord gemaakt!! Rara....welk woord is dat!! Zie foto.

Zondag hebben we wederom een lunch bij shady. Iemand van de band. Zijn vrouw Maggie is Chinees en kan heerlijk koken. Ik stel voor om te rijden en dat we Wokka ook ophalen. Mijn rode Volkswagen is niet zo groot en het is dan ook proppen om drie mensen +2 gitaren erin te krijgen. Maar het lukt!!  Dan kunnen zij met de band een biertje drinken.  We worden helemaal vol gepropt met lekkers door Maggie. Zie foto. Er is nog een vriend genaamd Neefsie. De boys gaan in de garage nog even oefenen en ik film wat en maak wat foto's. Op het filmpje is ook Melissa te zien. De 5 jaar oude dochter van Maggie en Shady. Ze vind mijn haar zo mooi en ze wil zelf ook heel lang haar. Tonnetje rond proppen we ons weer in de Volkswagen na een ontzettende leuke middag. Maar.....het is nu donker en ik rij toch met flink wat stress naar huis. Eerst weer Wokka afzetten en dan nog 20 min naar huis Leigh.

Mike snapt mijn stress en maakt thuis de buitenkachel aan en schenkt wijn in. Avondeten hoeven we allebei niet meer. We luisteren naar wat opgenomen nummers en bedenken wat we morgen willen gaan doen. Ik wil Mike tracteren op koffie en een croissant bij de wild bakkery. Mijn favouriete tent toen ik net in Australië kwam. En ik wil graag even naar Rupert en June.

De volgende ochtend rijden we naar fremantle. Maar tot mijn teleurstelling is de wild bakkery gesloten. We wandelen wat door de straten en Mike neemt nog een foto van mij bij een muurschildering. Alles gaat langzaam weer wat meer leven. Winkeltjes zijn weer open en al gauw vinden we een koffietentje. Ze hebben daar ook verse carrotcake en we nemen ook wat mee voor Rupert en June.

Rupert is blij ons te zien. En het gaat met June ook ietsje beter. Ze heeft wel nog een kraag om. Als Mike verteld dat we samen op vakantie gaan, kan Rupert niet meer stoppen met praten. Hij verteld over alle plaatsen die we vooral moeten bezoeken. En hij laat ook schilderijen zien die June heeft gemaakt van een prachtige plaatsen. Zie foto. Alle plaatsen hebben aboriginal achtige namen zoals Wyloo, waar het zand rood is en als je daar doorheen rijd, alles ook rood word. De auto, je haar, kleren, alles. 😝 En Karajini en parraburdoo daar is in de buurt volgens mij een mijn. Want Rupert kent die mensen van die mijn en hij gaat proberen te regelen dat we ook daadwerkelijk daar naar kristallen mogen zoeken. Veel ametist en andere prachtige stenen. Rupert haalt bijna zijn huis leeg om ons al zijn schatten te laten zien die hij daar heeft gevonden. We blijven niet lang want dat is te vermoeiend voor June. Leigh is ook weer thuis en vol verhalen. Mike kookt voor ons en dan is het lange weekend al weer voorbij. Dat gaat altijd sneller dan je verwacht!! Mike krijgt nog wat apjes van zijn familie en ik ben goedgekeurd haha....!! Toch fijn om te horen.

Dag lieve allemaal!! Liefs van mij!! Xxx🦘