Kalbarri huis van Tony en Ann eind oktober 2022

15 december 2022 - Kalbarri, Australië

We rijden via een prachtig natuurgebied naar Kalbarri. We besluiten wat gorges te bekijken. Het blijft zo fascinerend om die gigantische oeroude rotswanden te zien. Wat een bijzonder natuurgebeuren. Vanuit uitkijk punten boven de gorges kijk je uit over een grillig natuur gebied.

We dalen via een stenen trap af tot halverwege. Ik ben te moe om helemaal naar beneden te gaan. We zien in de bosjes wel een prachtige kangeroe. Heel tevreden kijkt hij naar me en we nemen gauw wat fotos. We attenderen wat voorbij gangers op de kangeroe maar de meeste hebben hem niet gezien toen ze naar beneden liepen. Hij camoufleert ook helemaal in de natuur.

Ik vind het leuk om dingen te spotten en opeens iets te zien, lizard,spin mooie bloem. Er is zoveel te zien hier in Australie. ☀️ We blijven niet lang en rijden naar het plaatsje Kalbarri voor verse fish en chips. Met uitzicht op zee en het strand. Ik vind het plaatsje heel erg leuk. Ik ga me hier wel vermaken vanaf January denk ik.

Net iets buiten het dorp is het huis van Tony en Ann. Het heeft een groot hek aan de voorkant en terwijl we kijken of we het kunnen openen beginnen de honden van de buren hard aan te slaan. Goede waakhonden!! Niet lang daarna komt ook de buurman kijken wat er allemaal gebeurt. Mike heeft (ofcourse) in deze buurt iemand geholpen met zijn huis en tuin en herkent de buurman. Hey Dave, how are you!! Is that you Barney!! En de rest laat zich raden. Mike word ook wel Barney genoemd. In Australie houden ze van bij namen. 🙃

We geven aan vrienden te zijn van Tony en Ann en dat we hun huis willen bekijken. Dave geeft aan dat het prima is om de nacht op het terrein te kamperen. Je kan zelfs naar binnen. Deur is open dus help jezelf. Thanks Dave!! We will do that. We rijden de landcruiser zo dicht mogelijk bij het huis. De tuin is enorm Groot en heeft vele fruitbomen. En 2 airbenb's die heel luxe zijn met zelfs een ligbad. Alleen een deel van het dak is er af gewaaid tijdens de cyclone van afgelopen jaar. Ok, ook hier dus af en toe onstuimig weer. Goed om in gedachten te houden. Het huis heeft hele hoge plafonds en er staat boven een 2 persoonsbed met matrassen die er schoon uitzien. 🛏

We besluiten binnen te slapen. Beneden werkt alles prima. Er zijn veel kamers en een grote ruime badkamer met bad. Er is warm stromend water en we besluiten hier 2 nachtjes te blijven en daarna naar Perth te gaan. We geven tony en ann een berichtje dat we bij hun huis zijn. Al snel komt ook buurvrouw Jacky even kennis maken. Zij verzorgt de planten en geeft ze iedere dag water. Wij bieden aan dat voor 2 ochtenden te doen. Jacky legt uit hoe het werkt. Dave en Jacky wonen zelf in een teletubbie huis, zoals Mike het noemt. Het huis ligt voor het grootste gedeelte onder de grond. Het is cyclone proof. Hun tuin is prachtig en het huis zakt bijna weg in de omgeving. Ik vind het heel bijzonder!!

Maar nu slapen. Ik ben kapot van alle indrukken en het reizen. To much!! 😴                De volgende ochtend heeft Mike een lekker ontbijt gemaakt. Hij wil nog wat gorges aan me laten zien. Mike geeft de planten eerst water en ik wandel wat rond bij de fruitbomen die automatically water krijgen via een ingebouwde sproeisysteem. En daar onder een boom zit een prachtige bluetong lizard. Hij is zich lekker aan het douchen en vind het prima dat ik steeds dichterbij kom. Ik geniet van dit leuke beestje en ren dan gauw naar binnen voor Mike zijn telefoon. Gelukkig, hij zit er nog. En ik maak een paar leuke fotos.

We rijden naar een beroemde gorge genaamd nature's window. Om daar te komen moet je best even klimmen en klauteren. Maar het is zeker de moeite waard. Uitzicht is heel mooi en de window is een soort raam gemaakt van op elkaar gestapelde stenen. Natuurlijk opgestapeld en niet door mensen gemaakt. Al kan ik dat bijna niet geloven. We maken wat fotos en besluiten niet verder te wandelen. Het is erg warm (30 graden) en veel vliegen.

Mike wil ook nog naar de skywalk,dus we klauteren terug en weer in de landcruiser. Het is best druk in dit toeristische gebied. Ik hoor allemaal verschillende talen om me heen. We raken ook kort met mensen in gesprek uit zweden. Ze zijn een wereld reis aan het maken met hun 3 jarige zoontje. Knap hoe mensen dat kunnen regelen.

Bij de skywalk is het ook best druk. Alles is nieuw en prachtig aangelegd. Er staan dieren in het bos gemaakt van metaal om de omgeving wat op te leuken denk ik. De skywalk is een soort brug die uitsteekt over de gorge waardoor je een prachtig uitzicht hebt. Iedereen om me heen is enthousiast en vrolijk. Mensen maken grapjes en proberen een gesprek met je aan te knopen. Australiers zijn dol op contact en praatjes. Maar op dit moment heb ik genoeg aan mezelf. Ik voel alweer mijn energie wegzakken en door de warmte word ik wat duizelig. Rustig blijven ademhalen, ergens rustig gaan zitten en wat water drinken Wen, dan komt het wel weer goed.

We wilde ook nog naar het strand maar dat slaan we maar over. Mike doet op de terugweg gauw wat boodschappen. Bij het huis ga ik rusten en Mike maakt eten. Na het eten voel ik me weer iets beter. Maar de uitnodiging van Dave en Jacky om bij hun die avond te komen borrelen sla ik af. Ik ben nog steeds erg moe. Mike is duidelijk teleurgesteld en vind het niet sociaal van me. Hij gaat wat bozig alleen heen. Het kan me niet schelen. Ik leer steeds beter voor mezelf op te komen.

De volgende ochtend pakken we alles in en Jacky komt aangelopen en vraagt of we koffie willen. Ik verontschuldig me van gisteravond maar ze vind het juist goed van me dat ik mijn grens durf aan te geven. We raken in een intressant gesprek over vrouwen en nee zeggen. Hmm, ik mag deze vrouw wel. Ze laat me het huis zien onder de grond en ik ben enorm onder de indruk. Alles is knus, prachtig afgewerkt en zelf gemaakt. Veel planten binnen ook. Wow, heel gaaf!! Jacky geeft ons nog een doos eendeneieren mee van hun eigen eenden en een pot honing. Heel lief!! Ze kan niet wachten tot ik naast haar kom wonen. 😍

Het avontuur zit erop. Ondanks vele downs heb ik er zeker van genoten. Australie is zo Groot en divers. En ik heb zeker geen spijt dat ik nog een keer hierheen ben gegaan. We rijden naar Toodyay, naar Mike zijn ouders. Daar kan ik even op adem komen en uitrusten. 🦘

En hoe het nu met me gaat en hoe het verder zal gaan schrijf ik jullie in mijn volgende blog!!

Knuffels weer van mij. 😘

En heb nog niet alle fotos van Mike gekregen. En natuurlijk net niet die foto van mijn douchende vriend de blue tong lizard haha!!

1. Gudi:
    15 december 2022
    Was weer een lang verhaal Wen, dat schrijf je toch niet in ëén keer? Ik heb er wel weer van genoten hoor! Ben wel benieuwd hoe het nu met je is. Dikke kus van mij en kalm aan hè 😍
  2. Wendy Muntjewerf:
    17 december 2022
    Nee hoor, ik schrijf in delen omdat ik me niet zo lang kan concentreren.
    Ik heb gelukkig nu nog alle tijd.
    Ik zal toch wat geld moeten gaan verdienen eerdaags want mijn geld raakt op.
    Maar blij dat mijn verhalen nog steeds fijn zijn om te lezen.
    Dikke knuffel terug 😘💕🦘
  3. Esther Wolters:
    15 december 2022
    Wat gastvrij zijn de mensen die je ontmoet Wendy !
  4. Wendy Muntjewerf:
    17 december 2022
    Ja australie is een enorm gastvrij land.
    Mensen openen hun deur heel makkelijk voor vreemden. Ik vind dat als nuchtere Hollander verbazingwekkend.
    Ze zijn dol op een praatje en ook soms erg nieuwsgierig. Daar moet je dan wel weer tegen kunnen.
    Ze zijn dol op praten, drank en BBQ haha!!
    Aussie lifestyle!! 🦘😅
  5. Adrienne:
    16 december 2022
    Mooie foto's❤
  6. Monique:
    18 december 2022
    Girlpower lieverd en blijf maar goed voor jezelf opkomen hoor💪 💃🥰.Mooie belevenissen weer en ben benieuwd naar je douchende dierenvriendje🦎😊.
    dikke kus XXX