Laatste week als aupair!! Ma 14 dec.

21 december 2020 - Aubin Grove, Australië

En dan is die laatste week er ineens als aupair. Ik heb voor de leerkrachten en vrienden die ik heb gemaakt op de school kaartjes gemaakt met een kleine amytist steen erbij. Als afscheid van een mooie en bijzondere tijd. Maandag al veel hugs ontvangen. Er was in de middag een tea met lekkers georganiseerd. Elke ouder van de rose group had iets kleins van hout geknutseld als kado. Miniatuur stoeltjes en tafels. Ik heb samen met Mike een klein huisje geknutseld met een grote gumtree noot als dak. Het dak zit los zodat de kinderen er mee kunnen spelen. Je zou zeggen, doen de ouders van mango en manna daar niet iets mee. Maar dat heb ik gedurende de bijna 10 maanden losgelaten. Ouders hebben andere prioriteiten op hun lijstje staan. Werk, kerk, sport en kerk. En oh ja,  we hebben ook nog kinderen. Zoiets!!

Alle kinderen hebben een prachtig lied gezongen samen met Anna de leerkracht. Tja dan hou je het natuurlijk in deze toch wat emotionele tijd niet droog. Gelukkig was de moeder van Henry naast me ook aan het snotteren. En kreeg ik lief een tissue van haar. And again op veel te kleine stoeltjes (Steiner school doet niet aan ergonomie, maar leerkracht Anna zit gemakkelijk op de grond in een soort yoga houding dus dat verklaard alweer een hoop) thee gedronken met allerlei lekkers. 🍰☕

Dinsdag was de crowning of Mango. Een lief ritueel omdat hij nu kleuter af is en naar groep 1 gaat. En jawel, voor het ritueel heeft zowel Sif als Mark een paar uurtjes vrij genomen. Alle ouders zitten in de grote aula. Er is een prachtige erehaag gemaakt met allemaal bloemen. De leerkracht zegt bij ieder kind een speciaal versje op en dan krijgt het kind een gouden kroon op. En dan loopt het kind dapper onder de haag door naar zijn nieuwe ervaring. Ondertussen klinkt er een fee achtig muziekje. Erg schattig allemaal!! 🧚‍♂️

De rest van de dag hebben de kinderen vrij en de grote zomervakantie is dan ook begonnen. Het blijft de omgekeerde wereld aan de andere kant van de wereld!! 🗺 En dan loop ik echt voor de laatste keer door het prachtige natuur pad, weg van de bijzondere school waar ik een geweldige tijd heb gehad!! Dag Anna, dag Heidy van de tuin, dag ontdeugende bandicoots!! Het ga jullie goed!!

Woensdag zijn de kinderen druk, onrustig en luisteren slecht. Ik wil eind van de middag met ze voor de laatste keer naar de bibliotheek. Alle boeken inleveren en er is op woensdag middag altijd wat te doen. Dit keer is het lego knutselen. Dus daar hebben de kinderen wel oren naar.  Maar omdat we elkaar allemaal wat in de weg zitten, besluit ik een klein slaapmomentje in te lassen. Ook wel fijn voor mezelf!! Rust in de tent!! 😅

Manna heeft in de bibliotheek al snel tig boeken bij elkaar gezocht. Maar ik moet haar teleurstellen. We nemen geen nieuwe boeken meer mee. Dat is nu Aisha haar job, de aupair die het van me over gaat nemen en nog steeds in het gezin woont. Gelukkig kwam de bibliotheek mevrouw met grote bakken lego en dan hoor ik de kinderen voor een paar uurtjes niet meer. ⌚

Donderdag ben ik naar bibra Lake playground gegaan. In die grote speeltuin kunnen ze zich lekker uitleven. En vrijdag een poolparty bij de ouders van cloe. Ik twijfelde eerst maar thuis zitten is ook geen leuk afscheid. En van ouders heb ik tot op heden niks gehoord (Nu donderdag terwijl ik dit typ)dus dat zal wel een karig afscheid zijn. Mike gaf aan om me vrijdag op te halen maar als grapje zei ik......dat ik waarschijnlijk eerst sjiek uit eten ga voor mijn afscheid.🤣🤣 10 maanden lief en leed gedeeld maar het is ok. Ik heb veel geleerd en iedereen gaat zijn eigen pad in dit leven. 😍

Zonder hun had ik niet de mogelijkheid gehad om naar Australië te gaan. En dat alleen al stemt me dankbaar. Zij hebben mij het vertrouwen gegeven om voor hun kinderen te zorgen. Ook zij worstelen in het leven en hebben de nodige bagage uit hun jeugd wat ze zichtbaar met zich meedragen. Mensen hebben de neiging om in hun leven te blijven zoeken naar meer, beter, anders en meer geluk. Maar alles is al in je aanwezig. Ik heb geleerd om te genieten van nu. Ieder moment is kostbaar en waardevol. En er is zoveel moois om je heen als je het ziet. Door de ogen van kinderen kijken helpt hierbij. Ze zijn nieuwsgierig en nog volop in verwondering over het leven om hun heen. Ik streef ernaar om zo in de wereld te staan.

De poolparty op mijn laatste dag was een goede keus. De kinderen konden zich heerlijk uitleven in het grote zwembad en zelfs ik heb een duik genomen. Niet zo raar met 36 graden. En er was genoeg eten en drinken en lieve mensen om mee te kletsen. In de ochtend had ik de kinderen al hun kado gegeven omdat iedereen toen nog thuis Was. Sif de moeder al in werkkleding. Iedereen was heel blij met de fotoboeken die ik heb laten maken met alle foto's erin van al mijn ervaringen met de kinderen. En daarna werd er een gebed voor mij gehouden. En mango sprak de woorden en die waren zo schattig dat ik het weer niet droog hield. "God, guide Wendy on her life and love her because she is a Nice person. God please help Wendy with everything and let You always be by her side......zoiets!! 😇 Amen!!

Toen ik terug kwam van de poolparty had Aisha bloemen voor me op tafel gezet en een appeltaart. Met een lieve kaart van de ouders. Zie foto van de tekst. Hele lieve woorden. En tot mijn verbazing kreeg ik een royale bonus bovenop mijn salaris van afgelopen week. Dat waardeerde ik enorm. Aisha gaf me een knuffel en ging naar haar werk. Toen moeder uit haar werk kwam had ze een vriendin mee en na een knuffel nam ze de kinderen mee naar haar vriendin. Gauw apte ik Mike. Ik ben klaar, done, over en uit. Dag huis met de matrassen op de grond,  dag kinderen die me een lach en een traan bezorgde elke dag,  dag bijzondere ouders die ik niet altijd begreep maar die op hun manier hun leven leidde, dag Aisha, sterkte met het innemen van mijn plekje. 🙋‍♀️

Na een ontspannen weekend gaat Mike weer naar tuudyay en heb ik deze week nog wat schoonmaak werk. Kerstavond vieren we met Melissa en haar dochter Milana. En 1e Kerstdag naar familie van Mike. Ik ga Hollandse appeltaarten bakken. 2e Kerst bestaat hier eigenlijk niet. Die dag heet boxingday. Dan gaan we een week op een huis passen met zwembad en een grote hond. De week daarna passen we op Melissa haar huis en al haar dieren. En daarna gaan Mike en ik nog op vakantie voor de laatste keer.

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van alles natuurlijk maar ik heb niet altijd WiFi toegang. Ik wens jullie allemaal een knusse, liefdevolle en magische kerst en een virusvrij gezond en blij nieuwjaar waarin ik jullie allemaal weer ga zien. Dikke knuffels en hou jullie goed in deze moeilijke tijd!! 😘🌏🌲🦘

1. Marjo:
    21 december 2020
    Fijne dagen, Wen! En een blessed nieuwjaar!
  2. Wendy Muntjewerf:
    Dankjewel!! Lief!! Jullie ook. Deze tijd is extra moeilijk voor jullie!! 😘
  3. Renate:
    21 december 2020
    Jeetje Wen, dan zit het er ineens op!! Wat is het evengoed nog snel gegaan. Hele fijne feestdagen en geniet nog van je laatste tijd daar. Ik hoop je daarna weer snel te zien 😘😘😘
  4. Wendy Muntjewerf:
    22 december 2020
    Thanks lieverd!! Ja zo zit ik nog op de bank jou hond te knuffelen en vervolgens zit ik alweer 10 maanden tussen de kangeroes. En ofcourse ga je me zien. Heb hier en daar een slaapplekje nodig. 😘💕😘
  5. Patricia:
    21 december 2020
    Tjonge aan al t goede komt een einde maar gelukkig heb je nog eventjes om te genieten van al het moois daar!
    Fijne dagen gewenst en koester elk moment!💓
  6. Wendy Muntjewerf:
    22 december 2020
    Dankjewel!! En ja genieten doe ik zeker. Het was het dubbel en dwars waard. Jij ook genieten in deze gekke tijd. Dikke knuffel 😘
  7. Maureen:
    21 december 2020
    Lieve Wendy, ik heb genoten van jouw genieten! En inderdaad, de tijd is gevlogen!!! Geniet nog even verder van de feestdagen en je vakantie en wellicht tot in Nederland ❤️
  8. Wendy Muntjewerf:
    22 december 2020
    Ah lief, dankjewel!! En ja zo sta je nog touwtje te springen in het vondelpark en vervolgens zit ik alweer 10 maanden tussen de kangeroes. Ik ga hier in de hitte met een koud biertje genieten van een bijzondere kerst. En ofcourse gaan we elkaar weer zien. Gezellig even bijkletsen......hopelijk in een cafeetje met een wijntje....of 2. 🍷🤣 Dikke knuffels 😘
  9. Petra:
    22 december 2020
    Lieve Wen, ik hoop dat je nog een onvergetelijke vakantie en tijd heb de paar weken . Geniet ervan lieverd. Hele fijne feestdagen en een supermooi 2021. Ook voor Mike natuurlijk. Tot in het nieuwe jaar💓😘
  10. Esther Wolters:
    23 december 2020
    Tjonge wat vliegt een jaar voorbij !
    Nog even genieten van je vakantie samen
    Fijne gezellige feestdagen gewenst 🎄🥂💥