Laatste weken in Australia. Juli 2023

7 augustus 2023 - Perth, Australië

En dan is het tijd voor vele "laatste" momenten in Australia. En ook de laatste week met Mahala. We hebben niet echt iets bijzonders gedaan maar alle momenten zijn bijzonder met een meisje van net 3. Ze neemt je mee in haar wereld van verwondering, van zingen op de schommel, kriebel spelletjes na het bad en de vele fantasie verhalen die we samen verzinnen. In de speeltuin staat een groot beeld van een man en altijd als we naar de speeltuin gaan groeten we de man en vertellen we hem hoe het met ons gaat en wat we gaan doen. Ik zal haar missen, het kleine, krulharige ontdeugende, vrolijke meisje. Ze gaf me lieve knuffels en kushandjes bij het weggaan, in totale onschuldige onwetendheid dat we elkaar waarschijnlijk nooit meer zullen zien.

Dag lieve Mahala!! Bedankt voor alle bijzondere momenten die je me hebt gegeven. ♥️

Ik verblijf het weekend bij Lisa en zaterdag heb ik een afscheid lunch met vriendinnen. Jammergenoeg heeft mijn nederlandse vriendin Anna een detox weekend in Melbourne. En op het allerlaatst zegt ook mijn franse vriendin Amelie af. Dus ik heb wat kaneelstokken over haha!! Maar met Lisa en Melissa en mijn Hollandse appeltaart is het ook erg gezellig!! Ik heb kindermaskers gekocht en daarachterop lieve dingen geschreven en wat life quotes. Blijf een beetje kind, speel, geniet en neem het leven niet te seriously!! Een masker in het leven dragen we allemaal maar jullie hebben geen masker nodig, because you are beautiful souls without it. ❤️

Maskers op en kaneelstokken in de hand leveren grappige foto's op. See for yourself haha!! 2 bijzondere vrouwen die in hun eentje hard werken om hun hoofd boven water te houden maar met een enorm Groot hart en ze hebben altijd plaats voor mij in hun leven. Ik ben hun heel dankbaar. Zij gaven me een thuis en dat zal ik nooit vergeten. Lisa komt een keer naar nederland en ik zal haar met open armen ontvangen!! Dag lieve vriendinnen, ik hoop jullie ooit nog weer te zien. 🙋‍♀️💕

Na de lunch doe ik bij Lisa een middagdutje. Mijn long covid is nog steeds hetzelfde. Weinig energie, snel moe, altijd hoofdpijn en zwaar gevoel in mijn voorhoofd. Je leert ermee leven. Mike komt me ophalen tegen de avond en ik trakteer hem op een etentje alvast voor zijn verjaardag. Nepalese food, beetje to spicy for me maar Mike loves it!! Daarna gaan we samen met zus, broer en schoonzus van Mike naar de lightshow in kingspark Perth. In de botanische tuin met prachtige bomen loop je door een parcour van licht objecten. Ondersteunt door mystical music.

Ik geniet, wat is dit prachtig. Maar ik word ook wat duizelig. In het donker lopen en kijken naar licht objects vind mijn hoofd niet fijn. Ik zwalk onvast en langzaam als een persoon die teveel heeft gedronken. Ik hou steeds Mike vast om niet te vallen. Het kost me enorm veel inspanning en energie. Aan het einde van het parcour vol bijzondere licht momenten nemen we dan ook snel afscheid van iedereen. Het was een (te) lange dag, maar ook een dag om nooit te vergeten. 🙏

De volgende dag rijden Mike en ik van Lisa naar Toodyay. Daar vieren we maandag Mike zijn verjaardag met zijn ouders en geef ik hem sambal oelek als kado uit de nederlandse shop en eten we bokkepootjes!! 😁 Op dinsdag (zijn eigelijke verjaardag) rijden we naar Kalbarri!! Het is een dag rijden maar bij aankomst worden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang. En hebben Tony en Ann een heerlijke maaltijd voor ons en zijn we allemaal blij elkaar weer te zien. Moe maar very happy Val ik in slaap in ons eigen huisje met schone lakens en uitzicht op de zee en het dorp!! 🌄💕

We zijn nu nog steeds in Kalbarri waar ik in mijn volgende blog meer over zal vertellen!! Ik kom hier tot rust, veel slapen, wandelen, lezen etc. 😀

Liefs van mij!! 😘🌞❤️

1. Corine hoogvorst:
    7 augustus 2023
    Misschien een beetje egoistisch van me maar ik ben blij dat je weer bij ons bent kan ik je weer in mij armen sluiten. Ik heb veel te vertellen. En geniet nog even een paar dagen. Schat. Xxx corine
  2. Wendy Muntjewerf:
    8 augustus 2023
    Ah lief ben je!!♥️ En het duurt inderdaad niet lang meer. Dan gaan we elkaar zeker zien. 😘