Kinderen thuis, scholen dicht.

25 maart 2020 - Perth, Australië

Ja ook hier is nu een lockdown!! Alles dicht. Scholen en ook mijn favoriete bibliotheek!! 😫 Ik probeer de kinderen nu thuis te vermaken en ook wat bij te brengen. Ze zorgen in ieder geval voor genoeg afleiding!!  Vandaag, woensdag 25 maart hebben we waterdag gehouden. Er is geen opblaaszwembad ofzo dus dan maar de wasmanden haha....!! Zie foto!!

Het is again heel erg warm. Rond 35 graden. Weinig puf om dingen te doen!! En dat noemen ze hier herfst?? 🍁🍂 Ik ontmoet nu geen mensen meer en ga nergens meer naartoe!! Dus beetje eenzaam is het wel. Dus dan maar veel zingen met de kinderen zie video!! 🤩

Ken je dat, dat je een voorwerp ziet maar geen idee hebt wat het is. Nou hier in de badkamer liggen dus van die dingen,......??? Ik heb werkelijk geen idee wat het is!! Ik heb ze aan alle kanten bekeken en vastgehouden. Maar nee, ik had no clue!! Ik dacht aan een handtrainding. Zoiets heb ik wel eens gezien. Daar moet je dan in knijpen en dan worden je handen sterker. 🤔 zie foto. Maar uiteindelijk stond ik naast mango mijn tanden te poetsen. En ineens pakt hij na het poetsen dat ding. Aha, dacht ik,  nu gaat het gebeuren!! En hij steekt zijn tong uit en schraapt met dat ijzeren ding van achter naar voren. Daarna spoelt hij hem netjes af. Ieuw......Ik kan het toch niet laten om dat even te roepen. Nou voortaan laat ik ze wel liggen zeg maar!! Ik ben niet snel vies van dingen, maar als iedereen hier zijn tong mee afveegt.........dan weet ik genoeg!! 😋😅

Savonds volgt een nieuwe uitdaging!! Ik kook soms ook voor het gezin. Ligt een beetje aan het kerkganggebeuren. En moeders gaf aan dat er nog vlees in de koelkast lag en dan groente en rijst. (Elke dag hetzelfde). Het gezin ging even kort naar een thuis gebedsdienst somewhere. Dus ik toog naar de koelkast en vind daar een halve koe!! Oh my god, (mag ik niet zeggen van mango, en dan zeg je het juist). Wat moet ik daar nu mee beginnen!! Zie foto!! Ik pak maar het grootste mes wat ik kan vinden en probeer er plakken van af te snijden. Nou, het is meer zagen, want dat mes is hartstikke bot. Gladiolen,  nu dus best respect voor alle slagers! Zwaar werk. Ik besluit na de halve koe in stukken te hebben gezaagd, de rest maar weer terug te doen in de koelkast. Het kan ook te gek natuurlijk!! 🐄

Diverse kruiden, marinade en de hele bende uit het keukenkastje erop gegooid. Hatseflats!! Van leon geleerd, het word altijd wel wat. 😉Olie in de pan en braden maar!! Ik eet alvast maar want voordat de familie terug komt zal nog wel even duren!! Ik besluit een heel klein stukje van het vlees te proeven. Wil natuurlijk wel weten wat ik ze voorschotel.  Maar als semi vegetariër wil ik nu ook geen halve koe naar binnen werken. En verdomd,  (sorry mango) het is gewoon verse lekkere biefstuk. Echt heel zacht en lekker gekruid!! Misschien zit ik wel kangeroe te eten. Wie zal het zeggen!! Maar het is zeker wel lekker!! Sorry koe of kangeroe, je bent best nice!! 🤤

1. Jona:
    25 maart 2020
    woooow dat lijkt me best lekker ja dat biefstukje hahah. Jaa die tong schraper wil ik ook volgensmij is dat echt hygiënisch :o oh men scholen ook bij jou dicht naja dan maar koekjes bakken enzo. pittig meisje dus hahah leuk om te lezen allemaal net een film nou veel succ6 😘 love you
  2. Janny Muntjewerf:
    25 maart 2020
    Prachtig zoals jij het allemaal zie en er wat van maakt, heerlijk die verhalen. Je doet het geweldig lieverd.
  3. Monique:
    26 maart 2020
    Ha ha een tongschraper en jij dacht ff je handspieren te trainen.....💪👅😂Sterkte met de warmte en nu dus ook thuis blijven... Niet leuk maar met al jouw fantasie en leuke dingen doen komen de Kids niks te kort🥰 dikke kus 💋