Kerst 40 graden.

28 december 2020 - Bibra Lake, Australië

De temperatuur in australie begint behoorlijk op te lopen. Binnen in mijn cozy kamer met airco is daar weinig van te merken, maar zodra je een stap buiten zet valt de hitte op je als een deken. Sauna!! Ik besluit niet zoveel te ondernemen de dagen voor kerst. Beetje opruimen en alvast dingen sorteren voor laatste vakantie en terugreis. Beetje rondscharrelen en dingen verplaatsen (he John🤣)!  Melissa haar overburen gaan verhuizen en ze hebben mij gevraagd om voor een centje hun appartement schoon te maken voor oplevering.

Een extra centje is nooit weg dus waarom niet. En grappig dat je hersenen automatisch het woord appartement wegzetten als "klein". Maar er was absoluut geen sprake van klein. Villa was een beter woord geweest. Maandag avond alvast de sleutel ophalen van het villaatje!! Ze waren nog druk bezig om de laatste spullen eruit te halen. En tja dan ga je ook niet werkeloos zitten toekijken. De vrouw des huizes was ERG vrolijk. Ze bleek ladderzat. Ok, verhuizen geeft stress. Begrijpelijk!! Maar ze blijkt, net als meer dan de helft van alle australiers nogal een drankje te lusten. En voor ik het wist had ik een gin tonic in mijn hand. Eh.......wil ik dit wel!!

Zo makkelijk gaat het dus. Het is een volledig geaccepteerd sociaal ontspannings middel. Ik vroeg aan haar wat voor werk ze doet en ze blijkt een politievrouw te zijn. En vooral voor gezinnen met huiselijk geweld. Ze maakt veel ellende mee. Nobel werk en again Wendy, niet oordelen. Je staat nu zelf ook met een gin tonic in je hand. Met de politie aan je zij. 🤐De 2e sla ik gauw af met een vage smoes over slecht slapen en alcohol. Nou is dat niet helemaal onwaar!! Ik kijk naar de sterrenlucht voordat ik mijn kamer binnenga. Er schitterd 1 ster enorm groot en helder. Dat moeten de 2 planeten zijn die in 1 lijn met elkaar zijn vanavond. Jupiter en.....eh tja toch die gin tonic moeten afslaan.

Wubbo Ockels schreef ooit dat hij de aarde vanuit de ruimte zo prachtig vond om naar te kijken. Groen met mooi zacht blauw licht eromheen. Afgetekend tegen de totale zwarte universum. Zo jammer dat we niet beter voor onze aarde zorgen. Ze geeft zoveel aan ons. En dan komt het woord humble in me op. We zouden meer nederig moeten zijn voor alles wat de aarde ons geeft.

De volgende dag ga ik gewapend met stofzuiger en mob naar het huis. Wow wat een huis. Humble again!! 😊Waar begin ik. Ik heb wel wat talenten maar schoonmaken valt daar zeker niet onder. En de huishoudschool is erg lang geleden. En mijn mams, die hield ook meer van de Franse slag. 🤣 Sorry mam, we vonden andere dingen leuker en belangrijker he!! Hoe ga ik dit nou eens professioneel aanpakken. Op het aanrecht staat een grote plastic krat met oneindig veel schoonmaakmiddelen erin. Ik weet nog wel dat je sommige middelen maar beter niet met elkaar kan combineren vanwege een dodelijke chemische reactie. Fijn dat ik me dat nog herriner maar om welke middelen ging dat??? ☠

Uiteindelijk gaat het om logisch nadenken. Bovenaan beginnen met stofvrij maken van alles en laatst de vloer droog nat etc. Best hard werken dit schoonmaakgebeuren. En zoveel kamers. 6 met 2 badkamers en een grote woonkamer met open keuken. Prachtig zwembad in de tuin. Maar met af en toe een pauze gaat het best. Money in de pocket wat ik weer afgeef aan melissa voor de huur en afhaal Chinees. Geld is een bijzonder doorschuif iets.

Mike komt donderdag en ik sta dan druk in de keuken Hollandse appeltaarten te maken. Met in malibu gewelde rozijnen. Ik had effe geen rum. Misschien de overbuurvrouw wel....😇 Kerstavond gezellig met melissa en haar dochter Milana. En haar ex-man Mark komt ook even aanwaaien. We wisselen kadootjes uit. Ik krijg een aromadefuser met etherische oliën van melissa. Dan kan ik terugdenken aan australie als ik de geuren ruik. Slik......daar wil ik helemaal nog niet aan denken.

De volgende ochtend wisselen Mike en ik elkaar persoonlijke kadootjes uit. We geven elkaar een lieve kaart met gevoelige tekst. Dan houd ik het niet meer droog. Het leven in het nu en niet denken aan wat er gaat komen gaat me heel goed af. Maar zo nu en dan is het moeilijk te accepteren dat straks alles anders zal zijn. Wat zal ik er nog meer over schrijven. De wereld heeft nu eenmaal grenzen, visa's en nu ook een virus. Geen gemakkelijke tijd om een relatie aan te gaan aan de andere kant van de wereld. Alles in het leven is uiteindelijk maar tijdelijk maar toch wil je behouden wat goed voelt.

Kom op,  het is kerst. Tranen drogen en mijn kerstjurk aan. We proppen alle kadootjes voor familie Mike in de auto en gaan op pad. Eerst naar Ruth, Mike jongere zus en daarna komen we uiteindelijk allemaal samen bij Roy zijn villa. Roy is de oudste broer van gezin Barnett. En hij heeft goed geboerd zeg maar!! Zijn vrouw Christina heeft alles tot in de puntjes georganiseerd.  Maar wel alles buiten. Want binnen hangt en staat overal kunst en daar mag niks vies of fout gaan. 🤨 Ze had allemaal drinkbekers van glas met rietjes geregeld met al onze namen erop. En er was punch, non alcohol met pijl en alcohol andere pijl. Om verwarring tegen te gaan. En dorst heb je de hele tijd.

Nou was het 1e kerstdag de warmste dag in 50 jaar. Dus........zag het zwembad met 42 graden er erg verleidelijk uit. Maar nee, eerst werden we vriendelijk verzocht deel te nemen aan de gezamenlijke lunch. Iedereen had wat gekokkereld. En ik moet zeggen,  dat was best exclusief. De ham van Margaret was na al die jaren vegetarisch eten niet te versmaden en er was vis, gegratineerde aardappelen en diverse salades. Leek wel buffet bij een hotel. Maar toch zit je bij al die hitte snel vol.

Dan VOL verwachting klopt ons hart. Iedereen geeft iedereen kadootjes. Budget voor elk is 10 euro. Dus Mike heeft voor.....reken reken iets van 23 kadootjes moeten kopen. Hij heeft echt zijn best gedaan om voor iedereen persoonlijk iets te kiezen wat bij hem of haar past. Hij schreef ook mijn naam erbij op de kaartjes. Ik heb jammergenoeg geen budget om mee te doen aan deze traditie. Maar ik kreeg wel van iedereen een kadootje. Dus voelde me wel wat schuldig. Christina had voor iedereen hetzelfde gekocht. Plastic wijncups. Handig op het strand. Ach ja!! 😎

En dan was het eindelijk zover!! Het zwembad werd geopend en hij leek wel te sissen met al die oververhitte mensen. Maar wat was het heerlijk om af te koelen. Na Roy nog een afzakkertje gedaan bij Margaret. En daar met John en de Kids gevideobeld.  Fijn om het thuisfront even te zien. Zelfs een kadootje gekregen die lotus heeft uitgepakt. Een nieuwe agenda voor volgend jaar. Ben benieuwd wat dat jaar me gaat brengen. Toch bijzonder dat ik het virus en de lockdown ben ontsprongen.

Na Margaret zijn we naar bibra lake gegaan. Daar gaan we tot woensdag op een huis passen met zwembad en hond. Even samen ontspannen!! 🐕🐶☀️🏡

Ik wens iedereen een fijne afterkerst toe en sterkte again met de lockdown. En mocht iemand voor eind februari een huis en een baan weten dan hou ik me aanbevolen!! ⛺🏚😇😘🌺

1. Petra:
    28 december 2020
    Geniet er nog even van lieverd😘
  2. JAN:
    28 december 2020
    Zou nog even daar blijven: hier zijn we nog niet van Corona af en het zou toch zonde zijn als je dat moet meemaken. ;-)
  3. Wendy Muntjewerf:
    29 december 2020
    To bad!! Thats not possible. Maar ik verwacht wel een nice koekie als ik ergens weer in een schoolgebouw zit. Zorg ik voor coffee!! Bijkletsen... op afstand ofcourse.
  4. Renate:
    28 december 2020
    Je kunt zo bij de Schar terecht. Altijd op zoek naar mensen 😉.
    😘
  5. Maureen:
    29 december 2020
    Kom maar lekker terug bij NF... kunnen we je ook vast wel gebruiken!
    Eerst een huis ;-)