Herdenking ome Piet

9 juni 2020 - Perth, Australië

De afgelopen week verloopt met ups en downs.  Ik mis iedereen in Nederland en ik besluit daarom niet zaterdag als soundengineer te fungeren bij de band maar er even alleen op uit te gaan. Op mijn eigen manier stilstaan bij mijn lieve oom. Maar eerst heb ik donderdag nog een speeldate staan met Sam, de moeder van Amelio. Mango en Amelio zitten bij elkaar in de klas en zijn dikke vrienden. Sam is een aardige vrouw dus qua afleiding lijkt het me wel gezellig!! Ze rijd donderdag na school achter mij aan naar het huis van Mango en manna. Sam heeft heerlijke sushi gemaakt en ik een salade met brood en perenflappen. 🍐🍱zie foto's. De kinderen genieten en Sam en ik kletsen over van alles en nog wat!!

Zaterdag vertrek ik al op tijd naar fremantle!! Ik parkeer bij southbeach en haal eerst een lekkere koffie. Al drinkend loop ik naar een winkelcentrum in de buurt. Er is daar een 2e hands winkel waar ik graag even wil kijken. Maar......deze winkel is nog in lockdown!! Dat valt tegen want ik heb voor de vakantie toch echt nog wat kleding nodig. Volgende keer beter!! Ik ga op zoek naar een bloem voor Piet. Ik wil die symbolisch in de zee gooien en hem zo herdenken.  Maar in de supermarkten heb je alleen maar grote boeketten!! Ook beetje raar om een heel boeket in de zee te gooien!! Ok Wen, je bent in Australië. Overal natuur om je heen dus daar moet toch wat te vinden zijn.

Ik breng mezelf in een open nieuwsgierige alerte state of mind.  Ik probeer nergens aan te denken maar wel oplettend om me heen te kijken. (Geleerd tijdens mijn ayuasca sessie) En al snel zie ik bij een boom een paar schattige gele bloemetjes. Precies goed en ook nog geel. Ik loop verder en zie hoog op een muur ook nog een prachtige muurschildering!! Een klein kindje kijkt door een raam naar de wereld die op hem wacht. Ik maak snel een foto en voel me ondanks alles nu dankbaar met deze kadootjes. Om naar het strand te gaan loop ik via een park. Ik blijf me verbazen over de prachtige bomen. Hun wortels lijken op voeten van dinosaurussen. Zie foto's en ik blijf gebiologeerd staan kijken.

Uiteindelijk op het strand pak ik daar mijn moment en gooi de lieve bloemetjes in de zee. Dag lieve oom. Rust zacht en ik hou van jou!! Ik zit op mijn handdoek en laat mijn tranen stromen. En dan komt er een gezin het strand oplopen. Het kleine meisje heeft een vlieger bij zich en gooit die in de lucht. Dan volgen er nog meer tranen want het blijkt een vlinder te zijn. Ik maak foto's van de dansende vlinder en denk aan de gele caterpillar. Wat mooi symbolisch op dit moment!! Een rups verdwijnt maar de vlinder danst vrolijk in de lucht. Dan kijk ik naar de wolken en zie hoe de zon probeert door de wolken te schijnen. En in de wolken zie ik de vorm van een hart om het licht heen. Mijn tranen stromen nog steeds maar het voelt nu ook goed. Een mooier afscheid had ik zelf niet kunnen bedenken!! Zie alle bijzondere foto's. 🐛🦋♥️🐚

Rond 5 uur ben ik weer bij Leigh en haalt Mike me daar op. Omdat Leigh geen WiFi heeft om de uitvaart te volgen gaan we naar Wokka. Vriend van Mike van de band. Daar kan ik op zijn computer alles goed volgen. Mooie liedjes die bij hem paste en prachtig gesproken door iedereen. Vooral Marjo!! Het gemis komt wel even binnen zo aan de andere kant van de wereld. Wat zou ik graag iedereen nu even knuffelen. Maar zo blij dat ik er op deze manier toch bij kon zijn.  Mike heeft daarna gelukkig een lieve knuffel voor me en een glaasje wijn. En samen met Wokka maken we er evengoed nog een gezellige avond van. Vanwege ietsje teveel wijn, blijven we bij Wokka op de oprit.  Snachts onweert het behoorlijk met felle lichtflitsen. Ik kijk er naar door het gordijn van de landcruiser. Een bijzondere afsluiting van een heel speciale dag!!⚡🌩🌌🌟

Van reisblog naar fotoboek

4. Esther Wolters:
    Mooi !
  5. Monique:
    9 juni 2020
    "Mooier" en bijzonderder had je ome Piet niet kunnen eren....💖
  6. Monique:
    Bijzonder en lief Wen 💖