Kalbarri 2023

13 januari 2023 - Kalbarri National Park, Australië

Ik heb al even niet geschreven. Dat komt omdat ik een terugval heb gehad in mijn long covid situatie. Ik ben op dit moment bij lieve vrienden in Kalbarri en er word goed voor me gezorgd.

Maar ik zal beginnen te vertellen hoe het de afgelopen weken is gegaan. Mike en ik hebben op het huis gepast van Andrew. Hij is een advocaat vooral voor de kinderbescherming. Hij komt dus nogal wat schrijnende gevallen tegen. Een vakantie is dan ook welverdiend!! Hij reist af naar Helsinki en Mike en ik passen op het huis en hond Bernie.

Bernie is al wat op leeftijd, luisterd goed en we hebben dan ook totaal geen last van hem gehad. Mike wil wat fitter worden dus we besluiten 2x per dag met hem te wandelen. Vroeg in de ochtend (dan is het nog niet bloedheet) en in de avond. Op steenworp afstand is een Park met mega veel vogelsoorten en een groot sportveld. Bernie mag daar lekker loslopen. De routine, wandelen, gezond eten en rust doen me goed.

We hebben die 2 weken niet veel gedaan. Maggie en haar dochter Melissa hebben me meegenomen voor een lunch en shopmiddag. En Mike wilde me meenemen naar serpentine dam. Schijnt een prachtige omgeving te zijn waar je ook kunt zwemmen en Mike wilde er gaan magnet vissen. Maar toen we daar aankwamen was het Park dicht. Vuurgevaar. Vanwege de hitte en bij bepaalde wind is het risico groter dan normaal. 🔥

We hebben toen alleen geluncht bij een Park dichtbij. En daar waren allemaal groene brutale papegaaitjes. En tja, Mike als je ze eten geeft dan komen er steeds meer en meer. 🦜              Dat was wel een grappig moment. Toen we weer naar de landcruiser liepen zat daar op het hek een prachtige kookaburra. We konden heel dichtbij hem komen en het leek hem allemaal niet te deren. Het was een vogeldag geworden ipv een magnet fishing dag. 🪶

Afgelopen vrijdag vroeg in de morgen heeft Mike me op de bus naar Kalbarri gezet. Hij wilde zelf niet mee omdat hij verplichtingen heeft met de band. En ik heb nu na al die maanden zonder inkomsten een centje nodig om mijn tekorten aan te vullen. 🙃 Ik ga Tony en Ann helpen met allerlei klusjes en met hun beobap broodjes food truck.

Ik verblijf op hun landgoed,want tuin kun je het niet noemen, in 1 van de 2 huisjes die zij bezitten. Het bovenste dak is eraf gewaaid met de cyclone van afgelopen jaar. Maar je kan er verder goed in wonen. Ik heb alles voor mezelf en zelfs een groot bad. 😁 Mij hoor je niet klagen!! En het uitzicht vanaf mijn huisje is waanzinnig!! Je kijkt op het dorpje, strand, zee en de bergen. En iedere dag komen er 2 kangeroes op visite. Ik kan ze vanuit mijn bed zien. Tony en Ann wonen iets buiten het dorp  dus dat is voor mij beetje lastig zonder vervoer.Maar we zien wel hoe het loopt.

Ik ben behoorlijk gaar van de hele dag in de bus zitten. Maar Tony en Ann werken nog dus ik moet toch paar uurtjes nog wachten. Uitstap punt bus is vlakbij hun beobap truck gelukkig!! Ik loop wat rond op het strand en het is prachtig met de volle maan. Ik zie ook wat hagedissen en 1 heeft een krekel gevangen. Ik word zo blij van dingen spotten in de natuur. Dat verveeld nooit!! 🦎

Als we uit eindelijk naar hun huis gaan voel ik me niet geweldig. Maar Tony en Ann hebben lief eten voor me gemaakt en ze hebben champagne gekocht om te vieren dat ik er ben. Superlief!! Ik doe me uiterste best om gezellig aanwezig te zijn. En gelukkig zijn Tony en Ann ook moe. In mijn eigen huisje duik ik snel mijn bed in. Koffer uitpakken komt morgen wel.

De volgende ochtend was ik helemaal niet lekker. Koud zweet als ik ook maar iets deed en totaal geen energie. Mijn hoofd was ook erger dan normaal. Ik heb voor de zekerheid een covid test gedaan. Maar negative. Wat een ellende!! Ik voelde me echt beroerd. Tony en Ann hadden alle begrip. Dus afgelopen week heel veel in bed gelegen. Ik heb ze wel geholpen met de afwas want daar kon ik af en toe bij zitten.

1x een avondwandeling gemaakt op het strand. Meer heb ik niet gedaan tot nu toe. Maar vandaag was de 1e dag dat ik me weer iets beter voel. Hallelujah!! Niet te vroeg juichen natuurlijk maar het was vandaag een goede dag. Dus vandaar dat ik nu deze blog kon schrijven!!

Over een paar weken komt Mike me als het lukt weer ophalen. Anders weer bus. Dan verblijf ik een paar dagen in Toodyay om mijn tas te pakken voor Bali. Weer een ander avontuur. Vanwege mijn australische toeristen visum ben ik verplicht om na een half jaar australie te verlaten. Ik mag dan wel weer terugkomen en nog een half jaar blijven. Bali is vanuit Australie de goedkoopste oplossing. ✈️😅

Mike gaat niet mee want dat is te duur. Hij heeft nogal wat onvoorziene dure uitgavens gehad aan zijn landcruiser. En dat is zijn huis natuurlijk. Maar tot mijn fijne verrassing komt mijn vriendin Roline naar Bali. Dan ben ik niet alleen met mijn mistige hoofd. 🙈 Dus nu heb ik er zeker wel zin in!! 🥰 Bali here we come!! Ik vlieg 18 February heen en kom 1 maart weer terug.

En daarna.........??? I don't know!! Misschien ga ik weer terug naar Kalbarri. Ik geniet hier erg van de rust en mijn eigen huisje. I love it here.😍 Maar ik heb misschien ook een aupair baantje in Perth. Via een vriendin. Op een 7 meisje. Maar ik zie wel hoe het loopt.

Nu zijn jullie weer beetje op de hoogte!! Knuffels van mij!! 😘